Grad Šibenik osnovat će komunalnu tvrtku za prijevoz u roku od sljedeće tri godine kada ATP-u ističe koncesija. Gradske službe već su počele s pripremnim radnjama za organizaciju nove tvrtke. Moraju odlučiti koliko autobusa treba nabaviti, koje veličine te kojim linijama trebaju prometovati kako bi Šibenčani konačno odahnuli kad je u pitanju prijevoz autobusima.
- Svjesni smo činjenice nezadovoljstva građana gradskim prijevozom, kao i činjenicom da je Šibenik jedan od nekoliko gradova u Hrvatskoj koji imaju koncesionara za gradskog prijevoznika. Grad Šibenik je doživio razvoj, pa i prostorno širenje, tako da to zahtijeva komunalni gradski prijevoz koji će biti dominantno prilagođen realnim potrebama Šibenčana. To podrazumijeva i učestalost i rasprostranjenost – istaknuo je Željko Burić. Svjesni su, kaže, činjenice da koncesionar funkcionira po isplativosti posla koji radi. Komunalne tvrtke, pak, vode se poslovnom politikom da im profit nije primaran.
Primjer 'Vodovoda'
Tako glasi vijest objavljena na portalima. Na kojima su - barem zasad - reakcije na njegove najave vrlo pozitivne. Ljudima je valjda puna kapa ATP-a. No, zašto misle da bi grad Šibenik bolje upravljao javnim gradskim prijevozom od privatnog koncesionara? Stvarno je dirljiv taj naš zazor od tržišta i ta naša naivna šibenska i hrvatska vjera u državu, grad i gradonačelnika, ćaću koji lupa šakom u stol i kaže:
- E neće više tako.
Kako smo samo, poneseni s nekoliko lijepih riječi, brzo zaboravili kako je to kad se komunalne tvrtke vode tom filozofijom da "profit" nije primaran. Na primjeru "Vodovoda" koji je s našim novcima glumio brokera, dokapitalizirao "Jadransku banku", izgubio na njezinoj propasti puste milijune, šakom i kapom davao novce Nogometnom klubu Šibenik, kojem je k tome bio jamac i za kredite, produžavao ugovor direktoru koji je na tom mjestu trebao ostati i poslije 65. godine... A da bi sve što je naš gradonačelnik o tome imao reći da on ništa ne zna, da njega o tome nitko ništa nije pitao i da je o svemu saznao naknadno, iz novina, kao i sva ostala javnost. Zašto bi s novom prometnom tvrtkom bilo drukčije?
Šaranje mudrijaša
Uostalom, zar je sa "Zelenim gradom" drukčije? Napravila se pusta frtutma - te gradonačelnik je nezadovoljan čistoćom grada i zelenih površina, te raspustit će jednu i drugu firmu, te osnovati novu zbog racionalizacije... Rezultat? Usluga odvoza smeća skuplja je 50 posto - i to samo za početak. A što se uređenja zelenih površina tiče, dosta je bilo ovih dana napraviti đir po rotoru na Meterizama pa vidjeti gdje hortikulkturu na prometnim otocima uređuju - "Naši mali vrtlari".
Privatna firma. Isto kao što se za privatnika - ponovno - raspisuje natječaj za koncesiju za čišćenje zidova, grafita, itd., kao što je bilo i prije nego što je pompozno najavljivano da će to raditi gradska tvrtka, "Čistoća", odnosno "Zeleni grad". Neće se na tome bogatiti privatnici, ne, ne. Čak su mudrijaši promicali priču kako to Anton Dobra sam preko noći šara, samo da bi po danu njegova tvrtka "Goodman" imala što raditi, bahato su na Gradskom vijeću odbili njegov amandman da se iz opisa djelatnosti "Zelenog grada" izbaci djelatnost posebnih i specijalnih čišćenja... a ne, ne. Nećeš više naših milijuna! Da bi sada, samo šest mjeseci poslije u gradu izjavili - raspisat ćemo natječaj za privatnika, našem se gradskom poduzeću to ne isplati? A registrirali smo ga za tu djelatnost? I potirali privatnika koji je, čim je ostao bez koncesije, isti taj dan prodao strojeve? Koje više nema...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....