Samo tri dana nakon teške prometne nesreće u kojoj je poginuo 50-godišnji muškarac, na križanju cesta D27 i D59, kod industrijske zone u Stankovcima, stotinjak je mještana zajedno sa svojim načelnikom Željkom Baradićem točno u 10 sati zaustavilo promet na spornom raskrižju. Mirnim su okupljanjem u bijelim majicama s natpisom "ruski rulet" i slikom raskrižja željeli poslati upozorenje vlastima na crnu točku na kojoj se u posljednjih 14 godina dogodilo čak 50 nesreća, u kojima je četvero ljudi poginulo, dok je njih 53 teže ili lakše ozlijeđeno.
– Nikad nećemo zaboraviti zapaljeni auto mladih studenata iz Sinja koji su krenuli na fakultet u Zagreb, na koji nikad nisu stigli. Moji sumještani i ljudi iz okolnih sela izbjegavaju ovo raskrižje, a većina ih radi baš tu, u ovoj industrijskoj zoni, i jednostavnije im je ovim cestama doći na posao, no boje se te ih izbjegavaju. Svi mi koji ovdje živimo izrazito smo oprezni kad se ovuda vozimo i, vjerujte mi, čak stanemo i kad ne trebamo jer dobro znamo da ljudi koji se spuštaju s autoceste jednostavno zaborave da ovdje više nemaju prednost. Da mi nismo toliko oprezni, statistike bi bile još crnje – naglasio je načelnik Stankovaca Baradić, ispričavši usput događaj otprije nekoliko mjeseci kad je jedan njegov mještanin odlučio pratiti automobil koji je neoprezno projurio kroz križanje ni ne gledajući znakove.
Vibracijske trake
– Kada ga je taj mještanin konačno sustigao, stao je ispred njega i nagovorio ga da se zajedno vrate do spornog križanja, gdje mu je objasnio što je učinio. Tom je čovjeku pozlilo kad je shvatio što se sve moglo dogoditi. Rekao je kako mu to, nažalost, nije prvi put da je projurio ovim križanjem brzinom većom od 100 kilometara na sat, nego sigurno deseti. Priznao je da jednostavno nije znao da on ovdje mora stati. Zato vam govorim i sve vas upozoravam da je ovo prometno rješenje jedno od gorih u Hrvatskoj – istaknuo je načelnik, dodavši da je u srijedu dobio od Hrvatskih autocesta podatak o broju vozila koja su samo u srpnju ove godine izišla na čvoru Pirovac. Riječ je o čak 106 tisuća vozila, od kojih je, kako tvrdi Baradić, sigurno njih 99 posto prošlo kroz sporno križanje.
– Nama koji ovdje živimo dosta je gledati mrtve ljude na cesti, hitne i vatrogasce kako izvlače polomljena tijela. Zbog toga imamo dva zahtjeva. Prvi je da se u što kraćem mogućem roku krene sa sanacijom ovog raskrižja. Znam da strojevi neće sutra biti tu, ali zato imamo drugi zahtjev. Dok sve to ne krene, želimo vibracijske trake na svim prilazima ovom raskrižju, da tim načinom pokušamo sve ljude upozoriti da dolaze na opasno križanje i da se koncentriraju na znakove, koje često tako lako previde – rekao je jasno načelnik Baradić obraćajući se pomoćniku ministra mora, prometa i infrastrukture Josipu Bilaveru, koji je došao poslušati ljutite i zabrinute mještane Stankovaca i okolnih sela.
Kružni tok
– Želim izraziti žaljenje zbog svih nesreća koje su se dogodile na ovom crnom raskrižju. Sve nas je pogodila vijest i o posljednjoj nesreći u kojoj je još jedna osoba izgubila život. Došao sam ovdje kako bih poslušao mještane Stankovaca, ali kako bih im prije svega dao potporu na ovom mirnom okupljanju. Mi u Ministarstvu svjesni smo ovog problema, kao i ostalih. Naime, detektirali smo već 23 crne točke diljem hrvatskih cesta, za čije smo sanacije izdvojili 70 milijuna kuna – rekao je Bilaver obraćajući se okupljenima. Dodao je kako je za radove na ovom raskrižju predviđeno tri milijuna kuna.
– Trenutno smo u fazi raspisanog natječaja za izradu projektne dokumentacije, te se nadam da ćemo vrlo brzo naći projektanta i zatim izvođače radova. Vjerujem da ćemo se iduće godine ovdje okupiti svi zajedno na otvaranju novog, sigurnijeg prometnog rješenja – obećao je pomoćnik ministra Bilaver, dodavši kako će se već idućeg tjedna postaviti vibracijske trake i treptajuća signalizacija.
Neslužbeno doznajemo da će Stankovci na tome mjestu dobiti kružni tok.
– Ja sam u tri, četiri navrata imao susrete s vozačima koji jednostavno imaju "blackout" na ovom raskrižju. Čak sam i intervenirao nekoliko puta i imao sam prilike pitati te vozače zašto nisu stali, odnosno usporili pred raskrižjem, i nikad nisam dobio odgovor. Uvijek mi kažu isto: nisam vidio znakove, nisam znao ili nisam imao osjećaj da dolazim pred raskrižje na kojem nemam prednost – opisao nam je susrete s vozačima na spornom raskrižju ispod svoje tvrtke poduzetnik Marko Sarađen. Istaknuo je da je više incidenata nego nesreća, no, tvrdi, u vezi s ovim raskrižjem stvari su se trebale promijeniti već jučer.
– Proces izgradnje rotora, odnosno izrada natječajne dokumentacije i projektiranje, trajat će jako dugo. Ako se sve to završi u godinu dana, to će biti fantastično, no iskreno, bojim se. Treba već danas, sutra napraviti nešto da se ljude upozori kako bi se što više smanjila mogućnost nesreće – zaključio je Sarađen.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....