Taman dok sam završavao kolumnu za prošli, (pred)božićni broj Šibenskog lista – o tome kako se spremaju milijarde za povezivanje Dalmacije i kontinenta, a šibenski političari spavaju, dubokim zimskim snom – iz Zadra je stigla nova, zanimljiva vijest.
Hrvatske željeznice pokrenule su proceduru za obnovu pruge Knin – Zadar: vrijednost radova procijenjena je na 90 milijuna eura. Glavni akter te investicije je isti onaj, nama dobro poznat ministar pomorstva prometa i veza, koji nam svake godine, poput Djeda Mraza, najavi kako evo ove godine konačno počinje izgradnja obilaznice Drniša, sastavnog dijela brze ceste Šibenik – Drniš – Knin.
Spavaju zimskim snom
Obilaznica Drniša, naravno, nije se počela graditi ni ove godine, ali će se zato graditi – obilaznica Bibinja! Koja je sastavni dio te pruge! Kako sad to, odakle sad to, upitat će se ovi naši “međedi” koji spavaju zimskim snom, jer je turistička sezona odavno završila, pa ih sad ja u ove blagdanske dane tarmajem s nekakvom prugom. Šta će to nama? Ko ide vlakom? I to još u Knin?
Mirko Franović, direktor Sektora za razvoj, pripremu i provedbu investicija i EU projekata HŽ infrastrukture, predstavljajući ovaj projekt Zadranima, u Bibinjama, u desetom mjesecu ove godine, njihovoj općinskoj, gradskoj i županijskoj vlasti, kazao je kako je riječ o povezivanju zračnog i željezničkog prometa do samog centra Zadra kroz pet faza.
– Obilaznica Bibinja samo je prva faza, zatim slijedi dio od luke Gaženica do kolodvora, treća je spoj do gospodarske zone Crno i Zračne luke, a peta razmatra spajanje centra grada kroz ostale mreže. Planira se i gradnja teretnog kolodvora Gaženica s parkom od četiri kolosijeka i dva izvlačna kolosijeka s nadvožnjacima, pristupnim cestama i infrastrukturom za hitne situacije – kazao je Franović.
Ministar Butković je kazao kako je Studija o izmještanju pruge pokazala kako je najbolje rješenje izgradnja tunela kojim bi se Zadar povezao s ostatkom pruge prema Kninu. Novci za to su već osigurani, istaknuo je Butković, dodajući kako je, osim spojeva pruge s gospodarskom zonom u Gaženici, moguća uspostava i gradske željezničke linije, koja bi išla od zračne luke, do samog centra Zadra.
Pa bi putnici koji slijeću u Zemunik za nekoliko minuta bili u gradu! Nitko nije rekao, pa što će nam to, kad ionako imamo brzu cestu, četiri trake do Zadra! Izmještanje željezničkog kolodvora iz središta grada u Gaženicu pridonijet će i razvoju luke, koja će postati još važnije infrastrukturno čvorište, kazao je župan Longin.
U vrijeme kada se Gaženica počela raditi – a za to se moralo dubiti i morsko dno, da bi se dobio gaz dovoljan za luku – u Šibeniku su naši političari, i vlast i oporba, onako ispotiha, u četiri oka, potpisniku ovih redaka, kada bi pisao isto ovo što i danas piše, govorili kako je to – “promašena investicija”. Kalmetina demagogija, bacanje (državnih) novaca. Nikad od toga neće biti ništa!
Pokušali sve zaustaviti
To nama ne treba! – govorili su isti – ili slični njima – koji i danas govore kako nama ne treba zračna luka na Pokrovniku, brza cesta Šibenik – Drniš – Knin, oni kojima nije trebala petlja u Rokićima – za koju su govorili da je megalomanska i predimenzionirana, za San Francisco – ni rotor na Meterizama. Koji je tadašnja šibenska gradska vlast pokušala zaustaviti svim sredstvima. Izgovarajući se ekologijom i navodnom brigom za hortikulturno uređenje pokosa.
Zahvaljujući takvima, istima ili sličnima, Drniš još ima cestovni ulaz kao da mu je najvažnija institucija stočni sajam “petog” u mjesecu, a ne najvažnija dalmatinska tvornica “Aluflexpack” – bivši TOF – koja je u kolovozu najavila izgradnju proizvodnih površina na 13 tisuća četvornih metara i dizanje kapaciteta pogona za novih 30 tisuća tona fleksibilne ambalaže na bazi aluminija. Transportirat će ih karom i konjima, s kojima se još jedinima može smotati preko drniških serpentina. Vozi, Miško!