Oj hrvatska mati, ovaj put ćeš vjerojatno tugovati – ne, nadamo se, zbog plasmana – nego zbog činjenice što nogometne bravure Vatrenih na predstojećem Svjetskom nogometnom prvenstvu u Kataru uživo, na velebnim stadionima u radijusu od 35 kilometara od središta glavnog grada Dohe, i za one najzagriženije hrvatske navijače ostaju nedosanjani san. Prvo zimsko svjetsko nogometno prvenstvo u toj arapskoj zemlji počinje za nešto više od dva tjedna, 20. studenog, nogometna groznica (nadamo se i za nas) protegnut će se do 18. prosinca, ali kako sada stvari stoje, većina Hrvata svoje uže i šire fan nogometne zone organizirat će unutar Lijepe naše ili uz televizore.
Rijetki sretnici koji su uspjeli osigurati ulaznice i rezervirati smještaj u katarskim blagodatima ‘iskeširali‘ su za to pravo blago za hrvatske prilike, ali masovno gromko bodrenje prema kojemu su hrvatski navijači poznati diljem svijeta ovaj put će, zasigurno, izostati. Cijenama putovanja – a samo zračna udaljenost od Zagreba do Dohe, primjerice, iznosi oko četiri tisuće kilometara - potom smještaja, prehrane i ostalih popratnih elemenata (podsjetimo, alkohol je zabranjen svugdje osim u službenim fan zonama), osobito ako ih tražite u vlastitom aranžmanu, samo je nebo granica. I to je ono što si prosječan hrvatski građanin teško može priuštiti. S tim da, u ovom trenutku, doznajemo od naših sugovornika, pronaći smještaj u Dohi ili obližnjim destinacijama izgleda poput traženja igle u plastu sijena.
Ukratko, procjene su da će, barem u prvoj fazi grupnog natjecanja, Vatrene na katarskim stadionima bodriti do najviše oko dvije tisuće navijača po utakmici pristiglih iz Hrvatske, a možda još možemo računati i na pokoje ‘kockice‘ naših sunarodnjaka koji će doputovati iz dijaspore. Provjerili smo na nekoliko meritornih adresa kako trenutačno stojimo kada je u pitanju prodaja ulaznica, interes za putovanja te tko ih uopće organizira i po kojoj cijeni.
Cijena - prava sitnica!
Tomislav Pacak, glasnogovornik Hrvatskog nogometnog saveza (HNS), kazao nam je u četvrtak kao je HNS uspio osigurati i upravo u srijedu u prodaju pustiti dodatni kontingent ulaznica za hrvatske navijačke sektore, od utakmica po skupinama pa sve do finala. Ulaznice se mogu nabaviti isključivo putem interneta, jedna osoba može kupiti najviše četiri ulaznice, a cijena, prava sitnica – najjeftinija je ona treće kategorije za utakmice u skupini u visini od 561,80 kuna (74,56 eura) dok će za najskuplju, onu prve kategorije za utakmicu finala, trebati izdvojiti vrtoglavih više od 13 tisuća kuna ili 1745,21 euro.
- Nakon što su hrvatski navijači do kraja travnja putem interneta imali mogućnost kupnje ulaznica za utakmice Vatrenih, koji će igrati u skupini F, HNS je putem FIFA-e uspio nabaviti dodatnu količinu ulaznica. Nismo definirali njihov konačan broj, vjerujem da će ih biti dovoljno za sve zainteresirane jer, iskreno, teško ćemo doseći ‘gornji plafon‘ popunjenosti kada su u pitanju mjesta za naše navijače na stadionima – priznaje Pacak, koji otkriva i formulu prema kojoj se određuje broj tih mjesta: za svaki navijački sektor (navijače jedne reprezentacije) određeno je osam posto ukupnog kapaciteta stadiona. To, u prijevodu, iznosi između 2,5 do četiri tisuće ulaznica po navijačkom sektoru.
