Prvi su te probleme, doznaje Hina, prijavili članovi Koordinacije hrvatske obiteljske medicine (KoHOM) iz cijele Hrvatske, koji su upozorili kako se događa da CEZIH zamijeni osobne podatke pacijenta podacima nekog drugog pacijenta ili da se najednom ispostavi da pacijent, koji se kod određenog liječnika liječi već godinama, prema sustavu pripada posve drugom liječniku.
Za Jutarnji je to potvrdila zamjenica predsjednika Hrvatske liječničke komore Vikica Krolo napomenuvši da se u zadnje vrijeme sa sustavom događa nešto što si liječnici uglavnom ne znaju objasniti.
- Da, dosad se uglavnom događalo da je sustav usporen ili nas izbacuje, no zadnjih dana počeli smo primjećivati da postoje problemi s podacima pacijenata. Na primjer, za jednog umirovljenika koji mi godinama dolazi u sustavu piše da ne pripada više u moju ordinaciju, a za djecu iz jedne obitelji, koja su već odrasla i kod mene se liječe godinama, u sustavu stoji da i dalje pripadaju pedijatru, iako pedijatra nisu vidjeli godinama - rekla je Vikica Krolo. Dodala je da se taj problem odrazio i na aneks ugovora koji je nedavno dobila, a u kojemu se navodi bitno manji broj pacijenata nego što ih doista ima.
- Prema podacima iz ugovora koji se povlače iz CEZIH-a, ispada da imam najmanje pacijenata dosad - više od stotinu manje - što mi se ne čini da bi odgovaralo stvarnoj brojci jer doista nisam primijetila takav odljev pacijenata. S tim popisima se događa nešto što ide na štetu liječnika, a ne HZZO-a - naglasila je Krolo.
KoHOM je naveo i neke druge primjere - recimo, neki su liječnici primijetili da se u kartonu njihova pacijenta otvaraju nalazi nekog drugog pacijenta, ima primjera doktora koji uopće u sustavu ne mogu vidjeti popis svojih pacijenata ili im se pak na popisu pojavljuju pacijenti koji im uopće ne pripadaju. Upozorili su da je takva situacija problematična jer može dovesti do greške u postupku liječenja, ali nismo ih, nažalost, uspjeli kontaktirati za detalje.
Ipak, vrijedi podsjetiti da ovo nije prvi put da se događaju greške u radu CEZIH-a, iako su one koje su se zadnjih mjeseci događale većinom, prema tvrdnjama HZZO-a, bile posljedica migracije sustava na nove platforme, zbog čega sustav povremeno nije bio dostupan, a što je brojnim liječnicima i pacijentima predstavljalo problem.
Samo tijekom srpnja sustav je štekao minimalno dva dana, kad nisu bile dostupne usluge kao što su e-recepti i e-uputnica, a potom se isto ponovilo i 2. te 12. kolovoza, kad se liječnike usmjeravalo da uputnice i recepte ponovno izdaju papirnato.
Novi problemi s radom CEZIH-a ponovo su se dogodili 26. kolovoza kad e-uputnice i e-recepti nisu bili dostupni u jutarnjim satima, a sustavu se ponovno nije moglo pristupiti niti 13. rujna ujutro. Kako su tada izvijestili iz HZZO-a, nije bila riječ o padu cijelog sustava nego privremeno nisu funkcionirali njegovi dijelovi, zbog čega su se ispričali svim svojim korisnicima.