StoryEditorOCM
Govoreći otvorenoGaraži ne pakovati!

Restović vjeruje da će ga na vlast dovesti poplava!

Piše Zdravko Pilić
3. rujna 2020. - 13:08

Da bi došli na vlast, političari moraju naporno raditi barem četiri godine. A neki misle da će im za to biti dovoljna- jedna kiša. Kao Tonči Restović, koji misli da će ga na kormilo grada Šibenika donijeti voda. I to ona u šibenskoj podzemnoj garaži. Za 11 minuta, za koliko je izračunao koliko je padala. Koju je on snimio mobitelom i stavio na fejs. Bio mu je to krunski dokaz da 'ova vlast', odnosno gradska uprava, loše radi. I da forsira 'bogate projekte', koji su joj postali 'trade mark'. I da je jedino što ova vlast radi vrhunski - 'Zanemarivanje potreba i kvalitetnijeg života svih Šibenčanki i Šibenčana.' napisao je šef šibenskog SDP-a otvarajući već sad predizbornu kampanju za lokalne izbore, koji su dogodine u petom mjesecu. 'Nadam se da ćemo izdržati još ovih nekoliko mjeseci njihove vlasti, a onda ćemo svi zajedno graditi naš Šibenik. Jer, 'oni moj grad kroje samo za sebe!' napisao je Restović.

Garaži ne pakovati!

Dakako, postavlja se pitanje što ćemo to graditi zajedno? Pa valjda opet istu onu, odnosno ovu podzemnu garažu koju su izgradili 'oni' odnosno HDZ i to, zamislite samo, po projektu koji su im ostavili baš njihovi prethodnici iz SDP-a, gradonačelnik Ante Županović i dogradonačelnik i šef SDP-a u Šibeniku Franko Vidović. I ne samo da su ga oni proveli, nego su i sjedili u žiriju koji je izabrao konačno rješenje između čak 52 pristigla rada, zajedno s takvim veličinima kao što su pokojni Vjekoslav Ivanišević i dr. Emil Juričev Špirić, naš Vodičanin, koji je profesor na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu još od 1971. godine.

Predsjedavao mu je ugledni šibenski arhitekt i urbanist mr. Gustav Červar koji je više puta izjavio da je jedan od razloga zbog kojih se ocjenjivački sud odlučio za prvonagrađeno rješenje Studia Minerva, koje je na koncu i izvedeno na šibenskoj Poljani, bio i taj što je bilo 'najmanje invazivno' od svih drugih, odnosno predlagalo je najmanje novih sadržaja na Poljani. Jedina razlika u projektu je taj što je umjesto jedne etaže podzemne garaže ispod Poljane su na koncu sagrađene tri. Sve drugo je tu. Čak i ulaz u podzemnu garažu na mjestu na kojem je i izgrađeno, pokraj šibenskog kazališta. Za koje danas neki tvrde da je trebao biti s druge strane, preko puta kina Tesla. Pa u njega ne bi ulazila voda, kao što ulazi sada, u ovaj, koji se nekima 'ne sviđa', kao gradskoj vijećnici Iris Ukić Kotarac, jer je 'ružan'.

No, ne ulazi voda kroz njega zato što je 'ružan', nego zato što je sustav odvodnje ispred njega i na prometnicama koje vode do njega loše isprojektiran ili izveden, ili čak oboje. Jednako bi tako ulazila voda u podzemnu garažu i na drugi ulaz, jer očito nije u njoj problem- ona nije nigdje ni procurila ni prokapala- nego u sustavu odvodnje s kojim tek treba utvrditi što mu je. Jer, očito je da ono što se s njim trebalo rješiti i kroz sustav 'Aglomeracije', a to je da grad ne pliva u vodi nakon svake kiše - nije uspjelo. Ne samo kod Poljane, nego i u svim drugim dijelovima grada- plivalo se i gacalo po vodi uzduž i poprijeko Krešimirovog grada. No, koristiti taj argument da bi se na 'mala vrata' 'obračunavalo' s projektom podzemne garaže ispod Poljane i samim uređenjem kao trga je potpuno promašeno. I uopće ne doprinosi rješenju problema, nego samo stvaranju zbrke. I politikanstva koje umjesto inženjera i struke rješavaju sveznadari opće prakse.

Jer,nije Poljana ni HDZ-ova ni SDP-ova, nego naša, šibenska. Jednako kao što su i svi drugi projekti koji su radili i(li) započeli HDZ i SDP, manje ili više uspjeli, poput Banja i(li) Svetog Mihovila naši šibenski projekti. I kako god je šibenski HDZ pogriješio, napadajući Banj, tako danas i čelni čovjek SDP-a ponavlja njihovu grešku, napadajući troetažnu podzemnu garažu ispod Poljane. Nije SDP izgubio izbore zato što je radio Banj. Izgubio ih je zato što prije njega nije radio u četiri godine ništa. Zahvaljujući Banju, Vidović ih je zamalo dobio! Izgubio ih je s par stotina glasova razlike.

Zar su privatnici ludi?

Uostalom, najbolji dokaz tome da je podzemna garaža ispod Poljane isplativ i gradu nasušno potreban projekt je činjenica da svega stotinjak metara zračne linije, u Dragi, u gradnju garaže i novih parkirnih mjesta kreće 'Zagreb Montaža' i njezin austrijski partner 'Best in parking'. Oni u Dragi namjeravaju graditi stanove i poslovne prostore, pa onda sukladno tome moraju imati i par stotina parkirnih mjesta. Evo prigode Restoviću i SDP-u da sazovu tiskovnu konferenciju pa ustanu protiv toga da privatni investitor dovodi promet u centar grada i dovodi do prometnog zagušenja, kao što je tvrdio za Poljanu. Dok ga svi drugi europski gradovi vode van. Pa predloži Čoviću i Austrijancima, kao i svim onima koji bi htjeli kupiti stan, office ili poslovni prostor u Dragi da parking izgrade na 'obodu grada' recimo u prostoru bivšeg TLM-a, da tamo ostave svoje mercedese i audije, a da se do stanova i poslovnih prostora voze javnim prijevozom, kao što on i njegovi istomišljenici predlaže stanarima stare gradske jezgre i njihovim gostima.

16. travanj 2024 21:18