- Prema informacijama o dosad kupljenim ulaznicama, riječ je u prosjeku između 700 do 900 naših navijača po jednoj od utakmica iz prve faze natjecanja (po skupinama). Tu još treba pribrojiti ulaznice koje su rezervirane za članove stožera, sponzore, članove obitelji nogometaša i druge. Uz dodatne ulaznice koje smo sad pustili u prodaju, u grupnoj fazi očekujemo između 1500 i 2000 naših navijača u navijačkim sektorima po utakmici – prenosi Tomislav Pacak. Važno je reći da se cijene ulaznica istaknute na HNS-ovoj web stranici neće mijenjati do finala, a ako Vatrenima krene kao u Rusiji – pitanje je što će u navijačkoj strasti Hrvati biti spremni prodati, zadužiti se, dići kredite…da bi stigli do Arapskog poluotoka.
- U ovom trenutku veliki je problem pronaći smještaj u Kataru, bez obzira kolikim budžetom raspolagali. Prvi put Svjetsko je prvenstvo praktički u jednom gradu, ondje stižu 32 reprezentacije svijeta, službeno osoblje, suci, 32 navijačke skupine. Možda će biti lakše u nastavku natjecanja, kada pola reprezentacija napusti grad i kad se kapaciteti rasterete – procjenjuje Pacak. Treba podsjetiti i da HNS ne organizira putovanje ni smještaj za hrvatske navijače.
Turistički aranžmani
Ako ostavimo po strani sretnike koji su "projekt Katar" u tom pogledu riješili, ostaje za vidjeti koje su opcije zainteresiranim navijačima još (uvijek) na raspolaganju, odnosno može li se do ove destinacije uz pomoć turističkih agencija. Jedna od onih koja taj put organizira je službeni partner HNS-a "Ban Tours" iz Zagreba, koji nudi tri programa od kojih svaki traje po šest dana i pokriva po dvije utakmice. Cijene prvog (obuhvaća vrijeme utakmica Hrvatska-Maroko i Hrvatska-Kanada) te trećeg programa (Hrvatska-Belgija te hrvatski suparnik u sljedećoj fazi natjecanja) iznosi gotovo 40 tisuća kuna (konkretno, 39.750 kuna ili 5.275,73 eura). Cijena drugog programa/aranžmana (uz utakmice Hrvatska-Kanada te Hrvatska-Belgija) je 37.750 kuna ili nešto iznad pet tisuća eura. U cijenu aranžmana nisu uključene cijene ulaznica na stadione, ali ostalo jest.
- Naši programi uključuju zrakoplovne karte i pristojbe zračnih luka, Al Maha uslugu u zračnoj luci, olakšan prolazak kroz graničnu proceduru, smještaj na bazi noćenja s doručkom u Dohi, transfere najnovijim autobusima za vrijeme trajanja programa, transfere iz i u zračnu luku, transfere na utakmice i povratak s utakmice, razgled grada u pratnji stručnog lokalnog vodiča, obroke po programu, izlet u pustinju kao i pratitelja putovanja iz Zagreba koji im je na usluzi za vrijeme trajanja putovanja – doznajemo od Pavla Markovića, direktora produkata i razvoja u "Ban Toursu". Koliko se može vidjeti iz programa, smještaj je organiziran u središtu Dohe i to na dvije atraktivne lokacije: na putničkom brodu, novoizgrađenom MSC Cruiseru "World Europa", te u novoizgrađenim jednosobnim i dvosobnim stanovima na ekskluzivnoj lokaciji "The Pearl. Izleti uključuju, na primjer, posjete muzejima, vožnju terenskim vozilima kroz pustinjske dine i jahanje deva.
I ono što je zanimljivo – gotovo svi aranžmani su rasprodani, pa oni koji se još premišljaju o putovanju moraju požuriti.
- Ukupno smo prodali 300-njak aranžmana. Neki se protežu kroz cijelu fazu, neki su skraćeni, a neki su prema programima objavljenima na web stranici. Programi nam se pune sličnim intenzitetom. Ostalo nam je dvadesetak mjesta, najviše na trećem programu – kaže Pavle Marković. Iako, kaže, cijene ulaznica za utakmice nisu uračunate u cijenu aranžmana, oni ih mogu osigurati preko svojih partnera. U agenciji su zadovoljni prodajom aranžmana, i najavljuju dodatne ako se Vatreni plasiraju u sljedeći krug natjecanja:
- Naravno! Sve dok Vatreni igraju mi ćemo se potruditi osigurati što bolje programe za naše klijente – poručuje Pavle Marković.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....