StoryEditorOCM
Županija(ne)mirno more

Premda je glavnom brodu njegove službe istekla plovidbena dozvola šibenski lučki kapetan Robert Baljkas poručuje nautičarima: Nećemo vas ostaviti u nemilosti Jadrana!

13. listopada 2018. - 12:43

Ne odgovara istini da zbog neispravnosti dijelova opreme broda "Šibenik" unesrećenima ne bi imao tko pomoći. Osim plovila Lučke kapetanije, na moru su još brodovi Pomorske policije, Carine, nadležne ribarske inspekcije i Obalne straže, a u slučaju potrebe, država bi angažirala i druge snage, poput službe spašavanja imovine na moru. Nitko ne bi bio ostavljen i prepušten na milost i nemilost.

Kazao je to Robert Baljkas, šibenski lučki kapetan, jučer, kada je glavnom brodu njegove službe istekla plovidbena dozvola, a nekoliko dana prije inspekcija Ministarstva pomorstva "Šibeniku" je, zbog nedostataka, zabranila obavljanje pomorskih zadaća i svako isplovljavanje osim do remonta.

Nakon broda "Pojišan" splitske Lučke kapetanije, koji su inspektori prvog privezali za kraj, javnost s pravom zaključuje da pola jadranske obale ostaje bez službe traganja i spašavanja, no Baljkas umiruje riječima da svaki nautičar koji se nađe u nevolji može računati na pomoć.

Pitanje je jedino vremena, no ako Lučka kapetanija ne bi stigla za jedan sat, netko drugi sigurno bi dospio na mjesto događaja unutar jednog sata. Mogućnosti Lučke kapetanije i inače nisu dostatne za pokrivanje tolikog širokog pomorskog okružja, tako da se u radu uvijek oslanjaju i isprepleću s ostalim službama na moru, napomenuo je šibenski lučki kapetan.

Inspektori su na "Šibeniku" detektirali 12 neispravnosti, od čega sedam treba ukloniti prije odlaska na remont u Pulu, a za preostale je rok dva tjedna, no prije toga Kapetanija će, napominje njezin prvi čovjek, od Hrvatskog registra zatražiti dozvolu za isplovljavanje do remonta. Plovidbena dozvola vrijedi godinu dana i unutar toga razdoblja brod "Šibenik" je formalno ispravan za plovidbu, govori Baljkas, uz ogradu da on nije inspektor te ne želi niti može komentirati njihovo rješenje.

Ne računaju li se dva otvorena glisera, sada na suhome, šibenskoj Lučkoj kapetaniji na raspolaganju je samo jedna brodica u plovidbenom stanju smještena u marini Kremik, drugoj je neispravna električna instalacija i ne može ploviti. Zbog havarije i treći brod ne smije nikamo s veza, naveo je Baljkas trenutačno ne baš sjajno stanje službene šibenske flote.

Šibenski lučki kapetan smatra da plovila treba modernizirati, a jedan od problema je raznovrsnost tipova brodova, kao i pogonskih strojeva. Pitanje je jedino treba li nam toliko plovila.

– Rekao bih da nismo dovoljno analizirali slučaj s brodom "Danče" dubrovačkih kolega, niti smo izvukli pouke. Trebali bismo znati čime želimo raspolagati i zatim unificirati flotu s tipskim plovilima istih proizvođača. Tako bi i troškovi održavanja bili manji – iznosi Robert Baljkas.

14. studeni 2024 03:59