Prema svemu sudeći, helikopter koji je u utorak prinudno sletio na Zlarinu morao je to učiniti zbog tehničkog kvara.
– Očevid još traje, a u ovom trenutku ne mogu znati kad će biti gotov. No, uzrok nesreće je tehnički kvar, a kako je i zbog čega došlo do toga, još ne znam i to će morati utvrditi istraga.
Rekao nam je to Danko Petrin, glavni istražitelj za zrakoplovne nesreće pri Agenciji za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu.
Zanimalo nas je je li možda kakav vanjski utjecaj, odnosno udar ptice u helikopter, kako se to pisalo u medijima, mogao uzrokovati takav tehnički kvar koji bi prisilno prizemljio helikopter.
– Mislim – prema do sada viđenome – da nikakvog vanjskog utjecaja nije bilo i da to nije uzrok tehničkog kvara, odnosno razlog prinudnog slijetanja. Inače, helikopter ima sve potrebne dozvole, ima dozvolu za letenje, uredno je registriran i svi su mu "papiri" u redu – rekao je Petrin.
Prinudno slijetanje
U srijedu, dan nakon zračne drame kod šibenskog otoka Zlarina, na mjestu prisilnog slijetanja turističkog helikoptera tipa Eurocopter Alouette na livadi u zlarinskoj uvali Vrh oštrice, policijskim su se službenicima u očevidu pridružili istražitelji Agencije za istraživanje nesreća u zračnom prometu. Dvojica inspektora iz Zagreba trebala su utvrditi uzroke kvara na helikopteru tvrtke "Eudora Let" iz Vodica, zbog čega je vlasnik i pilot Zoran Matić bio primoran na prinudno slijetanje kako ne bi došlo do pada u more.
– Dosadašnjim obavljenim očevidom na otoku Zlarinu nije utvrđen uzrok prisilnog slijetanja helikoptera. Daljnje postupanje preuzela je Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu – sve je što nam je kazala Marica Kosor, glasnogovornica šibenske policije.
Kako smo već izvještavali, zahvaljujući prisebnosti pilota Zorana Matića (55), iza kojega je 30 godina letačkog iskustva u avionima i helikopterima, izbjegnuta je tragedija na ovom turističko-panoramskom letu. Nakon što su mu počele otkazivati komande, našavši se u pogibeljnoj situaciji, Matić je izuzetno zahtjevnim manevrom autorotacije uspio helikopter prizemljiti na omalenu livadu, odnosno mekanu čistinu, tek deset metara od mora i u blizini guste borove šume. Matić je iz helikoptera izišao neozlijeđen, dok su dvoje stranih turista koji su se odlučili na panoramski let, Nijemac (59) i njegova supruga Ukrajinka (47), prošli s lakšim ozljedama. Šteta na helikopteru, s kojega su tijekom leta i za vrijeme prisilnog slijetanja popadali neki dijelovi, još nije utvrđena.
Nakon nesreće Zoran Matić je izjavio kako je udar ptice u spoj s elisom doveo do otkazivanja komandi njegove letjelice, a jesu li ovi njegovi navodi točni, pokazat će službeni rezultati istrage inspektora za zrakoplovne nesreće.
Jedini zaposlenik
Inače, tvrtku "Eudora Let" sa sjedištem u Vodicama Zoran Matić, inače rodom iz Osijeka, osnovao je još 1998. godine, te je bila prvi komercijalni helikopterski operater u državi. Otprije 15 godina nositelj je i prvog certifikata za komercijalne operacije helikopterom. U toj svojoj tvrtki koja posjeduje helikopter tipa Eurocopter Alouette II, proizveden 1975. godine, Matić je jedini zaposlenik. On je istovremeno direktor, pilot i mehaničar. Iz svoje baze u zaleđu Vodica helikopterom nudi turistima panoramske letove, ali obavlja i usluge transporta te podizanja tereta.
Iza Zorana Matića je 30 godina iskustva u avijaciji i 3000 sati leta u avionima i helikopterima. Završio je Vojnu zrakoplovnu akademiju u Zadru u bivšoj JNA 1986. godine, kao prvi u rangu generacije pilota nadzvučnih aviona, te je pilotirao nadzvučnim borbenim zrakoplovima. Deset godina radio je na odgovarajućim poslovima u MUP-u RH, a tri godine letio je kao "freelance flight instruktor" u Intercockpitu – Lufthansinoj pilotskoj školi.