Javna autobusna linija na relaciji Šibenik-Drniš-Knin koja je na odluku autoprijevoznika, šibenskog Autotransporta, prestala prometovati 1. kolovoza, ipak je vraćena u redoviti promet. Odluka o prekidu linije koja je, možemo slobodno reći, od životnog značaja za dobar dio šibenskog zaleđa, kako je objavio Autotransport, donesena je zbog financijske neisplativosti, velikih troškova održavanja, cijene goriva kao i malog broja putnika.
Na veliku sreću Drnišana i Kninjana, prekid linije trajao je tek desetak dana. Linija se, barem za sada, vratila u redovni promet, ali s manjim promjenama. Naime, umjesto dosadašnjeg prijevoza autobusom s 50 sjedećih mjesta, na liniji će od sada prometovati manji autobus, s ukupno 16 sjedala. Odluka je, tvrdi nam direktor Autotransporta, Branimir Knez, donesena zbog manjeg broja putnika koji koriste liniju u ljetnim mjesecima.
- Na liniji će prometovati manji autobus, to je u biti jedina razlika. Broj linija kao i vrijeme polaska je ostao isti. Na ovaj način ćemo barem donekle pokušati smanjiti troškove koji su uvjetovani povećanjem cijene goriva, održavanjem, ali i manjim brojem putnika – kazao nam je Knez.
Iako se iz dopisa Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, koji je stigao na adresu naše redakcije moglo iščitati da je upravo Ministarstvo financiralo povratak spomenute linije, to ipak nije točno.
Dakle, odlukom Vlade, a kao odgovor na postojeće probleme u javnom linijskom prijevozu, odobren je iznos od 428 milijuna kuna. Navedeni iznos, kako nam kaže Knez, nadležno Ministarstvo je predvidjelo za rješavanje problema u javnom linijskom prijevozu, ali na razini cijele države. Županija, koja je koncesionar linije Šibenik-Drniš-Knin tek treba potpisati ugovor nakon kojeg će onda biti moguće i povući dio tog iznosa.
- Očito je informacija o financiranju linije u medijima krivo prezentirana. Dakle, liniju Šibenik-Drniš-Knin financirao je isključivo Autotransport, iz vlastitih sredstava. Na svoju inicijativu smo vratili liniju, bez pomoći ijednog grada, županije ili općine. I dalje smo na gubitku što se tiče te linije, ali zbog naših stalnih putnika, kojih je doduše jako malo, odlučili smo vratiti liniju u funkciju – ističe Knez.
Osvrnuo se direktor Autotransporta i na odluku Vlade koja je odobrila značajan iznos za rješavanje problema s nerentabilnim linijama u javnom prijevozu.
- Sam ministar je svojedobno rekao da su sredstva osigurana i da je sada stvar na Županiji kada će sklopiti ugovore. Prema neslužbenim informacijama, Županija bi trebala dobiti iznos od 3,5 milijuna kuna. Koliko god to možda čudno zvučalo, mislim da je to zanemariv iznos da bi se riješilo pitanje javnog prijevoza na području Županije. U svakom slučaju, mi smo vječni optimisti. Za sada će linija prometovati ovako, a na jesen ćemo vidjeti – zaključuje Knez.