Kada su u pitanju trajekti državnog brodara "Jadrolinija", njihove kvaliteta i tehničke ispravnosti te njihovo poštivanje plovidbenoga reda - nema mira. Sada su se pobunili Bračani koji se nikako ne mire s činjenicom da trajekt koji iz Splita prema Supetru treba isploviti u 16:30 minuta već dulje vrijeme, odnosno od 3. prosinca kasni od petnaest minuta do pola sata. Što znači svakodnevno stići na otok u zimskom vremenu kasnije od predviđenog i planiranog, osobito onima sa stalnim zaposlenjem u Splitu, nije potrebno posebice naglašavati.
Razlog kašnjenju jest što liniju održava isti trajekt koji u 15:30 polazi iz Supetra za Split. Uzimajući u obzir 55 minuta plovidbe, trajekt u Splitu pristane u najboljem slučaju u 16:25. Iskrcaj i ukrcaj traje u najboljem slučaju do 16:45, a petkom se protegne i do 17 sati.
Problem je u tome što od početka prosinca liniju Split-Supetar-Split koja radnim danom ima po deset polazaka u svakom smjeru "drže" samo dva trajekta jer se dio trajekata nalazi na redovnom godišnjem remontu pa trećega jednostavno - nema.
Nakon brojnih prosvjeda i pravog bunta nezadovoljstva reagirala je Agencija za obalni linijski pomorski promet koja je odobrila da u vremenu od 10. siječnja do 31. siječnja trajektu iz Splita prema Supetru partenca umjesto u 16:30 sati bude u 16:45 sati. To rješenje je 9. siječnja, dakle, jučer potpisala Paula Vidović, ravnateljica Agencije, a stupa na snagu odmah danas (10.siječnja).
Valjda će se nakon tog vremena na najfrekventnijoj dalmatinskoj pomorskoj ruti uključiti i treći trajekt pa će se postojeći plovidbeni red biti u mogućnosti ispoštovati. U svakom slučaju "buletu" uvijek plate putnici.
Prethodno je na to neodrživo stanje javno upozorio putnik koji već 20 godina "plovi" na posao u Split i kasno poslijepodne se vraća svojoj kući u Supetar. On je zatražio pomoć od Ivane Marković supetarske gradonačelnice i saborske zastupnice da pomogne u rješavanju novonastale situacije.
Naveo je kako je još 11. prosinca 2024. godine uputio dopis na adresu Agencije za obalni linijski pomorski prijevoz, ali odgovor nikada nije dobio, a više putnika je potpisalo i peticiju tražeći od "Jadrolinije" da uspostavi polaske trajekata sukladno plovidbenom redu.
Pozvao se i na Uredbi EU-a 1177/2010, članku 1. stavku 15. stoji: (15) Prijevoznici bi, u skladu s opće prihvaćenim načelima, trebali snositi teret dokaza da su otkaz ili kašnjenje uzrokovani takvim vremenskim uvjetima ili izvanrednim okolnostima.
Valja spomenuti kako je uprava "Jadrolinije" kupila trajekt sv. Duje s namjerom da plovi na pruzi Split- Supetar- Split, ali nije dobio potrebne certifikate i ne može održavati tu najfrekventniju liniju. Štoviše, sada su se protiv njega pobunili i stanovnici otoka u Zadarskoj županiji. Sve to najbolje ukazuje o kakvim se kvalitetama novonabavljenog trajekta radi.
Vrijeme je da se ponovno žurno aktualizira uvođenje brze katamaranske linije na relaciji Split - Supetar- Split, što bi putnicima omogućilo brži i odlazak i povratak na otok.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....