Hoćemo li 2027. godine imati tu dugo, predugo sanjanu novu cestu Split-Omiš, kako je u više navrata najavljivao ministar prometa Oleg Butković (HDZ)?
Je li i objava natječaja za izbor graditelja dionice Dugi Rat – Omiš, duge četiri i pol kilometra, taj prijelomni trenutak da šire splitsko područje napokon cestovno "prodiše" i da vozači i njihovi suputnici zaborave na kilometarske kolone i prije, a posebno poslije raskrižja u Stobreču, koje je po gustoći prometa najfrekventnije u cijeloj državi.
Dalo bi se to sve iščitati iz objavljenog nadmetanja, da nije planirana duljina trajanja radova onaj dio koji će vozačima sigurno zasmetati. Radi se o 42 mjeseca ili tri i pol godine za izgradnju četiri i pol kilometra, a ta dionica je tek dio velikog projekta povezivanja Splita i Omiša, udaljenih dvadesetak kilometara.
Bez obzira što je konfiguracija terena u Donjim Poljicima izuzetno zahtjevna, što je dosta procedura oko izvlaštenja zbog objekata i zemljišta, no ovo je - to se svi u državi slažu - strateški projekt! A što to sve u natječaju preciziraju za izgradnju dijela ceste koja život znači?
- Objavljen je natječaj za izgradnju nove dionice Dugi Rat – Omiš i spojne ceste od Jadranske magistrale u Dugom Ratu do planiranog čvora "Dugi Rat" (spojna cesta bi se spuštala do Dugog Rata s istočne strane gradića, op.a.). Procijenjena vrijednost radova je 87 milijuna eura, s planiranim rokom izvođenja od 42 mjeseca.
Izgradnja će početi nakon dobivanja svih građevinskih dozvola i nakon odabira izvođača radova u sklopu postupka javne nabave – navodi se u odgovoru "Hrvatskih cesta" (HC), investitora projekta, na naša pitanja, te se dodaje:
- Dionica za koju je objavljen natječaj obuhvaća dvije lokacijske dozvole i više građevinskih dozvola. Trasa je položena na izuzetno zahtjevnom terenu, nastavlja se na izgrađeni dio obilaznice Omiša (tunel "Komorjak") i prolazi iznad Dugog Rata, usporedno s obalom, na udaljenosti od oko 300 metara zračne linije od obale do budućeg čvora "Dugi Rat".
Od oko četiri i pol kilometra ukupne duljine trase, tuneli će činiti oko 1,8 kilometara, dok vijadukti čine oko 650 metara trase. Osim objekata se nalaze i potporne konstrukcije kao što su pilotske stijene, roštiljne konstrukcije i potporni zid, ukupno u duljini od oko 1,6 kilometara. Trasa ceste položena je usporedno sa slojnicama terena i većinom se nalazi u usjeku ili zasjeku, rijetko na nasipu.
Pogled u državne sustave za izdavanje dokumentacije govori da je za spomenutu dionicu planirane nove ceste Split - Omiš, te njezin spoj s Magistralom kod Dugog Rata, zatražena lokacijska dozvola još u prosincu 2022. godine, a zahtjev je ocijenjen urednim, što bi značilo da su prikupljeni svi potrebni "papiri", krajem svibnja ove godine. Lokacijska dozvola još nije izdana.
Zahtjevno je, konfiguracija terena nije na ruku građevinarima, procedura odabira izvođača radova kod nas je uvijek komplicirana, no samo se jedno nadamo – da se ne izabere izvođač koji će reda radi malo "zaprpati" zemlju na trasi buduće prometnice, kod ulaza u gradilište, a onda ostaviti ograđeni prostor bez radnika i strojeva.
Jer upravo takvu situaciju gledamo zadnje dvije i pol godine na drugom najprometnijem raskrižju u državi, onom na solinskoj Širini, gdje je upravo ministar Butković u siječnju 2022. u posao uveo "DiV Grupu" u vlasništvu "brodograditelja" Tomislava Debeljaka, a da i dan danas nema ni metra izgrađene ceste, ni mosta preko Jadra, ni...
Tek bager spomenute tvrtke koji je nedavno "zaprpao" rov na početku solinske obilaznice prema Kaštelima, pa se povukao u hlad jablana kod mosta na početku stare Solinske ceste gdje su u krugu donedavno dračom obraslog prostora za gradilišni ured i strojeve "DiV grupe" friško stigli brojni kontejneri koji bi, nadaju se građani koji sve to plaćaju, trebali označiti toliko očekivani početak konkretnih radova.
Nastavite slobodno niz što je s tim gradilištem, jer svi vozači koji prolaze tim pravcem, koji prometuju tim raskrižjem imaju dovoljno vremena pratiti što se događa na gradilištu, odnosno ne događa, kada sjede u svojim automobilima u koloni koja mic po mic "mili" tim koridorom u smjeru Splita ili Solina i Kaštela.