Programsko vijeće HRT-a danas je dalo suglasnost na Strategiju poslovanja i razvoja HRT-a, a glavni ravnatelj Robert Šveb istaknuo je da je prioritet vraćanje relevantnosti javnog servisa, čiji program, kaže, sada ne prati čak četvrtina hrvatskih građana.
‘‘Predlažemo ovu strategiju usred vrtloga u medijskom svijetu. Navike publike se mijenjaju, a troškovi proizvodnje rastu‘‘, kazao je Šveb istaknuvši da medijskim tržištem dominiraju divovi - globalne medijske platforme koje imaju ogromne strateške prednosti u financijama i pristupu informacijama.
HRT kao javni servis, dodao je, svojim programom pozvan je čuvati i promicati europske i hrvatske nacionalne vrednote te pridonositi stvaranju pluralnog i tolerantnog društva, i to kroz kvalitetno informiranje i vjerodostojne, relevantne i raznolike sadržaja.
"Javnost treba snažan i vjerodostojan javni servis"
Ukazao je i na inflaciju površnih sadržaja i dezinformacija, posebno na online platformama. Zato je naglasio potrebu jače uloge javnog medijskog servisa. Šveb kaže da su u posljednjih 20-ak godina svi javni servisi u Europi, uključivši i HRT, suočeni s gubitkom publike, osobito među mlađom populacijom.
Prema istraživanjima, čak četvrtina stanovništva Hrvatske na tjednoj bazi uopće ne konzumira HRT-ov televizijski i radijski program niti digitalne usluge.
Ocijenio je da hrvatska javnost treba snažan HRT, kao relevantan i vjerodostojan javni servis, za što je potrebna reorganizacija i proizvodnja kvalitetnog programa na svim medijskim platformama, kojim bi se privuklo nove korisnike i konkuriralo globalnim pružateljima medijskih usluga.
Predložena strategija ima samo jedan cilj – vratiti relevantnost i povećati doseg Hrvatske radiotelevizije, kazao je Šveb dodavši da je za to potreban napor menadžmenta i zaposlenika HRT-a, ali i donošenje novog zakonskog okvira s dugoročnijim modelom budućeg financiranja HRT-a.
Najavio novi model pretplate
Smatra da je trenutačni model RTV pristojbe zastario i loš.
‘‘Zastarjeli sustav naplate RTV pristojbe vezan uz prijamnik ima velika ograničenja i negativan PR. Sve je manje kućanstava u Hrvatskoj, a postotak ljudi koji ne plaćaju pristojbu sve je veći. To je trend i u Europi – sazrelo je vrijeme da se starog modela maknemo i preuzmemo neki drugi model koji ćemo predložiti zakonodavcu‘‘, kazao je Šveb.
Članovi Programskog vijeća većinom su glasova dali suglasnost na predloženu Strategiju poslovanja i razvoja HRT-a, a član Vijeća iz redova zaposlenika HRT-a Stipe Alfier dao je ‘‘uvjetnu‘‘ potporu glavnom ravnatelju.