Od salona automobila u Ženevi 2018. godine do danas za Matu Rimca i njegovu kompaniju bio je dug put - pretvoriti tada prikazani strujni hiper automobili C_Two u serijski model. Tehnički podaci tada prije tri godine zapanjili su automobilističku javnost - 1914 KS i 2300 Nm okretnog momenta, ubrzanje do 100 km/h iz stajanja za 1,85 sekundi te najveća brzina od 412 km/h.
Premda je bilo i onih koji su odmahnuli rukom i doživjeli C_Two kao još jedan od lijepih i snažnih prikazanih koncepta koji nikad neće ugledati seriju, Mate Rimac je svoj san pretvorio u stvarnost i danas predstavio gotov automobil u serijskom izdanju. A električni hiper automobil iz Svete Nedelje ima i novo ime - Nevera koje najbolje opisuje njegov karakter. Nevera je, naime, nama u Hrvatskoj, posebice ljudima s juga zemlje uz obalu dobro poznata pojava, a riječ je o neočekivanoj i snažnoj mediteranskoj oluji koja juri otvorenim morem.
U međuvremenu, kompanija Rimac Automobili je rasla: otvoreni su pogoni za razvoj, testiranje i proizvodnju serijskog modela u Velikom Trgovišće, realiziran je i dogovoren projekt kampusa od 200 milijuna eura za 2500 zaposlenih na 200.000 m2 u Kerestincu, a kompanija je izrasla u svjetski uvaženog dobavljača komponenti za električne i elektrificirane modele brojnih uglednih imena poput Aston Martina, Porschea, Pininfarine, Hyundaija, Kije, Koenigsegga, Renaulta, Cupre... Čekao se samo serijski proizvod: i evo ga, ostalo je samo predstavljanje serijskog hiper auta koji je sada ovdje i kreće u osvajanje tržišta hiper automobila.
Uz poboljšanja i unapređenja svih komponenti i sustava sada predstavljen kao produkcijski model koji je dizajniran, razvijen i proizveden u Hrvatskoj, Nevera će biti homologirana za cijeli svijet. Nikada u povijesti nije postojao automobil poput Rimac Nevere, potpuno električnog hiper automobila sljedeće generacije koji otvara nove dimenzije u cestovnim performansama.
U odnosu na koncept brojke ostaju iste: s 1914 konjskih snaga iz četiri elektromotora, Nevera može ubrzati do 100 km/h za 1,85 sekundi, a do 100 milja na sat za samo 4,3 sekunde. Zapanjujuće ubrzavanje zadržava tijekom cijelog ciklusa punog gasa i dostiže 300 km/h od starta za 9,3 sekunde.
U razdoblju od predstavljanja koncepta do danas većina ključnih komponenti Nevere razvijena je u sjedištu Rimca u Hrvatskoj, a svi su sustavi poboljšani i unaprijeđeni u odnosu na prve prototipe kako bi se postigli ambiciozni ciljevi postavljeni na početku projekta 2018. godine.
S ponosom dizajnirana, razvijena i proizvedena u tvrtki Rimac Automobili u Hrvatskoj, Nevera nosi i hrvatsko ime koje uistinu odražava izvanredne performanse koje može osloboditi u tren oka.
"To je to. Ovo je automobil koji sam sanjao kad sam prije deset godina krenuo na ovo ‘nemoguće’ putovanje. Sav naš naporan rad rezultirao je Neverom - našim hiperautomobilom koji obara rekorde. Ovaj automobil stvoren je da nadmaši sve i podigne ljestvicu, da podigne standarde za automobile visokih performansi. Ne samo u performansama, nego i kao zaokruženi, izbalansirani automobil za cestu. Kad smo prvi put predstavili C_Two, postavili smo izuzetno visoke ciljeve. Ali smo od početka tražili načine kako da ih nadmašimo.”, objašnjava Mate Rimac, osnivač i izvršni direktor Rimac Automobil.
