Prosječan 25-godišnjak u Hrvatskoj zaposlen je u struci, spava između pet i sedam sati, više od šest sati dnevno provodi na svom pametnom telefonu, bavi se sportom, informira se online, politički je neutralan, još uvijek živi s roditeljima, ali štedi i planira osnivanje obitelji, djecu i kupovinu stana, pokazalo je istraživanje koje je provela agencija za istraživanje tržišta u Hrvatskoj - Hendal.
U Hrvatskoj danas živi oko 49.000 dvadesetpetogodišnjaka. Agencija Hendal obilježava 25 godina rada i tim je povodom provela istraživanje o životu, navikama i stavovima onih koji su se rodili 1993. godine, kada je Hendal počeo s radom u Hrvatskoj. Istraživanje koje je provedeno u listopadu na 172 ispitanika pokazalo je da njih 43 posto još uvijek živi s roditeljima, a svaki treći živi s partnerom. Pritom je 38 posto ispitanika odgovorilo da je potpuno financijski samostalno, a isto toliko ih je uglavnom financijski samostalno.
U svojoj 25. godini vlastitu nekretninu ne posjeduje njih 67 posto, ali je planiraju kupiti. Redovito zato štedi 38 posto ispitanih, a još toliko ih štedi povremeno. Većina ih planira i brak i djecu - 28 posto ispitanih kaže da će sasvim sigurno stupiti u brak, a 30 posto je reklo da će vjerojatno to učiniti. Kad je pak riječ o djeci, 70 posto planira imati jedno ili više djece.
Zaposleno je 57 posto ispitanih 25-godišnjaka, dok se još uvijek školuje njih 26 posto, a 16 posto ih je nezaposleno i u potrazi za poslom. Svaki drugi ispitanik navodi da je donekle zadovoljan trenutnim poslom, što je očekivano budući da je 59 posto ispitanih 25-godišnjaka odgovorilo da rade u struci, a 22 posto ih je reklo da zbog vlastita izbora ne rade u struci.
Na pitanje bi li zbog posla preselili u drugu državu 31 posto odgovorilo je kako možda bi, 30 posto kaže da vjerojatno bi, a 16 posto bi ih preselilo sasvim sigurno. Istraživanje je pokazalo i da 50 posto ispitanih razmišlja pokrenuti vlastiti posao.
U istraživanju Hendala 49 posto ispitanih potvrdilo je da uvijek izlazi na izbore, a njih 46 posto pritom nema političkih preferencija. Mlade ne zanimaju političke stranke, ali niti sindikati - 94 posto ih nije u članstvu niti jedne političke stranke, a 96 posto nisu članovi sindikata. Mladi su neutralni kad je riječ o povjerenju u Europsku uniju za što se izjasnilo njih 38 posto, dok ih je i 44 posto neutralno kad je riječ o povjerenju u NATO.
Kad je riječ o tehnologiji, praćenju medija i društvenim mrežama, istraživanje Hendala pokazalo je da se većina 25-godišnjaka informira prateći portale - svaki dan ih prati 57 posto ispitanih, dok tisak, odnosno novine ili časopise, svakodnevno čita devet posto. Televizijski program svaki dan prati 46 posto, a radio 36 posto ispitanih. Očekivano, 25-godišnjaci u Hrvatskoj ne mogu bez svog pametnog telefona, koji više od šest sati dnevno koristi 43 posto ispitanih, a između tri i šest sati njih 27 posto.
Da današnji 25-godišnjaci u potpunosti žive online pokazuje i to što s najužim krugom prijatelja primarno komuniciraju putem aplikacija i društvenih mreža, koje je kao glavni kontakt istaknulo 69 posto ispitanih. Osobni kontakt s najbližim prijateljima primarno navodi tek njih 28 posto. Hendalovo istraživanje pokazalo je da slobodno vrijeme najčešće provode kuhajući, čak češće nego što u prosjeku izlaze u klubove, kafiće, kino ili kazalište.
U istraživanju 77 posto tvrdi da nikada ne konzumira lake droge, 62 posto nikada ne puši, s vremena na vrijeme alkohol konzumira njih 36 posto, a rijetko, odnosno samo u posebnim prilikama, alkohol konzumira njih 42 posto.
Njih 43 posto bavi se sportom, i to najčešće trčanjem, šetnjom, vožnjom bicikla ili vježbom kod kuće. Većina ih spava između pet i sedam sati (njih 61 posto), dok ih 29 posto spava između osam i devet sati.
Mobitel je uvjerljivo na prvom mjestu stvari koje bi ponijeli na pusti otok (48 posto), hranu i vodu unaprijed bi ponijelo njih 30 posto, prijatelja ili partnera povelo bi 23 posto, a praktične stvari za preživljavanje 20 posto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....