StoryEditorOCM
ŠibenikPRERADOVIĆEVA ULICA NA BALDEKINU  Maleni ulični odvojak za velike prometne probleme

Gradske službe 'zaboravile' vratiti jednosmjerni promet, stanari bi najradije sami postavili znak!

Piše Tekst i foto: Branimir PERIŠA
9. prosinca 2016. - 07:18

Negoduju stanari Preradovićeve u gradskoj četvrti Baldekin 2 zato što gradske službe još uvijek nisu promijenile dvosmjerni tok prometa duž tridesetak metara odvojka te ulice koji od 10 – katnog Ražinskog nebodera izlazi na Triglavsku, inače cestu s prednošću prolaza.
Promet u dva smjera određen je iz nužde i kao privremeno rješenje dok se prije nekoliko godina asfaltirao dio Triglavske u pravcu Sportske dvorane na Baldekinu. No, nije vraćen nekadašnji, jednosmjern prometni tok koji se oduvijek odvijao iz Triglavske u Preradovićevu, premda je Vijeće Gradske ćetvrti Baldekin 2 na čelu s predsjednikom Tomislavom Jurasom na to upozorilo gradske službe i u svome prijedlogu investicija još u okviru prošlogodišnjeg proračuna istaknulo taj jednostavni, jeftini zahvat među važnije za olakšanje svakodnevice u tom dijelu četvrti.

Ukliješteni pješaci

Ne samo stanarima ulice, nego i prolaznim vozačima dvosmjerna vožnja tim kratkim dijelom Preradovićeve nerijetko je neugodno iskustvo, jer se zbog parkiranih vozila ne mogu mimoići. Tada se najčešće vožnjom unatrag s puta uklanjaju vozači koji iz Triglavske žele skrenuti desno u Preradovićevu, premda su na cesti s prednošću prolaza. Njima je naime, taj manevar lakše izvesti, te se i po tome vidi neopravdanost dvosmjernog prometovanja u tome dijelu kvarta, umjesto da se vozila do Preradovićeve usmjere isključivo pravcem oko stambenog bloka na Peričićevu ulicu i potom desno.
K tome još, rečeni odvojak nema niti nogostup u punoj dužini i pješacima se, naročito djeci, najmanje ugodno naći se ukliještenima između parkiranih i automobila koji se ne uspijevaju mimoići. Gužva postaje još veća kada – obično u ranijim jutarnjim satima – veliki dostavni kamion potpuno zakrči ulicu kod Ražinskog nebodera dok se ne iskrca pošiljka za vrlo posjećenu kvartovsku trgovinu u prizemlju zgrade.
– Sastanak s pročelnicima gradskih odjela u vezi proračuna za prošlu godinu održat će se očekujem, najviše za petnaestak dana i tada ću ponoviti zahtjev da se prometna regulacija u tome dijelu Preradovićeve vrati na staro – kazao nam je Tomislav Juras.
– Bilo nam je obećano, ali nije provedeno, a riječ je o svega dvije tisuće kuna troška, koliko košta prometni znak! Dođe mi da ga sam kupim i promijenim – dodao je Juras, ilustrirajući koliko je malo novca, vremena i stručnosti potrebno da se promet vrati na staro i otklone nepotrebne prometne tegobe u tome dijelu četvrti.

Mostarska i Mariborska prioritetne

Područje Baldekina 2 i inače je dosta problematično u pogledu prometa, nastavlja Juras, misleći naročito na Mostarsku i niže položenu Mariborsku ulicu, koje su nominalno dvosmjerne, no u naravi, zbog velikog broja parkiranih automobila, njima je moguć jedino promet u jednom smjeru.
Nova regulacija tih ulica prioritet je broj jedan Vijeća gradske četvrti, no dok nužna prometna studija iziskuje 70-tak tisuća kuna, u slučaju upravo minijaturnog odvojka Preradovićeve potrebno je samo malo dobre volje i beznačajna svota novca.

04. svibanj 2024 04:03