Krajem listopada ove godine registrirano je 45.128 novih automobila, čime je premašen rekord iz 2016., kada je prodano 44.106 novih primjeraka. Prošla godina premašena je po broju novih registracija za 1022 primjerka, što je povećanje od 2,3 posto, te se do kraja godine očekuje još bolji rezultat i više od 50.000 prodanih novih automobila.
Ako se uspoređuju rezultati prvih deset mjeseci ove godine s brojem novih registracija lani, kada je prodano 37.805 novih vozila, proizlazi da je u istom razdoblju 2017. prodaja povećana za 19,4 posto i da je u plusu od 7323 primjerka. Ovogodišnji listopad bio je bolji od prošlogodišnjega za 25,4 posto, što je ponovno ohrabrujuće.
Naime, u listopadu ove godine zabilježene su 3623 nove registracije u odnosu na 2889 prodanih vozila u istome mjesecu lani (razlika plus 734 vozila). Naravno, u ovim rezultatima veliki udio ima flotna prodaja koja ima otprilike 70 posto tržišnog udjela.
Što se tiče prodaje po brendovima tijekom deset mjeseci 2017. godine, najuspješnija marka je i dalje Volkswagen, koji je zabilježio 6454 nove registracije, što čini tržišni udio od 14,30 posto. Druga marka po uspješnosti na našem tržištu je Škoda, koja je plasirala 4472 nova vozila, uzevši 9,91 posto tržišnog udjela, dok je treći Opel s 4388 prodanih novih automobila (9,72 posto).
Na četvrtom mjestu je Renault s 4166 prodanih primjeraka (9,23 posto), dok je na izvrsnoj petoj poziciji Suzuki, uvjerljivo najprodavaniji japanski proizvođač automobila, s 2739 zabilježenih novih registracija (6,07 posto). Rezultat Suzukija još više dobiva na težini kada se zna da su njegovi kupci u najvećem broju slučajeva pojedinačni, a ne flotni kupci.
Među deset najuspješnijih tijekom deset mjeseci ove godine još su Ford, koji zaostaje za Suzukijem za samo devet vozila (2730 primjeraka), a onda daleko ispod su Hyundai s 2137 novih registracija, Dacia (1962), Peugeot (1823) i Toyota (1635). S liste deset najuspješnijih ispao je predstavnik premium segmenta Audi (1619), koji je dugo držao desetu poziciju i skliznuo stepenicu niže, a dostigao ga je i Citroen s istim brojem prodanih novih automobila.
U ovogodišnjem listopadu ponovno je najprodavanija marka bio Volkswagen, s 453 nove registracije, ili 12,50 posto tržišnog udjela. Na drugom mjestu je Renault s 373 prodana nova automobila (10,30 posto), a treća je Škoda s 336 komada (9,27 posto). Među pet najboljih još su Ford s 312 i Suzuki s 244 nove registracije. Šesta je Dacia s 226 primjeraka, a slijede je Hyundai sa 196, Kia sa 171, Peugeot sa 162 i Toyota sa 155 prodanih novih automobila.
Što se tiče prodaje po modelima u prvih deset mjeseci 2017., najviše registracija imala je Škoda Octavia – 2343 primjerka, ili 5,19 posto tržišnog udjela. Na drugoj poziciji je Renault Clio s 2175 prodanih novih vozila (4,82 posto), dok je treći Volkswagen Golf s 1831 primjerkom (4,06 posto).
VW Golf bio je godinama neprijeporni gospodar hrvatskog tržišta, ali će najvjerojatnije ove godine izgubiti primat najprodavanijeg modela u Hrvata. Nakon Golfa slijede Opel Astra s 1627 komada, zatim Ford Focus (1613) i Suzuki Vitara s 1467 novih registracija. Od sedmog do desetog mjesta poredali su se Opel Corsa (1407), Volkswagen Polo (1187), Dacia Duster (1042) i Volkswagen Up (1022 primjerka).
U deset mjeseci ove godine, kada je u pitanju prodaja po županija i regijama, primat i dalje drži zagrebačka regija s 15.907 prodanih novih automobila, što čini čak 35,25 posto tržišnog udjela. Dakle, u samom Zagrebu i okolici proda se više od trećine svih novih vozila na našem tržištu.
Na drugom mjestu, zahvaljujući velikom broju registracija flota, uglavnom rent-a-carova, je Požeško-slavonska županija, s 3804 zabilježene nove registracije, ili 8,43 posto tržišnog udjela. Treća je Splitsko-dalmatinska županija s 3567 prodanih novih vozila (7,90 posto), dok je četvrta Primorsko-goranska županija s 3253 nove registracije, a peta Istarska županija (3044 primjerka).
Dvije najlošije županije po broju novoregistriranih vozila su i dalje Virovitičko-podravska i Ličko-senjska županija. Prva je zabilježila 175 novih registracija, što je 0,39 posto tržišnog udjela, dok je Ličko-senjska još gora, sa samo 168 prodanih novih automobila (0,37 posto).
Inače, od 15 najprodavanijih marki na hrvatskom tržištu u odnosu na isto razdoblje prošle godine jedino je Peugeot u minusu, za 44 vozila, dok su svi ostali u plusu, neki čak i u debelom plusu.
Ford Focus najprodavaniji u listopadu
U ovogodišnjem listopadu najprodavaniji model bio je Ford Focus, koji je pronašao put do 241 novog kupca, što čini tržišni udio od 6,65 posto.
Na drugom mjestu je Škoda Octavia s 224 prodana primjerka (6,18 posto), dok je treća Dacia Duster sa 179 registriranih vozila. Renault Clio (145) i Suzuki Vitara (139) zatvaraju krug pet najprodavanijih modela u listopadu.
Drugi dio “topa deset” čine Volkswagen Tigaun (136), Renault Megane (125), Volkswagen Golf (102), Seat Ibiza (68), te Suzuki SX4 S-Cross, Toyota Yaris i Volkswagen Passat, koji imaju po 66 novih registracija.
Dizelaši se više kupuju od benzinaca
U prvih deset mjeseci ove godine, od 45.128 prodanih novih automobila, 24.546 otpada na vozila s dizelskim agregatima, koji čine 54,4 posto tržišta. Benzinci su zastupljeni s 44,5 posto, odnosno s 20.104 prodana nova automobila.
S mizernih 0,9 posto zastupljeni su automobili s hibridnim pogonom (422 vozila), dok ih je s ugrađenim plinom 37 komada, ili 0,1 posto. Broj električnih vozila je zanemariv jer je registrirano samo 19 automobila koje pokreće struja.
Audi i dalje kolo vodi
U premium segmentu, među “svetim njemačkim trojstvom”, u deset ovogodišnjih mjeseci najprodavaniji je još uvijek Audi, koji je registriran u 1619 slučajeva i nalazi se na 11. mjestu ukupne tablice. U ovogodišnjem listopadu Audi je zabilježio tek 89 novih registracija.
Od njega je bolji u listopadu bio Mercedes, koji je prodao 103 nova vozila, ali u ukupnom plasmanu tek je na 16. mjestu, s 1176 prodanih novih automobila.
Najlošiji od njemačke premium trojke je BMW, koji je u listopadu imao 78 novih registracija, dok je ukupno prodao 1116 novih vozila, što mu je donijelo plasman na 18. mjesto ukupne tablice.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....