Prosječno kućanstvo za blagdansku će potrošnju ove godine potrošiti 1536 američkih dolara, ili gotovo 10.000 kuna, pokazuje novo globalno istraživanje konzultantske kuće Deloitte, koja je 33. godinu zaredom analizirala namjere potrošača i potrošačke trendove, piše Novac.hr.
Otprilike dvije petine potrošnje, ili 611 USD, kućanstva će potrošiti na zabave kod kuće i izvan nje. Taj iznos, ističu u Deloitteu, premašuje vrijednost koju će kupci izdvojiti za kupnju poklona, na koje će otići nešto više od trećine ukupnog iznosa, ili 34 posto.
nače, ispitanici koji su sudjelovali u Deloitteovu istraživanju u prosjeku namjeravaju kupiti 16 poklona, za što će potrošiti 525 USD, što je za petinu više nego u prošloj godini. Najviše će potrošiti na kupnju hrane i alkohola, a potom odjeće. No, tu je i kupnja poklona i blagdanskih ukrasa, kao i potrošnja na blagdanske zabave.
Vrijedi istaknuti da i Deloitteovo istraživanje pokazuje rast prodaje online. Naime, čak 57 posto ukupne blagdanske potrošnje kupci će obaviti preko Interneta. S druge strane, kupnja u 'klasičnim' trgovinama nastavlja se smanjivati: istraživanje Deloittea pokazuje da će se 36 posto potrošnje obaviti u trgovinama, što je 10 posto manje nego proteklim godinama.
No, čak ni kupnja u trgovinama ne znači da kupci neće prethodno provjeriti njihovu ponudu na Internetu. Naime, 66 posto ispitanika u istraživanju je kazalo kako će najprije istražiti ponudu trgovina na Internetu. Mijenja se i način kupnje preko Interneta: iako i dalje dominira kupnja preko stolnih računala, za koje se odlučuje 79 posto ispitanika, broj kupaca koji kupnje obavljaju svojim mobilnim telefonima ove je godine, ističu u Deloitteu, skočio s lanjskih 59 posto na 67 posto.
Istraživanje navika potrošača pokazuje i da preko 80 posto njih želi kupovati na akcijama. Za gotovo sve ispitanike popusti su najprimamljivija vrsta promidžbene ponude, a na toj listi visoko kotira i besplatna dostava. Istraživanje Deloittea pokazuje i da 'rani kupci', oni koji svoju kupnju započnu ranije, najčešće još krajem studenog, troše 28 posto više od ostalih.
- Iako stopa internetske prodaje raste brže nego prodaja u fizičkim trgovinama, maloprodajni trgovci moraju uložiti sredstva u obje vrste prodaje kako bi bili relevantni. Mnogi se ljudi najčešće odlučuju na internetsku kupnju zbog njezine jednostavnosti, ali na kupnju još uvijek utječe iskustvo u trgovini - zaključio je Zlatko Bazianec, Deloitteov partner u Odjelu poslovnog savjetovanja i rukovoditelj hrvatskog ureda.