Muzej grada Šibenika u koroni dijeli sudbinu s ostalim muzejima u državi, pa se u Kneževu palaču na obali mahom odlazi online. Budući da epidemiološke mjere, unatoč popuštanju za neke druge djelatnosti, za muzeje ostaju iste, online šetnja po muzeju po svemu sudeći ostat će usud i šibenskog muzeja do daljnjeg. To znači da stalni postav smješten na dvjema etažama u isto vrijeme može razgledati najviše svega 30 ljudi.
Ovih dana pak Muzejski dokumentacijski centar objavio je prve podatke o online posjećenosti muzeja u Hrvatskoj u prošloj godini, a među njih 116 muzeja, odnosno 70 posto, koliko je dostavilo svoje podatke, je i Muzej grada Šibenika.
Ravnatelj Željko Krnčević kaže kako je službena web stranica muzeja imala 11 520 posjeta, a virtualnu šetnju kroz stalni postav iskoristilo je još 4 500 posjetitelja. Puno više „klikova” imala je Facebook stranica šibenskog muzeja kojih je tijekom prošle godine bilo gotovo 84 000. Zabilježeno je i oko 2 700 „lajkova”, dok je stalnih pratitelja oko 3 000.
Istodobno, sve sadržaje koje je muzej organizirao, lani je uživo posjetilo oko 4 200 ljudi. U taj broj uključena je i posjećenost dviju arheoloških i kulturno-povijesnih izložbi s kojima je muzej gostovao u Puli i Dubrovniku, dok je stalni postav razgledalo tek 850 posjetitelja. Taj nesrazmjer online korisnika naspram fizičkih posjeta, ne čudi ni Krčevića.
- Naš je muzej imao svoju Facebook stranicu i prije korone, ali ona nije bila toliko aktivana niti posjećena. Zbog ove situacije bili smo primorani doći do naših posjetitelja pa smo na „fejsu” ponudili mnoštvo novih sadržaja. Među ostalim naši kustosi redovito u Šibenskom vremeplovu pišu o značajnim datumima iz šibenske povijesti. To je, svojevrsni, šibenski „dogodilo se na današnji dan”. Također, imamo i nešto što smo nazvali Iz baštine muzeja gdje kustosi pišu i objavljuju slike jednog ili skupine predmeta koji su ili izloženi na stalnom postavu ili se čuvaju u muzejskim depoima
Sudeći po pregledima i komentarima to je našim sugrađanima vrlo zanimljivo, a osobito dobro su prihvaćeni i Preci, album fotografija Šibenčana s kraja 19. i početka 20. stoljeća koje se čuvaju u muzeju. Čak su nam se i neki ljudi javili sa slikama svojih predaka koje smo onda objavili. Na „fejs” smo stavili i neke naše kataloge i knjige koje se mogu listati i čitati, a objavljujemo redovito i kratke emisije koje radimo za lokalnu televiziju. Zove se Iz riznice muzeja i ide svakog petka, a da je to ljudima zanimljivo vidi se i po tomu što ih na „fesju” pogleda do 5 000 korisnika. S obzirom da smo mi kulturna ustanova i da je riječ o specijaliziranim sadržajima, tim brojkama možemo biti više nego zadovoljni – ističe Krnčević.
Dodaje i kako je u ovoj situaciji, digitalno okružje na neki način postao jedini prozor u svijet i za šibenski muzej. Primjer je i ovogodišnja Noć muzeja. Fizički ju je posjetilo tek nekoliko Šibenčana, jedva da bi se na prste ruku izbrojili. Online slika je pak bila posve drugačija.
-Mi smo, kako je poznato, u muzeju te večeri imali i tri DJ-a, od kojih je kao gost bio i dogradonačelnik Danijel Mileta, a ljudi su to mogli pratiti putem streaminga i to je bilo jako dobro i jako gledano – objašnjava Krnčević. Svjestan je kaže kako bi online posjeta, osobito na Facebooku, jedinoj društvenoj mreži koju šibenski muzej trenutačno koristi, moglo biti i više, no muzej nema novca, a ni kadra koji bi se s tim više i ozbiljnije bavio.
- U 99 posto slučajeva ja sam glavni administrator i time se bavim uz sve ostale poslove kaje radim kao ravnatelj i arheolog. Mi, za razliku od nekih drugih muzeja, nemamo ni posebne ljude za marketing niti muzejske pedagoge i sve moramo, uz svoje osnovne zadaće u muzeju, raditi sami – naglašava Krčević koji se ipak nada kako će ovo ljeto u muzej vratiti više stvarnih posjetitelja od krvi i mesa te da će sadašnja prevaga virtualnih postati tek jedna od priča iz vremena neobičnog „novog normalnog”.
- Nadamo se boljim vremenima i da će nam se ljudi vratiti u muzej. Ali, ovisit će to prije svega o „gospođi koroni”. Mi već za travanj spremamo zanimljivu izložbu oružja iz fundusa našeg muzeja. Naravno, ovisit će o novcu koji očekujemo kolikog će ona biti obujma. Također, planiramo neka događanja i sadržaje u večernjim satima na otvorenom kada dođu ljepša vremena, a nastavit ćemo i suradnju s Kinoklubom Šibenik i projekciju dokumentaraca iz šibenske prošlosti – kazao je Krnčević.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....