Poznati trgovački lanac prijavljen je jer je nakon Božića i Nove godine digao cijenu sušenoga bakalara za 18,5 posto.
Bizaran slučaj završio je ovih dana na sudu koji je odlučivao o tome jesu li Plodine u svojoj prodavaonici u Zagrebu koristile nepoštenu, odnosno agresivnu poslovnu praksu, doznaje Danica.
Inspektori su ih prijavili da su “protivno odredbama Zakona o zaštiti potrošača, u razdoblju od 1. siječnja ove godine primjenjivali više cijene u odnosu na cijene koje su vrijedile 31. prosinca lani”.
“Dakle, u razdoblju od 1. do 5. siječnja, neposredno nakon uvođenja eura, oni su u supermarketu Plodina u Škorpikovoj u Zagrebu koristili nepoštenu, odnosno agresivnu poslovnu praksu u odnosu prema potrošačima tako da su za proizvode neopravdano povećali maloprodajnu cijenu.
Zavaravajuća praksa
I to za robu bakalar sušeni, kojem je cijena 6. prosinca iznosila 38,49 eura za kilogram, 14. prosinca 35,83 eura, a cijena od 2. siječnja je iznosila je 42,47 eura. Time je maloprodajna cijena robe od 30. prosinca povećana za 6,64 eura, odnosno za 18,53 posto.
Time su doveli potrošače u nepovoljniji financijski položaj, koristeći uvođenje eura 1. siječnja ove godine, čime su počinili prekršaj iz Zakona o zaštiti potrošača jer su se koristili nepoštenom, odnosno agresivnom poslovnom praksom”, naveli su državni inspektori u prijavi.
No, sutkinja je ovih dana donijela odluku kojom oslobađa Plodine i odgovornu osobu jer to što je navedeno u prijavi nije prekršaj.
“Sud drži da u opisu prekršaja nisu navedene odlučne činjenice koje čine supstrat zavaravajuće, odnosno agresivne poslovne prakse opisane u Zakonu o zaštiti potrošača, odnosno direktivi Europskog parlamenta o nepoštenoj poslovnoj praksi poslovnog subjekta u odnosu prema potrošaču.
Zbog toga je trebalo odlučiti kao u izreci ove presude i okrivljenike osloboditi od optužbe jer djelo opisano na način kako je to učinio tužitelj, nije prekršaj u smislu odredbi Zakona o zaštiti potrošača”, naglasila je sutkinja.
Pucanj u prazno
Njezina je presuda nepravomoćna i državni se inspektorat može žaliti u zakonom propisanom roku.
Vlada je bila zabranila neopravdano povećanje cijena nakon 31. prosinca te početkom siječnja donijela i zaključak kojim se obvezuju svi poslovni subjekti koji su povisili cijene protivno Zakonu o uvođenju eura da cijene budu određene najviše do visine maloprodajnih cijena koje su vrijedile na Staru godinu.
Čak su i zadužili Državni inspektorat, poreznu i carinsku upravu, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, Ministarstvo zdravstva, Hrvatsku narodnu banku, Hanfu, Hrote i Agenciju za obalni i linijski promet “da bez odgode provedu pojačani nadzor poslovnih subjekata”.
No, kasnije se pokazalo kako je to pucanj u prazno i veliki Vladin blef jer država nema pravne mehanizme da kažnjava trgovce za dizanje cijena nakon uvođenja eura, piše Danica.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....