StoryEditorOCM
ŽupanijaU OPHODNJI S LUČKOM KAPETANIJOM

Poljaka skupo koštao egzbicionizam: Plivao do kruzera, pa ga fermala Kapetanija - Ajde, meštre, plati 1100 kuna! (FOTO)

11. kolovoza 2017. - 14:08

Znate kako je kad vas boli zub. Boli za popi... pardon, za poludit, sve dok ne dođete u zubara. Onda – ništa. Prepadne se karijes zubarske bušilice. Jednako kao i prekršitelji pomorskih zakona i običaja novinara.

– Kad su mediji s nama, nikad nema ništa zanimljivog na moru – veli nam Zoran Radovčić, zapovjednik broda "Šibenik" istoimene Lučke kapetanije. Inače se vozi krivom stranom kanala leva-leva, ali danas kad su novinari tu, svi se uredno drže svoje desne strane – kaže Radovčić, dok mu mornar Duje Barišić tvrdi da je to zato što je rano.
– Lito je, rano je još, ljudi su na odmoru, niko se ne budi prije podne i pol, a sada nije još ni 11 sati. Ima i Dujina mista.

Šibenski lučki kapetan Robert Baljkas kaže nam da je vjerojatno kvaka i u tome što su i nautičari upoznati s time da je 10. kolovoza u tijeku akcija "Sigurna plovidba 2017.". I neka su, i to je dio preventive, slažemo se, a kakvo je generalno stanje na moru koje pokriva Lučka uprava Šibenik?

– Generalno možemo reći da je stanje na moru dobro. Nismo imali težih ozljeđivanja i smrtno stradalih, što je najvažnije. Činjenica je da je promet intenzivan i gust, ima dosta brodica i jahti, a i iznimno je vruće, što sve skupa može dovesti i do umora, sunčanice, a onda i izvanrednih situacija. Na moru su stalno dvije brodice, odnosno tri i četvrta po potrebi – veli Baljkas, ističući kako će se posebna pozornost u akciji usmjeriti na to poštuje li se zabrana glisiranja, odnosno plovidbe brodica unutar 300, odnosno 150 metara od obalne linije, nadzor kupača u odnosu na postavljene plutajuće ograde ili udaljavanje od obale.

A tu se dade stvarno svega vidjeti. Vele nam momci kako su prije neki dan izvukli iz mora Poljaka koji je doplivao iz autokampa Solaris prema otoku Zlarinu, na otvoreno vanjsko sidrište šibenske luke. Tu se sidre brodovi koji zbog veličine ne mogu proći kroz šibenski kanal, pa je i on navodno išao iz blizine vidjeti 200 metara velik kruzer. Kada smo mu rekli da je to što je napravio pogibeljno, kao da ide prelaziti stazu kojom voze Formule 1, kazao nam je: "A vidim ja njih!" No, odgovor na pitanje "Vide li oni tebe?" nije mu baš bio najrazgovjetniji. U svakom slučaju, naplatili su mu kaznu od 1100 kuna i doveli ga u kamp ženi s dvoje male djece, koja je bila najzadovoljnija zbog kazne smatrajući kako mu zbog toga slične ludosti više neće padati na pamet. Imali su, vele nam, i jednog Slovaka koji je isto tako plivao dvije milje – a to je više od tri kilometra – za madracem koji je nosio vjetar.

U svakom slučaju, na prvoj brodici koju smo zaustavili sve je bilo u redu. Stefanio Tramentini je iz Brescie, s obala Lago di Garde, na odmoru je, u brodu su on, supruga, troje djece i pas, pa je već i stoga tu sve u redu. Papiri su uredni, odnosno licencije za voditelja čamca i vinjete.

– Ovi na malim gumenjacima uz obalu često znaju reći da nisu znali da trebaju imati vinjetu. No, upozorimo ih da ih nepoznavanje zakona ne oslobađa obaveze da ga poštuju. Kad dolaze u neku zemlju, moraju se upoznati s njenim propisima – kaže nam zapovjednik Zoran Radovčić prije nego što zaustavlja dva mala austrijska gumenjaka. No, i oni imaju sve potrebne papire i "ausweise", kako dva starija bračna para na jednom gumenjaku, tako i Katja i Christian Elsner iz Graza na drugom, koji se ljubazno pristaju slikati za "Slobodnu" a onda i oni nas sve skupa slikaju mobitelom. Nije za novine, nego valjda za uspomenu ugodnih doživljaja s ljetovanja.

Jetovi su najveći problem u Vodicama, veli nam lučki kapetan iz Vodica Alen Tomažin, osobito zbog toga što ih iznajmljivači često iznajmljuju ljudima bez dozvole.
– Ti ljudi nisu ni svjesni opasnosti, a ni pravila kojih se trebaju pridržavati na moru. Zato idućih godina planiramo smanjiti i broj koridora za jet-skijeve i broja tih plovnih objekata u koridorima. Ti jetovi imaju najmanje 100 pa do 250 konja i, s obzirom na to da teže oko 200 kilograma, brzi su kao metak. U rukama neiskusnih i nevještih to je strašno opasno, a kako ne znaju propise, izazovu i sudare drugih sudionika u prometu na moru, koji nastradaju zbog njih.

Momci iz Lučke kapetanije kažu nam da skrenemo pažnju kako su vale po našim otocima, osobito one otvorene jugu, pune starih štednjaka, miješalica, bojlera...
– To nitko ne čisti. Ima akcija čišćenja podmorja, a još nismo čuli da je netko pozvao da očistimo obale naših otoka. A trebalo bi, ipak smo mi turistička zemlja, a obale pune smeća ne pružaju baš neku lipu sliku o nama.
Dakle, turističke zajednice, mjesni odbori, vi ste na potezu...


Poljak je plivao dvije milje, od autokampa Solaris prema Zlarinu, na otvoreno vanjsko sidrište šibenske luke. Supruga mu je bila sretna što smo ga kaznili


LAŽNA UZBUNA
Nije čovik, nego želva
– Svačeg se mi nagledamo i naslušamo – veli nam Mladen Radovčić, upravitelj stroja, koji nije ništa u rodu sa zapovjednikom, osim što su oba s otoka Kaprija.
– Tako su nas iz šibenskog Doca prije neku večer zvali da netko pliva između bova, da se čovjek možda i utapa. Kad mi tamo, a ono velika kornjača, glavata želva koja je momcima na obali navečer u mraku sličila na – čeljade!.
No, ne dajte se vi obeshrabriti. Tako je i fotoreporterka Nikolina prijavila Duji kako i ona vidi glavatu želvu, no kad je on pogledao kroz kanoćal, ispalo je da je u pitanju – stara odbačena šlapa!

22. studeni 2024 09:33