Rimac teži učinkovitom inženjerstvu u svakoj fazi, a ta je filozofija primijenjena u bezvremenski elegantnom dizajnu Nevere po načelu “forma slijedi funkciju”. To je načelo primijenjeno na svakom pojedinom detalju, uključujući Rimčev karakteristični oblik "kravate" na bočnoj karoseriji automobila.
"Još od 17. stoljeća kravata je simbol hrvatske snage i identiteta, a mi smo joj prvi put odali počast na našem Concept_One automobilu 2011.", otkriva direktor dizajna Rimac Automobila, Adriano Mudri. “Kao i svaki drugi element dizajna, kravata ima i ključnu funkciju za performanse Nevere, jer služi kao usisnik zraka za stražnje sustave hlađenja."
Revolucionarni karbonski monokok Nevere, sastoji se od karbonskog krova, integriranog baterijskog sklopa i stražnjeg karbonskog podokvira, koji zajedno čine najveću karbonsku konstrukciju u automobilskoj industriji. Težak manje od 200 kg, sastavljen od 2200 komada karbonskih vlakana i 222 aluminijska umetka, monokok štiti bateriju automobila formirajući kompaktnu, ali nevjerojatno čvrstu strukturu s torzijskom krutošću od 70.000 Nm/stupnju. Neusporediva snaga i sigurnost koja se tako dobiva omogućila je Neveri da ispuni stroge globalne standarde homologacije kao automobil s najčvršćom konstrukcijom u povijesti.
Ključ izvanrednih performansi Nevere je u jedinstvenom električnom pogonu Rimca. Svaka komponenta električnog pogonskog sklopa Nevere je razvijena kako bi se postigao veći okretni moment, bolje performanse i povećana učinkovitost.
Jedinstvenu, tekućinom hlađenu bateriju u obliku slova H sa 6960 ćelija, kapaciteta 120 kWh, Rimac tim je dizajnirao od nule i smjestio je u samo srce Nevere. Sposobna za proizvodnju 1,4 MW snage, litij-mangan-nikalna baterija također čini sastavni dio jezgre automobila, povećavajući strukturnu čvrstinu monokoka od karbonskih vlakana za 37 posto. Optimalno smještanje baterije nisko i po sredini poda automobila doprinosi iznimno niskom težištu. To omogućuje izvrsnu raspodjelu težine 48/52 sprijeda/straga i najbolju moguću ravnotežu upravljanja. Razvoj naprednog sustava za hlađenje baterije povećao je njegovu učinkovitost u odnosu na inicijalne C_Two prototipove, dajući veću snagu kroz duža razdoblja.
Četiri zasebna motora s permanentnim magnetima pojedinačno pokreću svaki od četiri kotača Nevere. Zajedno daju 1914 konjskih snaga i 2360 Nm okretnog momenta, što je više od superautomobila s "konvencionalnim motorom" trenutno na tržištu. Prednji i stražnji kotači povezani su s motorima preko prijenosnika s jednom brzinom. Konstruirani tako da odmah postignu maksimalan okretni moment, električni motori Nevere postižu učinkovitost od 97 posto - u usporedbi s 40 posto koliko imaju najučinkovitiji motori s unutarnjim izgaranjem - i ne trebaju nikakvo održavanje tijekom cijelog radnog vijeka.
Rimčev All-Wheel Torque Vectoring 2 (R-AWTV 2) sustav zamjenjuje tradicionalne sustave elektroničke stabilnosti i kontrole proklizavanja kako bi dodatno ojačao prianjanje i ubrzanje. Sustav R-AWTV 2 u Neveri omogućuje beskonačno varijabilne dinamičke reakcije na stanje ceste i kolnika kalibriranjem okretnog momenta na svakom kotaču. R-AWTV 2 izračunava preciznu razinu okretnog momenta na svakom kotaču kako bi se postigla maksimalna stabilnost uz iznimnu okretnost. Prediktivan i brz, R-AWTV očitava cestu i obavlja preko 100 izračuna u sekundi kako bi prilagodio okretni moment i tako postigao željeni stil vožnje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....