StoryEditorOCM
Izložbelijepo priznanje

Plakat ‘Murlin Murlo‘ putuje u La Paz! Rad šibenskog dizajnera Ante Filipovića Grčića uvršten na veliku svjetsku izložbu. Evo što on kaže o svemu

Piše Marija Lončar
21. travnja 2021. - 17:16

Glas o kazališnoj predstavi "Murlin Murlo" šibenskog HNK daleko se pronio. Čak do Južne Amerike i Bolivije, a za to je zaslužan plakat predstave koji je izradio šibenski grafički dizajner Ante Filipović Grčić.

Naime, njegov rad izabrao je međunarodni žiri Exhibition of the Bolivia Poster - Biennial BICeBé 2021. te će biti predstavljen na toj velikoj svjetskoj izložbi koja će se sredinom studenog održati u glavnom bolivijskom gradu La Pazu.

Na natječaj za izložbu bilo je prijavljeno više od 11.500 plakata iz 90 zemalja svijeta, a rad Ante Filipovića Grčića uvršten je među 400 odabranih. Kako su plakati podijeljeni u razne kategorije ovisno o temama i područjima kojim su se bavili, "Murlin Murlo" naći će se u kategoriji "kultura" zajedno s još 132 plakata.

- To je velika svjetska izložba koja je isključivo posvećena plakatima. Južna Amerika, uz, primjerice, Poljsku u Europi, ima izuzetno jake grafičke dizajnere. U tom smislu naravno da me raduje što je moj rad odabran, iako nije to sada kao da sam dobio grand prix. Zapravo, ja se nisam ni prijavio na taj natječaj i vjerojatno bi mi to i promaklo, da nisam dobio e-mail u kojem su me pozvali. A pozvali su me, jer su me vjerojatno imali u bazi podataka, jer sam na toj izložbi imao plakat sa šibenskog Festivala alternative i ljevice (FALIŠ) prije 6-7 godina – objašnjava Filipović Grčić, zatečen zanimanjem koje je izazvala objava o tomu na njegovu Facebook profilu.

Prvi kazališni

Plakat za predstavu "Murlin Murlo" prvi je i za sada jedini kazališni plakat koji je Filipović Grčić napravio. Drama suvremenog ruskog dramatičara Nikolaja Koljade postavljena je na scenu šibenskog teatra i premijerno izvedena u ovoj, koronom obilježenoj kazališnoj sezoni, u listopadu prošle godine. Stopostotni je to šibenski kazališni proizvod, kako su se pohvalili u HNK-u. Tu se prvi put u režiji okušala glumica Oriana Kunčić, a uz šibenske glumačke snage: Franku Klarić, Anu Perković, Šimu Bubica i Kristiana Šupu predstava je prvi put okupila i neke druge šibenske autore i umjetnike. Zato je svoj prvi "kazališni angažman" Filipović Grčić vrlo ozbiljno shvatio.

- Pročitao sam tekst, bio na probama i razgovarao sa svima. Kako komad govori o četvero mladih ljudi iz ruske tranzicije, čiji se životi urušavaju, na kraju i tragično završe, nastojao sam svu tu simboliku objediniti i napraviti plakat koji neće biti samo vizualno i grafički posložen, nego će odražavati i atmosferu predstave. Kako se u predstavi spominje i koksara, tvornica u tom gradu iz bivšeg Sovjetskog Saveza, tražio sam kako su ti dimnjaci izgledali. Bili su vrlo visoki i najčešće obojeni da budu nadaleko uočljivi. Tako sam i ja dimnjake na svom plakatu obojio na crvene rige. U svakom slučaju, najvažnije mi je što se plakat svidio ljudima iz kazališta, glumcima i onima koji su radili predstavu – rekao je Filipović Grčić.

image
HNK Šibenik
24. studeni 2024 03:26