StoryEditorOCM
Govoreći otvorenoČvor Rokići

Ante Parat je kao Đelo Hadžiselimović: Ako je on izabrao, znači da valja!

Piše Zdravko Pilić
5. ožujka 2020. - 12:44

 

 

 

To je vuk, to je vuk! - vikao je dječak kojem je bilo dosadno čuvajući ovce, pa je izmišljao vuka i dozivao seljane u pomoć. I palilo je to prvih nekoliko puta, ali kada su ljudi vidjeli da vuka nema, a da se opasnost izmišlja, onda su se na povike “to je vuk, to je vuk!” prestali obazirati.

A jednom je vuk stvarno, i došao i pojeo cijelo stado. Pa dječak više nije imao što čuvati – ostao je bez ičega. Pouka ove priče, predviđene za niže razrede osnovne škole, glasi – dozirajte pažljivo svoje medijske istupe ako hoćete da vas se shvati ozbiljno. I imajte na umu što ste prethodno govorili na istu tu temu.

Naime, kako ja, kao i većina Šibenčana uostalom, nemam pojma o prometu i prometnim rješenjima, možda bi i shvatio ozbiljno najnoviji istup šibenskih SDP-ovaca na temu čvora Rokići.

Čekajte s čvorom Meterize!

Viču ljudi: “To je vuk, to je vuk”, pojest će nam prostor, zeleni pojas, šumu, izabrali su najskuplje prometno rješenje, odnosno projekt, od tri ponuđena – jedno iz vremena SDP-ove gradske vlasti, rotor, drugo je od zagrebačkog prometnog fakulteta od 20 milijuna i treće jedne zadarske firme – iz vremena kada je ministar bio Božidar Kalmeta – teško 30 i više milijuna koje će se na koncu i izvoditi, raspisan je natječaj, stigle su tri ponude pa se zaključak nameće sam po sebi. Eto, HDZ-ovci opet kradu, opet poznata ekipa, koja nam nameće skuplja a lošija rješenja – i to za 50 posto skuplja, bogati kao da je deset milijuna malo razlike na 20 milijuna – a nije ih briga ni za ekologiju, sve će nam izbetonirat, ispilat i zadnje stablo, povadit šumu.

Zvuči izvrsno, taman toliko da pošteno čeljade zgrabi prvo što uhvati i počne ganjat vuka, odnosno tirat HDZ-ove lopove i inu zvjerad iz našeg grada i naše šume, da nije prethodnog iskustva s istim akterima po ovom pitanju. Naime, “ova” zadarska firma koja je isprojektirala čvor Rokići, koji po SDP-ovcima “ne valja ništa” isprojektirala je i čvor Meterize, za koju su naši šibenski SDP-ovci – gradonačelnik je tada bio dr. Ante Županović, a šef partije Franko Vidović - isto tako tvrdili da ne valja ništa. Na Googlu se još moće naći tekstova poput ovog: “Županović ŽUC-u: Čekajte s čvorom Meterize!.” Problem je i tada bio u – ekologiji. Odnosno, u glavnom projektu potrebno je bilo opisati “način sanacije postojeće infrastrukture i prometnica koje neće biti u funkciji, te način uređenja zelenih površina i pokosa koji su u obuhvatu predmetne rekonstrukcije.’ - pisao je tada “ekološko” pisamce dr. Županović ravnatelju ŽUC-a Anti Paratu, naručitelju projekta. Inače mu grad neće izdati potvrdu glavnog projekta.

Bilo je to u proljeće 2011., a čvor Meterize izgrađen je - umjesto tada - krajem 2017. godine. Radovi su počeli u listopadu 2016. Baš kad je SDP otišao s vlasti u državi! Isti oni koji su se rukama i nogama upirali da se ne izgradi tvrdili su tada da je sramota što se gradi toliko dugo – da su oni na vlasti napravili bi ga za šest mjeseci. A o kvaliteti samog projekta rotora na Meterizama ne treba trošiti riječi – do danas na njemu, srećom, nije zabilježena ni jedan spomena vrijedan prometni udes. Na užas katastrofičara koji su predviđali da će gore biti kaos.

Ostavi kako je!

Užas i kaos šibenski su SDP-ovci predviđali i na križanju Bosanske i Stjepana Radića, na kojem su umjesto običnog T križanja, za kakvo se odlučio ŽUC i Ante Parat, favorizirali “turbo rotor”, pa su čak i letke(!) protiv križanja bacali. Sve kako bi upozorili građane Šibenika kakva će tu prometna tragedija, kolaps i usko grlo nastati ako se rotor – i to turbo – ne napravi. Na koncu je umjesto rotora tamo napravljeno obično, semaforizirano križanje – a i to kada je HDZ u gradu Šibeniku došao na vlast – a da se nikakva tragedija, ni prometna, a ni bilo koja druga, na tom mjestu nije dogodila. I auti i pješaci prometuju tamo sasvim normalno. Stvar je, dakle, barem što se mene tiče, posve jasna. I to ne na principu volim, ne volim, nego čisto empirijski.

Za mene su i Ante Parat i Županijska uprava za ceste što se prometa tiče ono što je Đelo Hadžiselimović za dokumentarne filmove. Kad ga on odabere – znači da valja. Mogla je tvrtka Donat biti zadarska deset puta, ali ne bi na javnom natječaju dobila projektiranje čvorova da nije bila najbolja i najpovoljnija. Ako su Parat i ŽUC bili u pravu s ovim križanjem i sa čvorom Meterize, vjerojatno su u pravu i s Rokićima. Kojima se SDP protivio od početka, tvrdeći da je “megalomanski”, da je tamo “planiran vrtić” i da se ruši zgrada “stara pošte’. Danas, kada se “stara pošta” ne ruši, nego obnavlja u Dom HGSS-a, to više nije argument pa je ostala ekologija i, naravno, lova. Pri čemu se miješaju kruške i jabuke. Uspoređuje se cijena postignuta na natječaju, s procjenom nečega što je na razini “idejnog rješenja” kao što je to studija Prometnog fakulteta u Zagrebu.

A što se “rotora” u Rokićima tiče, da su htjeli, mogli su ga na tom mjestu izgraditi i sami, dok su bili na vlasti. Pa nisu. Oni su, zapravo, izabrali stvarno najjeftinije i ekološki najbolje rješenje – nisu dirali ništa, nego su sve ostavili onako kako je!

15. studeni 2024 12:46