Prošlog mjeseca, četiri dana prije lokalnih izbora, točnije 17. svibnja, predsjednik Vlade RH Andrej Plenković svečano je pustio u promet novoizgrađenu zaobilaznicu grada Vodica, dugu 5,1 kilometar.
Ovaj najznačajniji projekt prometne infrastrukture na području Vodica u zadnjih 50 godina, vrijedan je 70 milijuna kuna, a 85 posto tog iznosa su nepovratna sredstva iz fondova Europske unije. Radovi na izgradnji zaobilaznice bili su završeni 1. svibnja, a prije samog svečanog otvaranja proveden je tehnički prijem prometnice između nadležnih službi Ministarstva graditeljstva i investitora "Hrvatskih cesta", te je Ministarstvo izdalo uporabnu dozvolu. Da ova zaobilaznica ima svu potrebitu dokumentaciju za prometovanje, prilikom svečanog otvaranja pred premijerom su kazali ministar prometa i infrastrukture Oleg Butković i predstavnik investitora Josip Škorić, direktor "Hrvatskih cesta".
Međutim, u ovih nepunih mjesec dana na ovoj novoj prometnici zabilježeno je već pet prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama. I to na zapadnom križanju zaobilaznice s Jadranskom magistralom te na križanju zaobilaznice sa županijskom cestom prema Gaćelezima.
I vozači upozoravaju
Upravo brojni vozači koji zaobilaznicom svakodnevno putuju iz zapadnog dijela županije prema Šibeniku upozoravaju na brojne nedostatke ove prometnice, posebice sa sigurnosnog aspekta. Tvrde da radovi na zaobilaznici nisu do kraja dovršeni te navode da velikim dijelom prometnice uopće nisu postavljene zaštitne ograde, a sa strane ceste su provalije duboke i preko tri metra. Tvrde da zaobilaznica sa svojim tehničkim karakteristikama nije primjereno prometno rješenje, smatrajući da na raskrižju s cestom "Put Gaćeleza" nisu smjeli biti postavljeni semafori, već da je na tom mjestu trebao biti izgrađen kružni tok.
Vozači također upozoravaju kako na zaobilaznici nije postavljena sva potrebita horizontalna i vertikalna signalizacija, pa su sudionici u prometnu dodatno izloženi pogibelji.
Vozač iz Betine kao 'crnu točku' navodi upravo križanje zaobilaznice s cestom "Put Gaćeleza".
- Prije ovog raskrižja, na ravnici tek 70 metara prije njega, postavljen je znak ograničenja brzine na 80 metara, a to je maksimalna brzina ceste ovakvog karaktera. Dakle, ograničenje brzine treba biti na 50 ili 40 kilometara, a znak postavljen barem 500 metara prije raskrižja – kaže nam ovaj sugovornik.
Da je više problema na ovoj zaobilaznici, priznaje Marko Lugović, pročelnik Upravnog odjela grada Vodica za komunalni sustav i graditeljstvo.
- I Grad Vodice do sada je usmeno upozoravao i skretao pozornost investitoru 'Hrvatskim cestama' na određene nedostatke, a neki su u međuvremenu korigirani. Jedan od problema je i ograda na starom dijelu magistrale, na izlazu iz Vodica prema Šibeniku kod Srime. Tamo je prijetila opasnost da se u noćnim satima vozač zaboravi i previdi skretanje s obzirom na to da je stari dio magistrale bio vidljiv kao nastavak ceste. Što se tiče ostalih dijelova na kojima treba biti ograda, vjerujem da ju je investitor "Hrvatske ceste" naručio, ali zbog sustava nabave to malo duže traje - kazao je Marko Lugović.
Loše postavljene rampe
On smatra da bi kružni tok koji vozači spominju bio moguć da se radi o privozima istog ranga, ali to nisu. Naime, kaže Lugović, cesta "Put Gaćeleza" prema Okitu je županijska i nižeg je ranga od državne zaobilaznice.
- Procjena izgradnje spominjanog nadvožnjaka na ovom dijelu bila je deset milijuna kuna ili 25 posto investicije, što je bez dokazane opravdanosti preskupo čak i da ju je financirao i sam Grad Vodice. Inače, u razgovoru s projektantima zaobilaznice, oni su mi kazali kako su sve tehničke karakteristike ceste napravili prema traženju naručitelja – Hrvatskih cesta – dodao je Lugović.
- Moja najveća primjedba odnosi se na izlazne rampe na magistralu. Njih je trebalo izvesti minimalno 30 metara u duljinu kako bi se uključivanje u zaobilaznicu lakše izvodilo. Ovako, vozači startaju s minimalnom brzinom i ako im dolazi vozilo s leđa pri brzini od 100 kilometara, jer se ne poštuju ograničenja, onda je lako moguć scenarij koji smo imali jutro nakon otvaranja zaobilaznice, kada je došlo do prometne nesreće upravo iz ovih razloga. Ovaj problem se može riješiti, ali traži vremena. Ima još sitnih detalja vezanih za lokalne rampe prema pojedinim česticama kojima su rekonstruirani ulazi, ali i to je lako rješivo - zaključio je vodički pročelnik Marko Lugović.
HRVATSKe CESTE: Ne poštuje se signalizacija!
Križanje zaobilaznice i ceste Put Gaćeleza projektirano je u skladu s Projektnim zadatkom i propisima, a nakon detaljne analize i definiranja prometnog opterećenja na pojedinim pravcima. Pravac državne ceste D8 (Jadranske magistrale) izrazito je prometno opterećeniji, a s time je to jedan od glavnih razloga za odabrano križanje. Napominjemo da je Projektom semaforizacije predviđeno praćenje rada signalnog uređaja u vremenu od tri mjeseca nakon puštanja u promet i adekvatno stvarnom stanju dodatno programiranje s trajnim postavkama.
Zaštitna ograda postavljena je sukladno Projektu koji je izrađen u skladu s važećom tehničkom regulativom. Dodatne zaštitne ograde naknadno su postavljene kako bi se dodatno povećala sigurnost prometovanja, a na mjestima na kojima se nakon puštanja obilaznice u promet uočila potreba za istima, pretežno zbog nepoštivanje prometne signalizacije od strane vozača. Prometne nesreće, koje ste svojim upitom i spomenuli, dogodile su se zbog nepoštivanja postavljenje prometne signalizacije. Obilaznica grada Vodica je završena, te je izvedena sukladno projektu, a za što je i dobivena uporabna dozvola, po uspješno obavljenom tehničkom pregledu – navodi se u priopćenju Tamare Pajić, glasnogoovrnice 'Hrvatskih cesta'.
Marko Lugović: Moja najveća primjedba odnosi se na izlazne rampe na magistralu. Njih je trebalo izvesti minimalno 30 metara u duljinu kako bi se uključivanje u zaobilaznicu lakše izvodilo
PRIVREMENa UPORABNA DOZVOLA
Ministarstvo graditeljstva za zaobilaznicu grada Vodica izdalo je privremenu uporabnu dozvolu. Razlog je taj što je ostala sporna jedna čestica kod imovinsko-pravnog rješavanja. Prilikom tehničkog prijama prometnice, doznajemo, nadležne službe Ministarstva graditeljstva nisu imale nikakvih primjedbi na tehničke dijelove zaobilaznice.
Inače, zanimljivo je, da tehnička ispostava 'Hrvatskih cesta' u Šibenku još nije preuzela održavanje vodičke zaobilaznice.