StoryEditorOCM
LifestyleNADAHNITE SE

Šibenka Violeta ljubav prema zelenilu pretvorila je u vrhunski biznis: ‘Prirodu smo doveli ljudima u domove, oduševljeni su! ‘

Piše Olgica Ivić-Grizelj/SD
13. rujna 2022. - 16:58

Kada smo prije nešto više od dvije godine tražili alternativu božićnim jelama "ukradenim" iz prirode, najzanimljijviji prijedlog bilo je "Božićno drvce Succulents Fairytale" iz Šibenika!

Njihovo drvce od sukulenata oduševilo je i čitatelje naše “Prostorije”, ljubitelje tih čarobnih biljnih vrsta, ali i sve one koji traže drugačiji suživot sa zelenilom.

U to vrijeme šibenska tvrtka već se profilirala kao “majstorica” za zelene oaze, za zidne stijenke na kojima sretno rastu prave žive biljke. Dignete pogled i odmarate oči, imate prirodu ispred sebe, a ne morate ništa raditi oko nje. Dizajnirali su je i posadili meštri iz ove šibenske tvrtke.

Vrijeme je pokazalo da je Šibenčanka Violeta Blatančić učinila odličan poslovni korak, kad je 2016. odlučila pokrenuti svoju tvrtku kojoj će preokupacija biti - zelena.

Naravno, rame uz rame sa suprugom, ali tada još i s velikim upitnicima u ostatku obitelji koji su je čak i odgovarali od njezina nauma.

’Ja sam vam biofil’

- Danas su ponosni na mene, a meni je naravno drago što sam bila u pravu i uvjerila ih u suprotno! Naravno, nisam jedina zaslužna za uspjeh “Tech Gardena” - iza brenda stoji i suprug Željko koji je podjednako zaslužan za sve prve i daljnje korake razvoja firme, kao i kolegice i kolege koji su od prvih dana uz nas.

A kad Violetu pitamo zašto je baš posao okrenula biljkama, ona nam je kratko pojasnila: “Ja sam vam pravi biofil.”

I sve nam je bilo jasno.

- Po svojoj definiciji, biofilija je ljubav prema svemu što je živo, što raste i razvija se; implicira genetski urođenu ljubav prema biljkama i životinjama. Za mene je priroda jedino mjesto gdje punim baterije, gdje se raspoloženje poboljšava, a misli smiruju. Osoba sam kojoj biljke u radnom okruženju povećavaju produktivnost i zadovoljstvo tijekom rada, što je rezultiralo “Tech Gardenom”.

image

Violeta Blatančić: Za mene je priroda jedino mjesto gdje punim baterije, osoba sam kojoj biljke u radnom okruženju povećavaju produktivnost i zadovoljstvo

Marko Miščević/Cropix

Želja mi je prenijeti ove emocije na sve oko sebe. Kolika je moja ljubav prema prirodi možete vidjeti i u našem obiteljskom plant-based restoranu “Food Garden” na Zrinjevcu, u centru Zagreba, koji je prava mala urbana džungla, nastala kao produkt “Tech Gardena”.

Violeta Blatančić je prije svoje tvrtke dvadesetak godina radila u marketingu, redom u firmama koje nemaju baš nikakve veze s biljnim svijetom, ali i ta su iskustva pridonijela današnjem uspjehu.

Znala sam što prolazi

- Dugogodišnje iskustvo u marketingu uvelike mi je pomoglo prilikom otvaranja svoje firme. Svakodnevno sam bila u dodiru s različitim branšama i znala sam što prolazi na tržištu, a što ne. Istraživanje tržišta je jedan od najbitnijih koraka prilikom procesa stvaranja brenda, za što je moje iskustvo bilo presudno.

Prateći globalne trendove spoznala sam da je zelena arhitektura i dizajn nadolazeći trend koji će u budućnosti poprimati sve veće razmjere, a čemu smo svjedoci već danas. Biofilni dizajn u svim aspektima neutralizirat će sve dehumanije uvjete čovjekova radnog i životnog okruženja. Osobno sam povezala svoju ljubav prema prirodi, znanje i iskustvo te pronašla savršen recept za uspješno poslovanje.

Blatančići zapravo posao vode na dvije adrese. “Tech Garden” je šibenska firma, ali posluju u Zagrebu. Naravno da nas je zabrinula mogućnost da ljudi na jugu imaju drugačiji odnos prema biljkama na zidu pa su zato ovi Šibenčani bili prisiljeni otići u Zagreb, ali Violeta nas je lako razuvjerila.

Svaki je zeleni zid - unikat

- Logistički je posao bilo nemoguće organizirati iz Šibenika u onom trenutku kada je počeo rasti, a ključni klijenti su bili uglavnom u Zagrebu i okolici.

Odluka je došla iznenada u ljeto 2018. Istina, naši ljudi nisu bili svjesni nadolazećih trendova iako smo u početku pokušali ostvariti suradnju s brojnim poslovnim subjektima sa šireg područja Dalmacije, za koje smo procijenili da su potencijalni klijenti, međutim, nije bilo nikakva sluha. I ovo me zaista žalostilo jer mi je bila velika želja da trend krene upravo iz Šibenika, Splita, Zadra…

image

Violeta Blatančić

Marko Miščević/Cropix

Tek kada je trend krenuo po glavnom gradu, počeli su upiti naših tvrtki i ljudi. Danas je zapravo dosta naših kupaca s obale, radimo za mnoge poslovne klijente, međutim, Zagreb je glavni grad, što donosi mnoštvo prilika koje sam odlučila prigrliti i iskoristiti.

