StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetKvadratići, ne zvjezdice

Ova novost privatnim iznajmljivačima će ići u prilog: ‘Booking’ uvodi nove ocjene smještaja

9. veljače 2020. - 14:33

Tko god putuje, jasno mu je da su kriteriji za kategorizaciju hotela i privatnog smještaja od države do države posve različiti. Primjerice, hotel s tri zvjezdice u susjednoj Italiji ne nudi istu razinu i kvalitetu usluge kao njegov " brat blizanac" u Hrvatskoj.
Ako se čime ovdje možemo pohvaliti, to je da se zvjezdice vlasnicima turističkih kapaciteta ne dijele šakom i kapom pa gosti često budu ugodno iznenađeni onim što u tom smislu zateknu u Hrvatskoj i o tome ostavljaju pozitivne komentare na društvenim mrežama, svjesni da tri zvjezdice na Jadranu "pizaju" kao objekti koji negdje drugdje imaju oznake najviše kategorije.
Najviše konfuzije stvaraju oznake apartmana, pa gosti teško mogu na temelju dodijeljenih im zvjezdica ocijeniti o kakvome se objektu radi i što mogu očekivati za cijenu koju su spremni platiti.

Globalno mjerilo

Dok će u Hrvatskoj, zbog izuzetno velike ponude na tržištu i kvalitete koja je prati - jer je borba za svakog gosta ovdje nesmiljena - gost uživati komfor i u apartmanu od tri zvjezdice, na francuskim bi skijalištima, primjerice, mogao u objektu iste kategorije doživjeti teško razočaranje. Sobice bez besplatnog interneta, posuđa ili dovoljno posteljine, stvarnost su i po mnogim razvikanim europskim destinacijama, no u Hrvatskoj na takve smještajne objekte, u kategoriji tri zvjezdice, sigurno (više) nećete naići.

Jest da je udio privatnog smještaja u ukupnoj masi turističke ponude prevelik, ali smo zato kvalitetom nadišli konkurenciju. Ali, kako to osvijestiti među našim gostima? Kako im objasniti da naše tri zvjezdice - a takvih je apartmana najviše - sjaje punim sjajem? E, tu bi nam mogao pomoći Booking.com, koji kao najveći globalni online servis za oglašavanje smještaja uvodi ocjene kvalitete za apartmane, vikendice i vile. Sustav je sličan hotelskoj klasifikaciji, ali se odnosi na privatni smještaj koji preferiraju Booking.comovi posjetitelji, i uvelike će olakšati usporedbu smještaja gostima jer će biti uspostavljen na istim kriterijima.

- Ova će ocjena služiti kao globalno mjerilo putnicima kako bi jednostavnije mogli prepoznati i odabrati objekte koji odgovaraju njihovim kriterijima za kvalitetu. Čak 39 posto putnika diljem svijeta i 60 posto putnika iz Hrvatske, u 2020. će radije odabrati boravak u vikendici ili apartmanu, a ne u hotelu, a broj zvjezdica jedan je od najpopularnijih filtera na Booking.comu, pa ova inovacija odražava stalnu predanost i ulaganje Booking.coma u stvaranje što jednostavnijeg iskustva putovanja - priopćila je Andrea Filipović iz Dialog-komunikacija u ime Booking.coma.

Martina Nimac Kalcina, predsjednica Zajednice obiteljskog turizma pri HGK, misli da će ova inovacija svakako koristiti gostima ali i privatnim iznajmljivačima.

- Booking.com već ima toliko iskustva u toj branši i stvorili su tako jako ime da su svakako vezali uza se veliku klijentelu koja ima povjerenja u usluge koje pružaju, pa će tako vjerovati i njihovom sustavu ocjene kvalitete apartmana, ako, naravno, zaista bude vjerodostojan. Dakle, budu li sami držali do uspostavljenih kriterija i ako oni budu pod nekom vrstom kontrole, a ne da tu gosti presuđuju pišući ovo ili ono, za svoje će klijente puno napraviti. To će im povećati interes gostiju jer će se oni, birajući smještaj, oslanjati na njihove ocjene. Što se naših iznajmljivača tiče, te nam ocjene mogu biti dobar orijentir u smislu usporedbe s konkurencijom u drugim zemljama. Na taj ćemo način shvatiti i to koliko je naš zakonodavni okvir, što se kategorizacije tiče, u skladu s onim što se radi drugdje, no mi se u tom smislu nemamo čega sramiti, dapače, nudimo više od drugih - kaže Martina Nimac Kalcina.

Stalno uspoređivanje

Sustav prema kojem se računaju ocjene kvalitete temeljit će se se na algoritmu strojnog učenja, koji uzima u obzir više od četiristo faktora, kao što su lokacija objekta, veličina i sadržaji, što putnicima olakšava prepoznavanje kvalitete i udobnosti objekata diljem svijeta. Žuti kvadratići, kojih može biti između 1 i 5, jasno će označavati razlike u kvaliteti, a nalazit će se uz ime objekta na Booking.comu. Ocjene kvalitete uspoređuju se s obližnjim objektima kako bi rezultati bili relevantni na lokalnoj razini, a preračunavaju se tijekom godine kako bi bili točni.

Što se ocjena apartmana tiče, SAD, Grčka, Španjolska, Italija i Francuska pri vrhu su popisa država s najvećim brojem najboljih ocjena (5 od 5), a putnici iz Saudijske Arabije, Australije, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Velike Britanije i Kine predvode popis nacionalnosti koje najčešće odabiru apartmane, vikendice i vile s najboljim ocjenama. Eric Bergaglia, globalni voditelj Booking.comova odjela za kuće za odmor i apartmane, ponosan je što Booking.com prvi predstavlja ovu tehnologiju i razvija uslugu koja do sada nije bila prisutna u branši.

- Hotelski gosti mogu se osloniti na dobro poznat sustav zvjezdica pri donošenju odluka, dok je putnicima koji odabiru jedinstvene smještajne objekte u procesu donošenja odluka nedostajalo nešto slično. Putnici na Booking.comu sada uz vrijedne i provjerene recenzije gostiju mogu pretražiti apartmane, vikendice ili vile prema sustavu "ocjena kvalitete", znajući da će tako odabrati smještaj koji odgovara njihovim očekivanjima - kazao je Bergaglia.

Klik na ocjenu kvalitete

Oni koji smještaj pronalaze preko Booking.coma jednostavno moraju odabrati filter "ocjena kvalitete" i tu birati apartmane, vikendice ili vile ocijenjene brojem žutih kvadratića od jedan do pet, koje jamče da će razina kvalitete odgovarati onome što ste platili.

22. studeni 2024 03:39