Mate Rimac ugovorio je posao života. Preuzeo je Bugatti. Jedan od najpoznatijih proizvođača superluksuznih jurilica odsad će imati sjedište u Hrvatskoj, njegov većinski vlasnik bit će tvrtka koju je osnovao Rimac, a sve se to dogodilo bez promjene vlasničke strukture u Rimčevoj kompaniji, javlja Jutarnji list.
Riječ je o jednom od dosad najvećih hrvatskih poslovnih uspjeha. Prethodili su mu mjeseci pregovora s Volkswagenom i Porscheom, čiji je glavni cilj bio preko Bugattija preuzeti većinski udjel u Rimčevoj tvrtki. No, Mate Rimac tome se odlučno opirao, i tako sačuvao inovativni dio svoje kompanije, poput razvoja baterija i drugih električnih rješenja za vozila, od preuzimanja.
Dogovor je postignut kroz kompletnu reorganizaciju Rimac Automobila. Odsad će se Rimčeva kompanija zvati Rimac grupa. U njoj su svi dioničari zadržali postojeće udjele. Porsche i dalje ima 24 posto, Mate Rimac je i dalje pojedinačno najveći dioničar s 37 posto, a slijedi Hyundai s 12 posto i ostali dioničari s 27 posto udjela. U okviru grupe poslovat će dva poslovna subjekta. Prvi obuhvaća postojeće Rimčevo poslovanje, izuzev proizvodnje električnih hiperautomobila, poput Nevere, i na tržištu će nastupati kao neovisni poslovni subjekt - Rimac Technology. Drugi je nova tvrtka koja će se zvati Bugatti Rimac. U njoj će se nalaziti dvije tvrtke koje proizvode automobile: Bugatti i Rimac Automobili.
Mate Rimac, osnivač i glavni izvršni direktor Rimac Automobila te budući direktor grupe, kaže da je ovo uzbudljiv trenutak u kratkoj, ali burnoj povijesti Rimac Automobila.
- Rimac i Bugatti savršeno se nadopunjuju. Kao mlada, agilna i brza automobilska i tehnološka tvrtka, osvojili smo povjerenje partnera i snažnu poziciju u industriji električnih tehnologija visokih performansi - kaže Rimac.
Dodaje da će sve nove kompanije, kao i dosad, imati sjedište u Hrvatskoj. I Rimac Automobili i Bugatti, kao poslovni subjekti unutar Bugatti Rimca, nastavit će razvijati vlastite modele automobila. Zadržat će i svoje linije za sklapanje. Tako će se sklapanje Bugattija nastaviti u Molsheimu u Francuskoj, jer, kako naglašava Rimac, time želi nastaviti tradiciju koja izvire iz povijesne lokacije koja je neodvojiva od Bugattijeva brenda.
No, proizvodnja i razvoj komponenti za Bugatti ubuduće će se odvijati u novom Rimac kampusu u Svetoj Nedelji kod Zagreba. Tu će ujedno biti sjedište tvrtki Bugatti Rimac, kao i Rimac Technologyja, Rimac Automobila i krovne organizacije Rimac grupe. Kampus vrijedan 200 milijuna eura prostirat će se na 100.000 kvadrata, i bit će otvoren 2023. godine. Mate Rimac ističe da će taj kampus, u kojem će biti zaposleno 2500 stručnjaka, biti baza svih istraživanja i razvoja budućih hiperautomobila Rimca i Bugattija.
Oliver Blume, predsjednik uprave Porschea, koji se složio da Rimac grupa preuzme 55 posto udjela u tvrtki Bugatti Rimac, dok će Porscheu pripasti 45 posto, ističe da je to odličan posao za njegovu kompaniju.
- Kombiniramo snažnu Bugattijevu stručnost u poslovanju s hiperautomobilima s ogromnom inovativnom snagom Rimca u vrlo obećavajućem području elektromobilnosti. U ovaj zajednički pothvat Bugatti unosi svoj brend bogate tradicije, proizvode koji su ikone, bazu vjernih kupaca i globalnu mrežu zastupstva. Osim tehnologije, Rimac unosi i novi razvojni i organizacijski pristup - kaže Blume.
I dok je Porsche ovim poslom za partnera dobio jedinog inovatora u automobilskoj industriji kojeg se uspoređuje s Elonom Muskom i njegovom Teslom, Mate Rimac svoj je ambiciozni startup jednim potezom pretvorio u etabliranog globalnog igrača automobilske industrije. U tome mu je nesumnjivo pomogao upravo Porsche, koji mu je u ožujku investicijom od 70 milijuna eura tržišnu vrijednost podigao na 978,5 milijuna dolara, ili gotovo milijardu dolara, pretvorivši ga de facto u startup jednorog. Sada mu je potencijalno tu valuaciju podigao i na 6 milijardi dolara, kako se nagađa unatrag mjesec dana.
Lutz Meschke, zamjenik predsjednika uprave Porschea, kaže da već tri godine rade na povećanju svog udjela u Rimčevoj tvrtki.
- Vrlo sam ponosan i sretan što smo ovo zajedničko ulaganje doveli do kraja, unatoč brojnim izazovima. Ovo je važan dan za Bugatti, Porsche i cijelu Volkswagen grupu - zaključuje Meschke.