Prije nešto više od mjesec dana predstavljen je "Nacrt operativnog plana razvoja cikloturizma Šibensko-kninske županije za razdoblje od 2018. do 2020. godine." Naravno da je u cijelu priču uključena i Županijska turistička zajednica, ali oni ne mogu biti nositelji projekta iz prostog razloga što Turistička zajednica ne može povlačiti sredstva iz raznih izvora namijenjenih razvoju turističke infrastrukture. Inače, još 2015. godine Županijska turistička zajednica počela se, uz ostale turističke proizvode, ozbiljno baviti i razvojem cikloturizma.
- Na turističkoj zajednici je da se bavi novim proizvodima i njihovoj promociji, pa tako i biciklizmom, a na lokalnoj i regionalnoj samoupravi je da se bavi infrastrukturom. Budući da biciklizam postaje sve popularniji oblik aktivnog odmora, jasno je da svi na tomu moramo raditi. Ministarstvo turizma kroz program razvoja javne turističke infrastrukture raspisuje natječaje i dodjeljuje određena sredstva i za razvoj cikloturizma. Zbog toga je nužno da Županija ima ovakav operativni plan - kaže direktorica Županijskog TZ-a Željana Šikić. Na području Šibensko-kninske županije danas ima oko 2450 kilometara uređenih biciklističkih staza, a Operativnim programom će one biti točno definirane.
- Trasirane su sve uređene staze na terenu koje su upotrebljive za biciklistički turizam. Inače, kad dođete do označavanja samih staza, potrebna je suglasnost različitih tijela. Na primjer, ako staza ide nerazvrstanim cestama, suglasnost mora dati lokalna samouprava, ako se radi o županijskim ili državnim cestama, onda su tu nadležne županija i Hrvatske ceste. Radili smo ove godine reviziju nekih prvotno definiranih i trasiranih staza i danas ih imamo 89 - govori Šikić.
Kad su započeli s projektom, odmah su ga definirali kao destinacijski, pokriva područje cijele županije, s tim što su staze označene po zonama od 1 do 5. Zona tri je, na primjer, staza od Vodica do Pirovca, ali staza ne završava na granici između općina ili gradova.
- Biciklističke staze ne uvažavaju administrativne granice općina i gradova. Sve su kružne, što znači da s bilo kojeg mjesta da krene, biciklist će stići na polaznu točku, a da se ne vraća istim putem. S razvojem cikloturizma radili smo i na edukaciji biciklističkih vodiča. Edukaciju je održala Istarska razvojna turistička agencija - IRTA d.o.o., u trajanju od pet dana. Ovu edukaciju, prvu takvog tipa na području Županije, uspješno su završila 24 polaznika, od kojih je njih 19 s područja Šibensko-kninske županije, s tim da su veliki dio polaznika članovi biciklističkih klubova. Dobro je i to što su se neke turističke agencije ozbiljno usmjerile na ponudu upravo ovog turističkog proizvoda, pa vjerujemo da će naša županija turistima biti privlačna i zbog kvalitetnih biciklističkih staza - na kraju će Šikić.
Ako staza ide nerazvrstanim cestama, suglasnost mora dati lokalna samouprava, ako se radi o županijskim ili državnim cestama, onda su tu nadležne županija i Hrvatske ceste