Nakon što je u Kini pokrenula trend livestream šopinga, odnosno izravne online kupovine, Zara planira sličan eksperiment proširiti i na Europu te Sjedinjene Američke Države, prenosi Index. Popularni modni brend traži nove načine za privlačenje kupaca u svjetlu očekivanog usporavanja prodaje nakon snažnog rasta uslijed pandemije.
U Kini, Zara već organizira petosatne izravne prodajne emisije koje se emitiraju svakog tjedna na Douyinu, kineskoj verziji TikToka, piše Reuters. Ove emisije su se pokazale uspješnima u povećanju Zarine prodaje od kada su pokrenute u studenom prošle godine, prema analizi tvrtke za maloprodajnu analitiku EDITED.
Glasnogovornik Zare izjavio je kako žele ovaj koncept prenijeti i na Zapad, gdje izravna prodaja preko interneta još uvijek nije toliko popularna. "Razmišljamo zašto ne bi uveli ovaj koncept i na zapadnim tržištima kao novi oblik zabave", rekao je.
TV prodaja bila je popularna desetljećima, a sada se taj format širi na društvene mreže
Dok je kupovina putem televizije bila popularna desetljećima, dolaskom društvenih medija i e-trgovine započela je nova era izravnog emitiranja prodaje, koju predvodi Kina. Tamo influenceri prodaju sve od kozmetike do grickalica u vrlo dinamičnom okruženju.
Zarina emisija na Douyinu uključuje modele koji nose Zarine odjevne predmete, isprobavaju cipele i nakit, te prikazuje modne revije i snimke priprema iza kulisa. Sve to odvija se u opuštenom i razgovornom stilu, za razliku od direktnijih i agresivnijih pristupa prodaji.
Zara je za svoje emisije angažirala tim od 70 ljudi, a prijenosi se vrše iz velikog studija u Šangaju. Svaka emisija u prosjeku privuče oko 800.000 gledatelja.
"Izravan pristup prodaji značajno je povećao svijest o brendu Zara u Kini", istaknula je Krista Corrigan, analitičarka EDITED-a. Dodala je da je Zara u prvom kvartalu ove godine u Kini rasprodala velike količine svojih proizvoda, čak 50% više nego u istom periodu prošle godine.