StoryEditorOCM
ŠibenikGrađani pitaju

Zašto Gradski parkig cijenu mjesečne karte u garaži na Poljani uporno drži 500 kuna, a parkiralište je (polu)prazno

Piše Branimir Periša
17. travnja 2021. - 13:06

Zašto Gradski parking cijenu mjesečne parking karte u garaži na Poljani uporno drži na 500 kuna mjesečno, a parkiralište je (polu) prazno veći dio dana? Pa ako je već tako – u što se svatko može uvjeriti pogledom na ulični brojač slobodnih mjesta u garaži - zašto ne snize cijenu, pa bi se parkiralište sigurno ispunilo vozilima nas, stanara iz Starog grada, napominje Mile G., Goričanin i tvrdi da nije usamljen u takvom razmišljanju.


Prenijeli smo to Goranu Bulatu, direktoru Gradskog parkinga. Naviknut na prijepore u vezi s Poljanom, naročito na sjednicama Gradskog vijeća, ne ostavlja dojam da ga pitanje iznenađuje.
Podatak da mjesečnu pretplatnu kartu od 500 kuna koristi 19-ero Bulat ocjenjuje ne toliko lošim rezultatom ponude GP-a s obzirom na to da je vrijeme izvanredno, a u Starom gradu također je znatno smanjen rad ugostitelja. Uostalom napominje, pretplatna karta vrijedi do 31. svibnja, budući da ipak očekujemo turiste i bit će ponovno uvedena po završetku sezone. Doba epidemije koja se nažalost, još uvijek ne povlači nimalo nije pogodno za donošenje ikakvih konačnih zaključaka.


Na jesen, kada se nadamo da bi ta muka mogla završiti sve ćemo pogodnosti uvedene za parking na Poljani još jednom razmatrati i prilagođavati ih posjetama Starome gradu, gustoći i potrebama prometa, nastavlja Bulat. Da je bilo uobičajenih adventskih dana u središtu grada kao proteklih godina, već bi, dodaje, postojala kompletna slika.


-Napominjem da je mjesečna karta o kojoj govorimo više od 200 kuna jeftinija od mjesta na nekim gradskim privatnim parkiralištima, koja koštaju stotinjak eura. Doduše, mjesto nije zajamčeno, a s druge strane, na gatu Vrulje GP nudi mogućnost mjesečnog parkinga za 250 kuna, povrh sveg onog parkirališnog prostora na obodu stare gradske jezgre gdje stanari mogu ostavljati svoje automobile za cijenu od 90 kuna mjesečno. To funkcionira dobro, nemamo nikakvih reklamacija što mi je poznato iz stalnih kontakata s vodstvom gradske četvrti, no razumljiva mi je privlačnost Poljane: automobili nisu izloženi vremenskim (ne)prilikama, garaža je u samom središtu grada i naposljetku, lijepog je urbanog izgleda. Kao da košta sto milijuna kuna, a ne 50! - nasmijao se Bulat.


Gradskom parkingu naime, objašnjava, nije nikakav problem ispuniti Poljanu automobilima, no to nije cilj radi kojeg je Poljana izgrađena. Nije joj svrha ni da Gradski parking na tom punktu obrće torbe novca, niti da sve etaže budu dupkom pune vozila, nego garaža treba anulirati prometne gužve u vršnim satima zbog nedostatka parkinga u centru grada i poslužiti što boljoj organizaciji prometa. Drugim riječima, Poljana je zamišljena da se u garaži gotovo uvijek nađe mjesta, da nema vrtnje vozila u potrazi za slobodnim parkingom, nepotrebnog zagađenja i rizika od prometnih nezgoda, te, naposljetku, da se stanarima stare gradske jezgre ne zauzima parking na uličnim parkiralištima. Sve je to utvrđeno 2016. godine, izradom analize master plana urbane održivosti projekta Poljane kakva je sada.


