Četrdesetak minuta ugodne vožnje trebalo je reporterima Jutarnjeg lista da od Zagreba dođu do slovenskih Brežica gdje su odlučili napraviti shopping.
I to u trgovačkom lancu Lidl koji je posljednjih dana meta kritika brojnih građana ljutitih na cijene hrane u Hrvatskoj koje su i prije uvođenja eura i rata u Ukrajini bile više od europskog prosjeka.
Dora Koretić piše da su do Brežica su stigli oko 11 sati i odmah na parkingu primijetili brojna druga vozila s hrvatskim registracijama čime su si potvrdili da Hrvati često u Brežice odlaze po špeceraj.
Nije niti čudno - mali eksperiment pokazao je da bi deset artikala koje su kupili u Sloveniji u Hrvatskoj platili čak 40 posto više.
Naime, košarica koju su u Sloveniji platili 19 eura, da su je istog dana kupovali u hrvatskom Lidlu, stajala bi ih čak 26.50 eura, i to s akcijskim cijenama.
Međutim, kada bi gledali isključivo redovne cijene, hrvatska košarica opet bi bila skuplja od slovenske, i to 12.8 posto što opet nije beznačajan popust i što se na veću količinu i dobro isplaniranu kupnju može drastično i povećati, piše Jutarnji list.
Jutarnji list nadalje piše:
"Odabrali smo deset artikala - maslac, toast kruh, mineralnu vodu, kuhanu šunku, trapist, sir cheddar, puding, konzerviranu tunu, ajvar i Pringles čips, no usput su pronašli još najmanje tridesetak artikala koji su jeftiniji nego u Hrvatskoj, i tek tri koji imaju istu ili nižu cijenu.
Zanimljivo, na nekim artiklima bila je ogromna ušteda - recimo, sir trapist koji u Hrvatskoj ima redovnu cijenu 8.99 eura u Sloveniji košta 6.49, ali je u vrijeme naše posjete bio na akciji pa smo ga platili 5.19, dakle čak 3.7 eura manje.
Zanimljiv je primjer toast kruha Toastino - njegova redovna cijena u Sloveniji iznosi 0.89 eura što znači da je niža od akcijske cijene istog toasta u Hrvatskoj, gdje on s popustom košta 0.99 eura.
Konzerviranu tunu u Brežicama smo platili 36 posto manje nego što ona trenutno košta u Zagrebu, dječji puding Monterey jeftiniji je 15 posto, a mineralna negazirana voda u Sloveniji je 39 posto jeftinija nego u Hrvatskoj.
Ono što posebno iznenađuje bile su razlike u cijeni posebne Lidlove ponude Vegenuary, veganske siječanjske ponude koja istovremeno postoji i u hrvatskom i u slovenskom Lidlu.
Naime, ovako letimično se već u katalozima može pronaći deset artikala koji su svi redom jeftiniji u Sloveniji i niti jedan koji bi bio jeftiniji u Hrvatskoj.
Nije stoga niti čudno što se Lidlom u Brežicama najviše čuju glasovi brojnih Hrvata koji, kad uračunaju troškova benzina i autoceste, i dalje smatraju isplativijim po namirnice odlaziti kod susjeda nego ih kupovati kod kuće", piše Jutarnji list.