U svijetu se nešto mijenja onda kad ne funkcionira. Nema rezultata, pa mijenjaš, tražiš bolje rješenje. Ali, ne, u nas je obratno. U nas od onog što je neuspješno, što propada i što ne funkcionira, svi bježe kao vrag od tamjana. Biži ća, ispašće još da si ti odgovoran za to. Uhvati se ti nečeg što funkcionira, što daje rezultat, pa će ispast da je to tvoja zasluga. Evo, recimo, turizma. U kojem od 1. siječnja ove godine opet vlada frtutma. Moraju se – zbog usklađivanja sa zakonom - raspisati natječaji za izbor svih 300-tinjak direktora turističkih zajednica u zemlji, uključujući tu i direktora HTZ-a. Dakle, direktori sami sebi daju otkaz i onda raspisuju natječaj, na koji se opet mogu javiti. Dosad su, zanimljivo je i to, bili direktori na neodređeno vrijeme, a sad će biti na određeno. Mandat će im trajati četiri godine. I po novom, direktori HTZ-a moći će biti i osobe bez iskustva u turizmu.
Glava i rep
Što se ne odnosi na Gorana Mladenovića, županijskog vijećnika s NL-a Stipe Petrine, jer njemu je turizam struka. Njega je novinarka Lucija Cvitan u svojoj emisiji "Županijski bagatin" pitala misli li on da je Željana Šikić, direktorica županijskog TZ-a, dobro radila svoj posao – to vjerojatno, akonto novog natječaja – a on veli – "Znate što je problem, i kod gospođe, i kod mnogih drugih direktora TZ-a, čak i na nivou Hrvatske? Oni ne shvaćaju da je brend danas nešto što se mora provoditi. Znate šta, oni vam recimo provode priču, Vodice imaju jednu priču, Knin drugu priču, Drniš drugu, i kao svak se bavi svime. Vi morate tu priču pojačati, u svakoj općini, svakom gradu, i onda stvoriti jednu poveznicu, da uokvirite to kao jednu ponudu, pod kapom brenda" - kazao je Mladenović, koji je dodao da bi on, da je u prigodi, uzeo iz svakog grada, iz svake općine, ono po čemu je najprepoznatljivija.
- "Recimo, imate NP Krka, imate NP Kornati, imate zaštićeni park Velebit, Dinara, uzmete sve to skupa, onda uzmete iz tih područja kulturno-povijesne znamenitosti, onda uzmete gastronomsku ponudu, i sve ujedinite u jednu priču, da ona ima glavu i rep, šta bi se reklo. Ne treba biti posebno mudar, uzmemo našu Istru, koja je jako puno isprid nas u tome, oni su vrlo uspješni i to kod njih djeluje. Nisam rekao da ih treba kopirati, ali triba ih slijediti u uspješnosti. Zašto ne uzeti nešto što djeluje, i još dodati neki svoj štih u cijeloj toj priči. I vjerujte mi, onda će cijelo gospodarstvo ići prema gore, ljudi se neće iseljavati, i tako to..."
A kad on uveže priče!?
Navezao je naš Mladenović, kojem je, kaže, turizam struka, još dosta toga, ali nema potrebe nabrajati dalje. I ovo je sasvim dovoljno. Jer, u nas turizam, i u gradu, i u županiji, i u općinama, postoji već desetljećima. Raste i napreduje. Iz godine u godinu. Raste stalno, i to dvoznamenkastim stopama rasta. Čak i u koroni. Evo, u konačnici, Solaris je ovih dana raspisao natječaj koji je otvoren do 5. veljače, u kojem traži nekoliko stotina radnika, sezonaca, kojih kod nas nema dovoljno. Što daje naznake da će i ova sezona biti rekordna, kao i sve dosadašnje. To bi, valjda, trebao biti konkretan dokaz da ljudi kod nas u turizmu znaju što rade, i da imamo sustav koji radi i djeluje. I koji je sve to o čemu Goran Mladenović priča i što otkriva kao "toplu vodu", 2022. godine, postojanje Nacionalnog parka Krka i Kornati, davno već uvezao u jednu priču. Kao da je Krka "terra incognita", a na nju dolazi milijun ljudi godišnje?! Što će tek biti kad je on "uveže" i stavi pod kapu "brenda", ko Davor Šuker, zajedno s Velebitom i Dinarom?!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....