Tada je na Poljani bilo 88 parking mjesta, apsolutno nedostatnih u infrastrukturi grada za strelovit rast turizma koji je zahvatio Šibenik proteklih godina, niti je bilo mjesta za automobile stanovnika Starog grada i otočane, podsjeća Bulat. U potrazi za parkingom kružilo se i 15 minuta, vozilo se i do TEF-a u potrazi za slobodnim mjestom, gužve su nastajale i na obali, a grad bi se pretrpao automobilima i u večernjim satima, te parkinga nije bilo niti za stanare u staroj gradskoj jezgri, sve bez kraja i konca.
Još prije nego li je Poljana izgrađena, GP je, sukladno prilikama, širio parking zonu za one u staroj gradskoj jezgri. Prvo su parking mjesta imali u svojoj ulici, potom u uličnom bloku, i naposljetku, za 90 kuna mjesečno, kolika je cijena stanarske karte, parking im je omogućen posvuda u okružju Starog grada.


-To smo uveli u godini kada je počela izgradnja Poljane da stanari ne bi trpjeli zbog nestašice mjesta za parkiranje i velikog broja turista koji su očekivano, nahrupili u središte grada i te godine nismo imali nikakvih reklamacija, iznosi Bulat.
I naposljetku, po otvaranju Poljane prije devet mjeseci, u godini početka epidemije, uvažavajući činjenice utvrđene master planom, GP je za stanare uveo mogućnost parkinga u podzemnoj garaži od 22-7 ujutro uračunatog u postojeću stanarsku kartu, otočani imaju besplatni sat parkiranja, što ih koristi 17-tero.

Razvijajući koncept garaže na Poljani kao Logističkog centra, GP je također odredio četiri besplatna mjesta za dostavu unutar pola sata, te uveo i besplatne elektro punionice, sve u sklopu satne karte, a kasnije je došla i mjesečna karta po cijeni od 500 kuna. Osim čak šest oblika plaćanja, postoje i pre-paid karte za obrtnike i tvrtke u Starom gradu. Kupi li ih se stotinu odjednom, tada je cijena parkinga po satu 3, a ne pet kuna izvan sezone, s čime obrtnici mogu počastiti svoje kupce ukoliko su na Poljanu došli vlastitim autom. Sve te pogodnosti, razrađene u vremenu prije izbijanja pošasti korone mogu ostati i za ubuduće, nadam se vrlo skoro vrijeme normalizacije života i turizma, naglašava direktor GP-a.


-Nije istina da je garaža na Poljani 'prazna', tvrdi Bulat navodeći podatak da je prošloga ljeta, za trajanja tanušne turističke sezone izmučene epidemijom, zabilježena dnevna izmjena vozila do tisuću vozila. Ni podatak da je ove zime – dakle bez ikakvog turizma, jedino sa Šibenčanima za volanom – taj isti broj oko 650 automobila dnevno.
Otkako hara epidemija, građani dolaze u središte grada jedino kada im je nužno i malo tko je izlazio u grad bez osobite potrebe, a u vremenu od 10-12 ili do 13 sati dvije etaže Poljane su pune, a na trećoj je tek tu i tamo pokoje vozilo.
-Da je situacija normalna, sigurno bi bile pune sve tri etaže i tada će analizom biti jednostavno uvesti još kakve povoljnosti. Naravno da će GP pratiti situaciju i prilagođavati se a ja, s obzirom na sve okolnosti, odgovorno tvrdim da gužvi u prometu nema, kao ni kruženja u potrazi za slobodnim parkirališnim mjestom na otvorenim površinama, govori Bulat zaključujući da je Poljana dosad ostvarila željene efekte na promet u mirovanju i u pokretu. Jednako važno, zaživjela je ponovno kao glavni gradski trg, ugodno sastajalište i šetalište.


-Poljana je u načelu, sigurni parking. Lani u srpnju i kolovozu događalo se da bude puna, bez slobodnog mjesta te smo je čak zatvarali u najfrekventnijem dijelu dana; i to ne više od pola sata.

18. travanj 2024 22:51