Novo vodstvo Šibensko-kninske županije izvijestilo je u četvrtak javnost o stanju u Odjelu za zaštitu okoliša, prostorno uređenje, gradnju i komunalne poslove, označavajući ga kao kritičnu točku u radu i razvoju županije.
Zašto je tomu tako dovoljno govori podatak o gotovo 14 tisuća neriješenih predmeta kojima je opterećen ovaj županijski odjel, u kojem je očito, ocijenila je dožupanica Iris Ukić Kotarac, vladao organizirani kaos. Zbog toga je nedavno smijenjena i pročelnica Semira Škugor koja je ostala u Odjelu, a za v.d. pročelnice je imenovana Sanja Slavica Matešić.
Notorno je da županija postoji već 30 godina, a u zadnjih 20 nijednom nije provedena revizija rada ovog odjela- kazala je uvodno na konferenciji za novinare dožupanica Iris Ukić Kotarac. Napomenula je da su i župan Marko Jelić i ona na svojim ranijim dužnostima u Gradu Kninu i općini Primošten dobivali puno informacija građana o tome kako puno toga ne funkcionira u tom odjelu, pa je župan Jelić već 28. lipnja naložio da se provede interna revizija u tom Upravnom odjelu.
A revizija je - kazala je Ukić Kotarac - pokazala poražavajuće rezultate!
Utvrđeno da ima 2500 neriješenih predmeta, ali je primijećeno i da ulaz predmeta nije vođen na transparentan način. Od bivše pročelnice je zatraženo da se po prvi put u dvadeset godina popišu svi predmeti, i oni na policama i oni u kutijama i oni pod stolom. I tako je otkriveno da je ukupan broj neriješenih predmeta blizu 14 tisuća, odnosno 13.697. Čak 2243 predmeta su sve ove godine ostala neraspoređena, a neki datiraju čak iz 1992. (!?)
- Da ne bi sva krivnja bila na službenicima- naglasila je Ukić Kotarac- treba reći da je među tih gotovo 14 tisuća neriješenih predmeta bilo i 3500 neurednih, nezakonito podnijetih ili nekompletnih.
Ovi podaci besumnje govore i zbog čega je u Šibensko-kninskoj županiji toliko eksalirala bespravna gradnja, ali i zbog čega je na adresu ovog Ureda dospjelo toliko zahtjeva za legalizacijom.
Dožupanica je kazala i da se priprema uvođenje antikorupcijske norme kako bi se korupcija spriječila u začetku i vratilo povjerenje građana u županijske institucije i službe. Najavila je i da će svim jedinicama lokalne samouprave biti zajamčen jednak pristup u županijskim odjelima, pri čemu će prioritet imati projekti aplicirani za EU fondove i veliki gospodarski projekti od posebnog značaja za županiju.
V.d. pročelnice Odjela, Sanja Slavica Matešić je navela da u Odjelu trenutno rade 34 djelatnika, (od kojih su četiri raspoređena u organizacijske poslove, 4 u pisarnicu, dvije djelatnice su na porodiljnom), ali aktivno ih je u radu 24 koji imaju ogromno opterećenje od 400 do 800 predmeta, a svakodnevno se zaprimaju novi predmeti. Samo u rujnu, spomenula je v.d. pročelnica- zaprimljeno je 460 novih predmeta, što znači 19-20 novih predmeta uz sve zaostatke koje imaju, i mahom se radi o složenim predmetima, građevinskim i lokacijskom dozvolama i lokacijskim informacijama. Zbog toga će, najavila je pročelnica, biti potrebno angažirati u Odjelu i nove djelatnike, njih bar 5, bilo da se preustrojem rasporede na rad u ovaj odjel iz drugih, ili osiguranjem dodatnih sredstava za novo zapošljavanje. Razgovara se i s nizom jedinica lokalne samouprave koje su voljne sudjelovati i u sufinanciranju djelatnika, a neke to već i sada čine.
Radi se i na unapređenju sustava e-dozvole u kojem se rade svi složeni predmeti.
Po prvi put se pažnja fokusira i na projektante koji su odgovorni za neuredne predmete, koji sustavno griješe i djelatnici u županiji na tome gube puno vremena. Zanimljivo je da su upravo projektanti dosad bili najveći kritičari Odjela, pa će s njima trebati obaviti, kako je rekla Sanja Slavica Matešić, malo mučnije razgovore.
-Dnevno smo bombardirani požurnicama i jedino što mogu je zamoliti za strpljenje, jer je na gotovo 14 tisuća neriejšenih predmeta teško odgovoriti na sve predmete i sve požurnice- dodala je pročelnica, najavljujući izradu liste prioriteta na kojima bi htjeli da budu projekti koji doista ne mogu čekatri.
Radi kvalitetnijeg i bržeg rješavanja predmeta najavljeno je i uvođenje norme (ISO 37001) koja se odnosi na korupciju. Pročelnica je pozvala sve građane koji imaju neka saznanja o koruptivnim radnjama da se jave, jer "naš je cilj otkloniti sve takve pojave i vratiti ugled županiji".
-Mi znamo da je izdatak za plaće županijskih djelatnika limitiran zakonom na 20 posto izvornih prihoda proračuna, a znamo i da je broj službenika u županiji narastao za 70, ali dio ih do kraja ove godien odlazi u mirovinu, a neke ćemo pokušati iz drugih odjela preustrojem prebaciti u ovaj- pojasnio je župan Marko Jelić, koji se posebno osvrnuo na neuredne predmete koji dolaze u Odjel. – Za početak ćemo opominjati projektante koji predaju neuredne zahtjeve, a nakon opomene to više neće biti tolerirano, jer je nedopustivo da imamo preko 20 posto neurednih predmeta koje djelatnici moraju obrađivati kao da je sve u redu i na tome gube vrijeme. Neshvatljivo je da imamo predmeta i iz 1992.!- naveo je župan.
A nakon svakodnevnog monitoringa djelatnika i uvođenja sustava normiranja, bit će i sankcioniranja onih koji ne rade svoj posao kako treba- rečeno je.
Svi pročelnici imaju na raspolaganju 60 dana da pripreme unutarnji preustroj i nakon toga će sustav biti prilagođen stvarnim potrebama.
- S obzirom da smo u županiji imali organizirani kaos, što je svakako krivnja onog tko je bio na čelu sustava, i građani su bili prvenstveno nezadovoljni radom ovog Odjela u kojem su se problemi gomilali 30 godina, nije realno očekivati neke pomake i rezultate prije roka od jedne do dvije godine- procjenjuje dožupanica Iris Ukić Kotarac. -Sve dok ne dođemo do optimuma, nećemo stati s dorađivanjem ovog sustava.Pa imamo i preminulih djelatnika koji su još uvijek zaduženi s predmetima! Meritokracija je sustav kojim želimo upravljati županijom, prema sposobnostima, mora se znati tko za što odgovara- poručila je Ukić Kotarac.