Ugostitelji bi htjeli uvesti zakonske kriterije u plaćanje napojnica, jer konobari u sezoni izgube i do 20 tisuća kuna.
To je, kako navodi Dnevnik.hr izračun zadarsko-ninskih ugostitelja koji tvrde da im država uzima ono što je njihovo - napojnicu! I to ako gosti račun plaćaju karticom, a takvih je sve više.
Gotovo 80 posto gostiju u Hrvatskoj račune u restoranima plaća karticom, a kad se odluče dati konobaru napojnicu, nastaje problem.
Iako je država „legalizirala" napojnice kod kartičnog plaćanja, u praksi, tvrde ninski ugostitelji to ne funkcionira.
"Tehnički je moguće provući karticu i ukucati u nju određeni iznos, ali zakonski nije regulirano kako to isplatiti konobaru čija je ta manča" – komentirao je za Dnevnik.hr Oleg Glavan, suvlasnik restorana u Ninu.
Pisali su poreznoj upravi i Obrtničkoj komori na primjeru napojnice od 100 kuna i dobili odgovor.
"To znači da ste „dobili" napojnicu u iznosu od 80,00 plus pdv. Od ovih 80,00 kn, kada ih na kraju mjeseca svom zaposleniku svedete na neto (platite pripadajuće poreze, prirez porezu i doprinose) zaposlenik će dobiti cca. 40,00 kn", stoji u odgovoru.
Od države traže poštenije rješenje.
- Za tu manču je zaslužan konobar, on je dao dodanu vrijednost tim ljudima, oni su to prepoznali i htjeli su čovjeka nagraditi - ističe suvlasnik restorana u Ninu Marijan Jurišić.
- Manča nije oporeziva jednako kao što milodar u crkvi nije oporeziv - objašnjava Jurišić.
Oporeziva pak nije napojnica u gotovini.
Na nju se mora posebno paziti, jer iznos u blagajni mora biti jednak onome u novčaniku. Kada bi se poštenije regulirale napojnice i kod kartičnog plaćanja koje iz godine u godine sve više raste, ugostitelji su sigurni da bi svi mirnije spavali.
- Više ne bi imali bojazan da li ima viška novca u novčanicima ili nema, kazao je za Dnevnik hr. Stipe Knežević, predsjednik Ceha ugostitelja iz Zadra. Porezni stručnjak tvrdi: ovo pitanje trebalo bi se riješiti unutar zakona o porezu na dohodak.
- Kojim bi se svote, neke svote do nekog limita do neke svote smatrale neoporezivim primicima, kad su to nagrade, koje daju kupci, korisnici i tako dalje, za dobru uslugu i slično", ističe Vlado Brkanić, porezni stručnjak