StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetNi snijega, ni novca

Htjeli na skijanje, pa ih nasanjkalo: više od 2000 građana ugovorilo je zimovanje s 'Kompasom, agencija je u međuvremenu 'potonula' i od puta nema ništa, no banke im svaki mjesec uredno skidaju rate s računa; Ima li šanse za odštetu?

20. studenog 2018. - 15:25

Najavom odlaska "Kompasa" u stečaj nisu oštećeni samo zaposlenici ove turističke agencije, nego i korisnici njihovih usluga.

Riječ je, prema nekim projekcijama, o više od dvije tisuće građana koji su uplatili novac za različite aranžmane, najvećim dijelom skijanja. Premda putovanje posredstvom "Kompasa" nikad neće vidjeti ili im je termin za odlazak već prošao, i dalje im na naplatu stižu rate za neisporučenu uslugu.

Storniranje nije moguće

Brojni prigovori građana oštećenih "Kompasovom" sudbinom stigli su i do udruge "Splitski potrošač".
- Točno je, ljudi nam se žale da im banke "sjedaju" svaki mjesec na račun i boli ih što im se skidaju tisuće kuna za nešto što nisu uopće konzumirali, a niti će, kako stvari stoje. Iz banaka, pak, poručuju da se te transakcije ne mogu stornirati. U svakom slučaju, putnici, odnosno oni koji su to trebali biti, teško će svoja potraživanja naplatiti iz stečajne mase "Kompasa".

Naime, radi se o tomu da su potraživanja iz tzv. obveznih odnosa, a to su oni na relaciji kupac - davatelj usluge, zadnja u naplatnom redu. Sumnjam da "Kompas" ima imovine da bi se svi namirili - tvrtka raspolaže s određenim nekretninama, no pitanje je kad će se one prodati - objašnjava Iskra Maras Jelavić, pravna savjetnica u "Splitskom potrošaču".

Neki dan je, podsjetimo, objavljen podatak prema kojem osigurana svota u slučaju stečaja agencije "Kompas" iznosi samo 300 tisuća kuna za razdoblje između srpnja 2018. godine do srpnja 2019. godine, što neće biti dovoljno za obeštećenje svih putnika. Zašto je polica ugovorena na tako malu svotu, iz turističke agencije nisu dosad objasnili.

U Privrednoj banci Zagreb, Amex-ovom partneru u Hrvatskoj, ističu kako oni ne mogu preuzeti odgovornost za "Kompasovu" neisporuku usluge.

Diners i Amex

- Zbog otkaza putovanja i najave stečaja "Kompasa", od 12. listopada 2018. godine određeni broj korisnika American Express kartica javio se u PBZ Card sa zahtjevom za storniranjem transakcija koje su platili svojim karticama, a vezano za usluge "Kompasa" koje nisu realizirane.

Sukladno ugovoru koji su korisnici potpisali s "Kompasom", kao i prema informaciji koju smo dobili od te turističke agencije, korisnici su upućivani na osiguravatelja s kojim je, prema Zakonu o pružanju usluga u turizmu, Kompas Zagreb d.d. sklopio ugovor o osiguranju za slučaj platne nemogućnosti ili stečaja organizatora putovanja. Ako je potrebno, PBZ Card može određeno vrijeme pričekati svoje korisnike s plaćanjem dok ne dobiju odgovor od osiguravatelja, ali ne može preuzeti odgovornost za isporuku drugih (otkaz i kvalitetu usluge) - objašnjava Mladenka Dubravac, glavna koordinatorica odnosa s javnošću u PBZ-u.

Na pitanje koliko otprilike vlasnika Amex kartice otplaćuje rate za "Kompasova" putovanja koja nisu realizirana, iz ove banke nam nisu odgovorili.

Zanimalo nas je i što je s korisnicima Diners kartice (čiji je izdavatelj Erste banka op.a.) koji su se također našli u nezavidnom položaju nakon otkazivanja plaćenih putovanja.

- Putnička agencija DC "Travel" d.o.o. (u vlasništvu Erste Card Cluba op.a.) bila je posrednik pri prodaji nekoliko "Kompasovih" putnih aranžmana, koji su zbog objektivnih poslovnih teškoća tvrtke "Kompas" Zagreb d.d. naknadno bili otkazani. Stoga je DC "Travel" d.o.o. u svrhu zaštite svojih klijenata donio poslovnu odluku da svojim klijentima, koji su kupili "Kompasov" putni aranžman posredstvom DC "Travela", u jednakoj vrijednosti ponudi neki drugi putni aranžman u DC "Travelu" - poručili su nam iz Erste banke.

Odšteta tko zna kad

Na naše pitanje što je s onim njihovim klijentima koji su aranžmane ugovarali direktno s "Kompasom", odgovaraju slično kao i u PBZ-u; da banka s tim nema ništa, da se radi o ugovornom odnosu između putnika i "Kompasa", te da odštetu moraju tražiti od "Kompasove" osiguravajuće kuće - "Euroherca".

Kako sada stvari stoje, onima koji su imali peh da su svoje skijanje planirali preko ove posrnule turističke agencije, rate će i dalje stizati na naplatu, a odštetu će vidjeti tko zna kad.


Koliki je broj odštetnih zahtjeva 'Kompasovih' putnika zaprimio dosad 'Euroherc', nismo uspjeli doznati jer nam se iz ove osiguravajuće kuće jučer nisu javljali


U Privrednoj banci Zagreb, Amexovu partneru u Hrvatskoj, ističu da oni ne mogu preuzeti odgovornost za 'Kompasovu' neisporuku usluge

08. studeni 2024 19:54