Svoje mišljenje o vrućoj temi ovih dana, odnosno o rekonstrukciji križanja za Zaton i Raslinu sa Jadranske magistrale, jutros je pred okupljenima na Šibenskom mostu dao i ugledni prometni stručnjak Željko Marušić. Revoltirani stanovnici tih mjesta, podsjetimo, nezadovoljni su idejnim prometnim rješenjem u koje ulažu Hrvatske ceste te smatraju kako bi primjerenija i sigurnija opcija na tom potezu bila izgradnja kružnog toka.
- Ovdje smo zbog toga što smo se našli u situaciji da se nakon 15 godina razmišljanja kako adekvatno riješiti ovo križanje, odlučilo opet aktualizirati isto prometno rješenje koje je 2009. godine iz određenih razloga odbačeno. Tim više što se na tome inzistira i tim više što nismo vidjeli da je ijedno drugo rješenje razmatrano. Danas smo u prilici da, inače moj prijatelj i suradnik, prometni stručnjak ovdje da svoj jedan stručni doprinos jer do sada ovu prometnicu nije gledao u takvom smislu. Od početka inzistiramo na tome da nas Grad Šibenik u ovome podrži jer smo njegovi mještani, a loptica odgovornosti se uporno prebacuje na Hrvatske ceste. Sve nas se skupa, i nas mještane Rasline i Zatona i Šibenčane i turiste gura u jedno neprimjereno rješenje, a očito je da postoje druga, primjerenija rješenja – uvodno je kazao dr. Miljenko Bura na čiji se poziv Marušić odazvao.
- Ovdje je riječ o lošem prometnom rješenju i njegovom forsiranju. U prometu je najvažnija prometna sigurnost pa tek onda protočnost i ekologičnost. Očito se forsiralo nesigurno prometno rješenje jer ovakvo bi prometno raskrižje dovodilo do teških nesreća koje imaju višestruke implikacije na puno aspekata. Ovdje je optimalno rješenje svakako kružni tok koji rješava problem sigurnosti i smanjuje rizike na nulu, a moram kazati da moje mišljenje zašto se ovakvo rješenje forsira je da su u pitanju nečiji interesi. Ima sasvim dovoljno prostora za kružni tok samo bi trebalo žrtvovati određene prostorne sadržaje. Prigovori kako kružni tok smanjuje protočnost su neopravdani jer prigušenje prometnog toka povoljno djeluje na promet preko mosta i rješava problem sigurnosti. Loše je da su građani morali reagirati jer ako se ovo dovrši kako je planirano, to će raskrižje biti pogibeljno i to je rješenje koje bi zahtijevalo dodatne intervencije poput postavljanja uspornika - kazao je Marušić, dodavši kako bi i postavljanje semafora bilo loše rješenje.
Javni interes bi, kaže, trebao biti važniji od privatnog, a samo jedna greška dovoljna je da dođe do tragičnog ishoda. Ovim se rješenjem, dodaje, povećava protočnost, time i brzina, a što dodatno otežava uključivanje na glavnu cestu. Direktno je kazao kako je očigledno problem parking, odnosno, desetak parkirnih mjesta ispred hotela ‘Panorama‘, a koje bi trebalo žrtvovati u svrhu izgradnje kružnog toka.
- Apeliram da se ubuduće sva problematična rakrižja rješavaju kružnim tokom i da se dokauje zašto negdje ne može ići kružni tok, a ne obrnuto - ističe Marušić.
Na pitanje kakav ishod mještani sada očekuju, obzirom da su radovi na rekonstrukciji raskrižja počeli, dr. Bura odgovorio je kako ponajprije očekuju sluh i podršku od strane šibenske gradske uprave.
- Ne želimo prihvatiti ovu situaciju i zato smo ovdje. Želimo obrazloženje zašto baš ovo rješenje i zašto ne kružni tok. Apeliramo i na ministra Butkovića i njegovu službu da sagledaju sve što smo im dostavili. Ovom se rješenju suprotstavljamo legalnim načinima i putevima i tako ćemo i nastaviti. Od strane Hrvatskih cesta je naručena revizija prometne sigurnosti i čista logika sada nalaže da pričekamo rezultat te revizije. Ukoliko je to nekome sporno, nek izađe u javnost i kaže da za tim nema potrebe. Mi je želimo i neka institucije zaustave ono što trebaju zaustaviti - zaključio je dr. Miljenko Bura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....