Ako ste u dizelaša ulili benzin, puno je gore nego obrnuto, objašnjavaju stručnjaci. Ne palite ga, jer možete napraviti štetu. Zovite službe pomoći ili servisera, pogotovo ako ste krenuli a motor se sam ugasio.
Razina problema ovisi o tome u kojem se trenutku pogreška otkrije. Tko s benzinom vozi modernog dizelaša, u najgorem slučaju riskira kapitalni kvar motora. Stari dizelaši (na primjer Golf I i II) podnose i do 30 posto benzina.
Moderni dizel motori rade pod vrlo visokim tlakom i unutar motora postoji vrlo mala tolerancija za pogrešno gorivo. Ako se ulije samo nekoliko litara, kupite pola litre dvotaktola (ulja za dvotaktne motore), ulijte u spremnik i dopunite gorivo do čepa dizelskim gorivom.
Ako ste pak pogrešno gorivo ulili do čepa, problem, veliki problem, je neizbježan. Najgore je ako shvatite da ste ulili pogrešno gorivo tek kad motor počne trokirati ili se sam ugasi. Tada obvezno pozovite stručnu pomoć.
Dizelsko gorivo u drugom taktu, većim stupnjem kompresije, postiže znatno više temperature i tlakove, pa ubrizgani benzin nekontrolirano detonira, te može uništiti, odnosno oštetiti čela klipova, glavu, karike i cilindre.
Kad benzin uđe u dizelski motor, on djeluje kao razrjeđivač, uzrokujući gubitak svojstva podmazivanja i pumpa za gorivo trpjet će mnogo više trenja. Dijelovi koji se nalaze na “udaru” bit će filter, brizgaljke, katalizator, senzori...
Ako se ulili pogrešno gorivo u benzinca moguća je samopomoć ispumpavanjem. Dizel je teži i masniji od benzina i potreban mu je pritisak kako bi se motor mogao pokrenuti. On će potonuti jer je teži od benzina i napuniti će brizgaljke. Automobil teoretski može raditi, postoji mogućnost jačeg dimljenja, trenja, ali šteta možda neće biti toliko velika.
Kako bi riješio problem, serviser će isprazniti spremnik, odvojiti priključak goriva prema brizgalicama te kratko spojiti pumpu goriva i tako izgurati zaostalo gorivo, očistiti ili zamijeniti brizgalice i promijeniti filter.
U svakom slučaju, bolja priča bit će čišćenje benzinskog nego dizelskog spremnika. Cijena zahvata, ovisno o vrsti automobila, je od 300 do više od 2000 kuna bez troška prolivenog goriva i šlepanja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....