”Tech Garden” danas zapošljava 10 do 15 ljudi na različitim poslovima, od admnistrativnih do krajobrazne arhitekture i proizvodnje. Kaže nam Violeta da rado daju priliku i studentima koji dolaze s dizajnerskih smjerova i krajobrazne arhitekture, zapravo svima koji imaju smisla za dizajn i estetiku, uz obveznu želju za radom.

Svi su oni uključeni u proizvodni pogon iz kojeg izlaze zidne obloge od prirodnog konzerviranog bilja, umjetnog bilja za interijere i eksterijere te dekorativni program u vidu slika, stabala, logotipa/natpisa ... Tu je i krajobrazna arhitektura, dizajn te izvođenja projekata na terenu.

Sve što rade, rade ručno, kaže Violeta, napominjući kako je svaki njihov živi zeleni ili cvjetni zid, kao i svaki vertikalni vrt, pa i svaki krajobraz, unikatan. A najbolje od svega je što paprati, ruže ili što već poželimo na našem zidu u domu ne moramo ni zalijevati, čak ni čistiti, jer će i to održavanje obaviti ljudi koji znaju iz tvrtke Blatančićevih.

- Naše zelene zidne obloge nisu zahtjevne jer biljke nije potrebno obrezivati, zalijevati i održavati. Zahvaljujući prirodnom konzerviranom bilju, zelena rješenja će zadržati svoju svježinu i izgled. Prilikom čišćenja prašine osvježavamo zelene instalacije i mijenjamo oštećeno bilje. Na ovaj način osiguravamo duži vijek trajanja zelenih instalacija - kaže Violeta.

Neki od nas su žive zelene stijenke možda vidjeli u kakvom poslovnom prostoru, rijetko u domu kod prijatelja, poznanika... ali, mnogi danas žele u svojem domu imati takvo zelenilo. Gotovo polovica “Tech Gardenovih” projekata realizirana je u privatnim domovima.

Slovenija, Njemačka, Francuska...

- Iako funkcioniramo kao B2B koncept, fizičke osobe čine čak oko 40 posto naših korisnika. Nerijetko se dogodi situacija da ljudi vide zeleni zid koji izvodimo u nekoj firmi te nakon toga zovu i traže proizvod za sebe doma. Naši zeleni zidovi i dekorativni program daju svakom prostoru jednu novu dimenziju te humaniziraju uglavnom hladne, stilske prostore.

I naravno, klijenata je iz dana u dan sve više, a ovakvi trendovi će se nastaviti još daleko u budućnosti, prognozira ova poduzetna Šibenčanka, čiji je biofilni trag ostavljen i izvan granica Hrvatske. Radili su u Sloveniji, Njemačkoj, Francuskoj, Austriji, Španjolskoj, Irskoj.

image

Ovako je uređen restoran Food Garden

Petar Sabol Sharpeye/

Violeta nam kaže da nema nekih posebnih pravila o tome gdje točno, na koji zid postaviti biljke.

- Nema pravila, lokacija ovisi o željama i ukusima korisnika. Naši proizvodi podnose različite uvjete na koje mogu naići u interijerima.

- Kao i kod nas, trendovi su u stalnom porastu. Imamo fenomenalan primjer Beča koji je kao dio svoje zelene strategije do 2023. odlučio povećati sredstva za sufinanciranje zelenih fasada i krovova. Dosta radimo po Sloveniji, gdje su, recimo, poslovne zone s trgovačkim centrima djelomično ili potpuno zelene (eksterijer i interijer).

A nas je na kraju zanimalo ima li obitelj Blatančić živu zelenu stijenku i u svojem domu, da ne bi bilo “u postolara najlošije postole”. I nije tako.

- Zeleni šumski zid uklopila sam u dnevni boravak i napravila vrhunsku relax zonu u svom domu u kojoj rado provodim vrijeme nakon posla, uz dobru knjigu, seriju ili film - otkriva Violeta Blatančić.

Ljudi se okreću vrijednostima

Mnogi domovi su se zazelenjeli tijekom pandemije i lockdowna, što Violetu Blatančić nije nimalo začudilo, jer kaže da priroda jednostavno zadovoljava ljudske potrebe.

Tijekom pandemije puno je ljudi tražilo implementacije zelenila u prostore, što našu sugovornicu itekako veseli, jer, veli nam, ljudi se okreću pravim vrijednostima

Ne direktno na sunce

Bitno je da prirodno konzervirano bilje nije direktno izloženo suncu i klimi. Ali preporuka bi bila da se zelenilo instalira u zonama gdje se ljudi relaksiraju, ako je riječ o privatnim korisnicima.

Kada se radi o poslovnim subjektima, preporuke su uredi u kojima ljudi provode dosta vremena za računalom - u ovom slučaju zeleni zid služi kako bi svako malo usmjerio fokus na zelenilo, da se oči na trenutak odmore, zatim zone gdje djelatnici provode pauze, a najbitniji su receptivni prostori, gdje se događa prvi kontakt klijenta s brendom.

 

14. studeni 2024 04:06