StoryEditorOCM
KolumneGOVOREĆI OTVORENO

Bajagu je trebalo braniti u Tisnom

22. kolovoza 2018. - 11:55

Tko bi rekao da nam je Tisno tako daleko, a Karlovac tako blizu? Ne razumijem što se dogodilo u Karlovcu, a da se prije toga nije dogodilo u Tisnom? U Karlovcu su naime, zabranili Bajagi da pjeva na Danima piva i to je već danima tema u javnosti, medijima, na društvenim mrežama, a u Tisnom su zabranili akademiku Pečariću da promovira knjigu u općinskim prostorijama i oko toga se već danima - da ne kažem tjednima - složno i ustrajno šuti kao da se nije ni dogodila. To nije tema. A stvar je, velim, i tamo i ovamo potpuno ista.


Sporni mu autori


Tko je zabranio Bajagi da pjeva u Karlovcu? Vlast! Znači, isto kao i u Tisnom. Tamo je akademiku Pečariću to zabranio načelnik. I njemu i župniku koji je u njegovo ime poslao načelniku Ivanu Klarinu dopis da mu dozvoli da promociju Pečarićeve knjige "Thompson - pjesmom za Hrvatsku" održi u kinodvorani društvenog doma. Ali Klarin je to odbio. Zašto? Što je bilo sporno u knjizi? Očito ništa. Klarin je nije ni čitao. Bili su sporni autori. Klarin je, naime, to i napisao. Tvrdeći da je analizirajući tekstove "navedenih autora i onih koji bi predstavljali navedenu knjigu, naišao sam na brojne teze koje nisu u skladu s preambulom Ustava RH te koji na opasan način revidiraju hrvatsku povijest."

No, to one koji su se sada digli na zadnje noge nakon što je zabranilo Bajagu u Karlovcu, s tezom "pa neće nam valjda branitelji određivati koga ćemo slušati a koga nećemo" nije smetalo. Jer, im je valjda (bilo) normalno da načelnik određuje koga će ili neće Tišnjani slušati u društvenim prostorijama. A riječ je - i u jednom i u drugom slučaju - o nečem tako elementarnom kao što je sloboda govora. Koja je samo jedna, jedina. Ne može se (o)braniti Bajaga u Karlovcu, a odobravati – ili tražiti olakotne okolnosti, ili šutjeti - kad Klarin u Tisnom zabrani Pečariću predstavljanje knjige. Alo, knjige? Ili kad Obersnel u Rijeci zabrani skupljanje potpisa za referendum. Alo, za referendum? Ili kad Jakovčić kaže da Thompson neće pjevati u Puli, jer nije ni prije. Znači, u redu je kad Jakovčić određuje tko će gdje pjevati, a gdje neće? Thompson je fašist? Pa postoji li policija, zakoni, sud koji određuju tko je tko i što je što? Ne postoji ništa u nas. Nego samo Jakovčić, Klarin i branitelji. "Naši" i "vaši".


Crko mu Maršal


U zemlji u kojoj nitko ništa ne čita opasne su knjige - moš mislit! U zemlji kojoj se ne tako davno zatvaralo zbog "Ustani bane" i "Vilo Velebita" opet je najvažnije političko pitanje tko, što i za koga i gdje pjeva. U zemlji u kojoj desnica ni sve ono što miriše na nju samostalno ne prelazi izborni prag najvažnija je tema "fašizam i ustaštvo" čije orgijanje "antifašisti" prepoznaju čim se stanoviti pjevač - alo, pjevač - Marko Perković Thompson popne u autobus na dočeku naših nogometaša iz Rusije, i zapjeva jezovite stihove od kojih se ledi krv u žilama - "Lijepa li si". To je valjda razlog da mu se, u ime slobode govora, njemu i onima koji su ga pozvali, hrvatskim nogometašima, isključi mikrofon, kako se ne bi čuli stihovi koji, valjda, nisu u skladu s preambulom hrvatskog ustava - "Loša bila 45-a, rasula nas preko svijeta..."

Crko mu Maršal! Kao i Čorbi čija se na "Na zapadu ništa novo" proskribirala zbog stihova "Za ideale ginu budale" i "kreteni dižu bune i ginu", 80-ih godina prošlog stoljeća, u bivšoj državi i bivšem sustavu, čijeg se mentalnog okvira mi očito teško rješavamo.

22. studeni 2024 01:48