Zbog krize koja je nastala uslijed pandemije koronavirusa i najavljenog, a negdje već i realiziranog otpuštanja radnika, pojedini davatelji javnih usluga najavili su kako će nastojati ublažiti situaciju, te odgoditi plaćanje obveza određenim kategorijama korisnika. Nastojali smo doznati što to konkretno znači za građane, i za koje usluge mogu očekivati privremenu poštedu.
Ono što je sigurno jest da se ne moraju bojati kako će im u narednom periodu, zbog neplaćenih rata, Hrvatska elektroprivreda isključiti struju. U HEP-u su, naime, obustavili privremeno sve postupke isključenja kupaca s elektrodistribucijske i plinske mreže, i to, kako navode, zbog aktualne situacije koja pogađa velik broj građana.
- Društva HEP grupe - HEP Elektra, HEP Plin, HEP Toplinarstvo i HEP Opskrba do daljnjega neće provoditi postupke prisilne naplate potraživanja od kupaca. Također, svi kupci kategorije kućanstvo koji su u 2020. godini na zahtjev opskrbljivača zbog dugovanja za električnu energiju isključeni s elektroenergetske mreže, ponovno su uključeni - navode u HEP-u.
Pojedine novčarske kuće počele su izlaziti u susret korisnicima tako što su ukinule naknadu za podizanje gotovine na bankomatima drugih banaka, a sve kako bi klijentima olakšale pristup njihovim novčanim sredstvima s obzirom na trenutačne mjere ograničavanja kretanja. Na ovaj su se potez, prema našim informacijama, zasad odlučili u Erste banci i Raiffeisenu.
Bankovne klijente bi u ovoj situaciji najviše, naravno, radovala odgoda plaćanja kreditnih obveza. Upravo takvu mogućnost najavili su, podsjetimo, prije nekoliko dana iz Hrvatske udruge banaka (HUB) izvijestivši kako njihove članice u sljedeća tri mjeseca (počevši od travnja 2020. godine) ne bi trebale poduzimati nikakve mjere prisilne naplate duga te da će razmatrati i odobravati zahtjeve za odgodom plaćanja kredita onim građanima i poduzetnicima čiji je bonitet ozbiljno narušen uslijed posljedica epidemije koronavirusa.
Koje kategorije klijenata se mogu nadati tromjesečnoj odgodi plaćanja kredita, pitali smo u bankama. Većina je njih, međutim, još u fazi pripreme spomenutog modela.
- Raiffeisen banka započela je s pripremom aktivnosti s ciljem olakšavanja i odgode otplate financijskih obveza klijenata koji su se zbog širenja virusa Covid-19 našli u nepovoljnoj financijskoj situaciji. Aktivno pripremamo mjere koje će olakšali posljedice koje je korona virus ostavio na financijsku sliku naših klijenata - poručili su, među ostalim, iz RBA banke. Sličan odgovor stigao je i od Privredne banke Zagreb. I oni, kako navode, intenzivno rade na posebnom setu mjera za pomoć i olakšanje otplate financijskih obveza građana i poduzeća čije poslovanje je pogođeno zbog ove izvanredne situacije. Glasnogovornica OTP banke, Silvija Bareša, ističe kako oni trenutačno prikupljaju upite i prijave klijenata kroz poslovnu mrežu, te će, pri uspostavi pravnog okvira "kreirati konsolidiranu listu onih koji ispunjavaju potrebne uvjete...".
Provjerili smo i kako, po pitanju odgode plaćanja, "dišu" teleoperatori. Tele2 se, primjerice, pohvalio dodjelom besplatnih gigabajta podatkovnog prometa svojim privatnim i poslovnim korisnicima. Riječ je o 6 GB-a koje oni mogu potrošiti nakon što iskoriste sav podakovni promet iz svoje tarife. Učenicima koji prate nastavu na daljinu Tele2 daje 5 gigabajta podatkovnog prometa svakih sedam dana. O mogućnosti plaćanja računa s odgodom, u Tele2 očigledno ne razmišljaju.
Ista je stvar i s tele-tvrtkom A1. I ovaj teleoperator navodi, naime, kako su, uslijed situacije s koronavirusom, osigurali brojne pogodnosti za svoje privatne i poslovne korisnike. O prolongiranju plaćanja računa zasad ni riječi.
- Mobilni privatni pretplatnici dobili su besplatnih 20GB prometa, korisnici na bonove 5GB, a Tomato korisnici na pretplatu i bonove besplatnu flat opciju kako bi mogli ostati povezani s obitelji, prijateljima ili neometano raditi na daljinu. Svi poslovni korisnici, također, su dobili dodatnih, besplatnih 20GB prometa po svim mobilnim linijama - navode iz A1 napominjući kako njihovi djelatnici ovih dana ulažu nadljudske napore da bi osigurali funkcioniranje telekomunikacijske mreže.
Ni korisnici Hrvatskog Telekoma ne moraju se nadati nikakvoj poštedi u ovim nesretnim vremenima. Ovo je odgovor kojeg smo dobili iz HT-a:
- Kako bi barem djelomično olakšao ovo razdoblje puno izazova, Hrvatski Telekom je svim svojim korisnicima od 16. ožujka omogućio korištenje brojnih pogodnosti, bez dodatne naknade. Intenzivno pratimo daljnji razvoj situacije u zemlji te razrađujemo različite scenarije kako bismo prilagodili svoje poslovanje i omogućili daljnju i nesmetanu komunikaciju za svoje korisnike.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....