Koje će zemlje biti popularne, kome će turisti okrenuti leđa, koga više vole touroperatori, a koga aviokompanije, tko se nudi jeftino, a tko je preskup, tko je tehnološki napredan u ponudi a tko ne prati trendove... Nismo se pošteno ni odmorili od turističkih gužvi koje su u većim središtima na Jadranu i u Zagrebu trajale do prvih dana studenoga, a na velika vrata dolazi promocija nove poslovne godine i prvo osluškivanje zahtjeva i potražnje tržišta za 2019. godinu.
U ponedjeljak u Londonu počinje Svjetski sajam putovanja (World Travel Market), tradicionalno prvo i najveće okupljanje profesionalaca u turizmu za predstojeću godinu, koje će iduća četiri dana okupiti profesionalce iz 185 zemalja svijeta te oko tri tisuće akreditiranih novinara, pa i dati odgovore na neka od postavljenih pitanja. WTM je, uz Svjetsku burzu turizma ITB u Berlinu, najvažniji skup turističkih vlasnika, managera i čelnika, koji daje prve naznake smjera u kojemu će se kretati turisti u 2019. godini. Procjenjuje se da će poslovni ljudi u izravnim dogovorima tijekom WTM-a sklopiti poslove u vrijednosti od oko 2,8 milijardi funti.
Visoka potrošnja
Hrvatska turistička zajednica na toj jedinstvenoj svjetskoj pozornici predstavlja turizam Hrvatske uz dvadesetak poslovnih suizlagača, a glavni je cilj HTZ-a zadržati pozornost i simpatije Britanaca, čiji broj u posljednjih osam godina eksponencijalno raste. Procjenjuje se da je ove godine ukupno Hrvatsku posjetilo oko 900 tisuća Britanaca, dok ambiciozni planovi naših turističkih čelnika najavljuju da će u 2019. godini biti dosegnuta čarobna brojka od milijun Britanaca na odmoru u Hrvatskoj.
Bilo bi to čak dvostruko više nego što je ikada u povijesti stiglo britanskih gostiju u Hrvatsku, čiji najveći broj je dosezao u predratnim godinama oko pola milijuna turista. Kada se zna da su Britanci u Hrvatskoj na visokom drugom mjestu po potrošnji (odmah iza Amerikanaca) sa 139 eura koje troše dnevno kod nas, jasno je koliko je to važno tržište za sve turističke zemlje.
Posebno je za Hrvatsku važno pridobiti britanske goste u predsezoni i posezoni kada ovise o zrakoplovnim linijama, pa će biti zanimljivo vidjeti kakve su zračne veze partneri dogovorili za 2019. godinu iz Velike Britanije prema Jadranu. Podsjetimo, u ovoj godini je iz te zemlje prema Hrvatskoj bila 21 nova zrakoplovna veza, a većina ih je povezivala Otok s našom obalom od proljeća do kasne jeseni. Inače, u druge zemlje EU-a otputovalo je ove godine oko 30 milijuna Britanaca, od čega oko 10 milijuna u Španjolsku, šest u Francusku, a po dva milijuna u Italiju i Grčku.
Istraživanja pokazuju da Britanci na odmoru traže domaće specijalitete, autohtonu glazbu i ples kako bi doživjeli tradicionalnu mediteransku atmosferu, poput vinskih tura, agroturizma i sličnih oblika turizma. Omiljena destinacija Britanaca u ovoj godini bili su Dubrovnik i Split, Konavle, Pula i Poreč. Najčešće borave u hotelima, iako četvrtina njih bira obiteljski smještaj u Hrvatskoj.
Hrvatska turistička zajednica u ponedjeljak će u Šangaju otvoriti ured svojeg predstavništva, koji će pokrivati veliko i za hrvatski turizam strateški važno turističko tržište Kine. Ured će službeno otvoriti predsjednik Vlade Andrej Plenković, u prisustvu direktora HTZ-a Kristjana Staničića te predsjednika Hrvatske gospodarske komore Luke Burilovića.
Regionalne ture
Zbog uštede troškova ured predstavništva HTZ-a otvara se u prostorijama predstavništva HGK-a u Šangaju. Cilj je zajednički - na tržištu Kine promovirati Hrvatsku kao poželjnu turističku i gospodarsku destinaciju. Ured u Šangaju otvara se u godini koja je proglašena godinom turizma Europske unije i Kine. Hrvatska u Kini tek treba zauzeti čvrstu tržišnu poziciju, potencijali postoje, što potvrđuje i nagrada renomiranog kineskog izdanja časopisa Travel+Leisure, koji je našu zemlju proglasio najpoželjnijom novom europskom destinacijom za kineske turiste u ovoj godini.
Inače, tijekom prvih deset mjeseci ove godine s kineskog tržišta stiglo je u Hrvatsku 216 tisuća Kineza, što je rast od 43 posto u dolascima i 42 posto u noćenjima. Kineski su turisti najviše noćenja ostvarili u Zagrebu, Dubrovniku, Splitu i Zadru.
Kineski su turisti osobito zanimljivi radi afirmacije razdoblja pred i posezone jer najviše dolazaka ostvaruju u listopadu i lipnju te u svibnju i rujnu. Najveći broj kineskih turista u Hrvatsku dolazi organizirano, najčešće u sklopu regionalne ture, a više od 66 posto noćenja kineskih turista ostvareno je u hotelima, dok ih u smještaju u domaćinstvima odsjeda približno 24 posto.
O kolikom se tržištu radi, pokazuje podatak da su kineski turisti u 2016. ostvarili 122 milijuna putovanja, a ukupna potrošnja kineskih putnika u inozemstvu iznosila je 109,8 milijardi dolara, odnosno prosječno 900 dolara po osobi. Prognoze rasta ovog emitivnog tržišta govore o dostizanju razine od 160 milijuna putovanja godišnje u 2018.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....