Zadarski franjevci jutros su rekli svoje: s predavanjem Danijele Martinović u njihovome samostanu, a koje čak, tehnički, nije ni održano u prostorijama samostana samoga, već u dvorani do njega, nisu imali nikakve veze.
Tvrde, nadalje, kako splitsku pjevačicu uopće nisu pozvali da održi svoje duhovne vježbe te da se u potpunosti ograđuju od svega što je okupljenima tamo rečeno. Jasno je, nakon ove zaoštrene poruke, da nešto što je Splićanka "propovijedala", katoličkoj crkvi nikako nije po volji.
Podsjećamo, Martinović je svoje "prvo legitimno predavanje", kako se sama pohvalila na društvenim mrežama, održala prošloga petka u crkvi sv. Frane u Zadru. Ne u samostanu, već u dvorani, a tamo ju je pozvao bračni par Blaslov iz Zadra, bez da su prethodno franjevce uputili u sadržaj aktivnosti koje je pjevačica naumila izvoditi i u teme o kojima je odlučila razgovarati s okupljenima.
Sporan "istočnjački" sadržaj
Sama Danijela svoje je iskustvo s predavanja sabrala sintagmom "neopisiva čarolija", no nije trebalo dugo da se zbunjeni dio publike oglasi na društvenim mrežama - u svojim nastojanjima pronalaska duhovnosti pjevačica im je djelovala malo previše istočnjački angažirana. Ne čudi stoga što su fratri javnosti poručili:
"Ispostavilo se kako je to što je ona tamo svjedočila u suprotnosti s katoličkim naukom, sa Svetim Pismom i Tradicijom Crkve", stoji u priopćenju. A o čemu se točno radi?
Pjevačica je sama u medijima pričala o svojemu duhovnom putovanju u Nepal, još prošle godine. Posvetila se uz to i "theta-nauku", postala tzv. theta-praktičar, osoba koja ulazi u stanje theta-moždanih valova i tada jasnije vidi problem osobe koju tretira. Ovu je metodu razvila američka iscjeliteljica Vianna Stibal, a prema njoj svatko tko ima intuitivne sposobnosti može dovesti do spontanog emocionalnog, pa i emotivnog iscjeljenja.
To je iskustvo Danijela sabrala u nedavno objavljenoj knjižici "Šalabahter života", koju je na predavanju u stvari i promovirala. Osim pronađene duhovnosti u dalekom Nepalu, u svoje je zapise odlučila uključiti i čitav niz drugih izvora iz kojih je crpila inspiraciju,a koji su očito razljutiti dio katolika.
Reagirali su zato i vjerski portali. Bitno.net oštro osuđuje theta-praksu (u suprotnosti je s katoličanstvom), a isto tako smatraju i da Danijelinoj "raspojasanoj mašti", kao ni "cjelonoćnim 'Seks i grad' razgovorima" definitivno nije mjesto u dvorani pored nekog samostana.
Raspojasani utjecaji
Iako autorica članka "čisto sumnja" da su takve teme bile na udaru u svetim prostorijama, smatra da je fasciniranost "celebrityjima" postala očigledna i kod klera. Trebalo je, navodi, provjeriti o čemu će na predavanju biti riječ, a to se pokazalo da definitvno nije čisti katolički nauk.
I dok pjevačica u svojemu "Šalabahteru života" balansira između utjecaja Nepala, Seksa i grada, usputnih aforizama neznanaca i znanaca, a i opasno koketira s horoskopom, također sasvim nepoželjnim na bilo kojem crkvenom vjeronauku ("Noćas je pun mesec u Ribama/ A ja sam već danima u potpunoj pomrčini duše"), njeni stihovi samo su djelić onoga što je zasmetalo vjernicima.
Utjecaji koje je Splićanka sabrala previše su "raspojasani", kažu neki, a tomu mjesto nije u jednome samostanu. Uz to, molitva koju je predstavila s naslovom "Moja molitva" neobično nalikuje molitvi sv. Franje za mir, poručuju.
Stoga, jednom kada se zbroji istočnjački nauk, citati iz Seksa i grada, horoskop i molitve svetaca, ne čudi što kao rezultat imamo zbunjene vjernike i ograđene fratre. Iako pobornika produhovljene Splićanke ima na stotine, ako ćemo vjerovati reakcijama na društvenim mrežama, ima isto toliko i onih koji smatraju da bi se, pod hitno, trebala odlučiti za jedan od utjecaja i njega pridržavati.
Zbunjeni ljudi ionako imaju tendenciju postati neobično osjetljivi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....