Prošlo je nešto više od mjesec dana od početka uređenja žnjanskog platoa, a nakon što je završena priprema terena slijedi nova faza radova na najvećem gradilištu u Splitu. Izvođač radova započeo je sa širokim iskopima na poziciji garaže i u petak smo iz prve ruke saznali kako rukovodeći ljudi na ovom projektu gledaju na napredak građevinskih zahvata.
- Malo ispipavamo teren i gledamo geomehaničku podlogu, odnosno karakteristiku tla na koje ćemo nasloniti taj objekt - kaže nam Zoran Jakelić, voditelj projekta uređenja i rekonstrukcije plaže Žnjan te pojašnjava zašto je toliko izazovno ovdje graditi garažu.
- Ovo tlo je zapravo u osnovi loše za temeljenje teških objekata jer je riječ o zemljanom nasipu i on kao takav nema karakteristike kakve imaju prirodni materijali - objašnjava nam Jakelić i dodaje da će zbog toga morati primijeniti tehnike pojačanja nosivosti tla.
No, kaže da su to očekivali jer su prilikom izrade projekta na temelju detaljnih podataka razradili sve specifičnosti zemljišta na kojem će osvanuti mnogobrojni sadržaji.
Lavčević je izvršio probne iskope i na drugim područjima, prvenstveno na području budućeg amfiteatra, a najozbiljnije pripreme sada se vrše za pozicije skakaonica.
- Moramo ubaciti bušene pilote i tražimo prave pozicije jer je upravo tu prijelaz nasipnog materijala prema školjeri - veli voditelj projekta koji usput napominje i da je izvršena detaljna izmjera te da su se na platou pozicionirali sa svim objektima u geodetskom smislu.
Aktivno prebacivanje stabala
Što se tiče spašavanja zelenila, na zapadnoj strani se priprema polje na kojem će radnici izmjestiti biljke koje će se kasnije presađivati.
- Pripremit ćemo teren za njih da mogu preživjeti do konačnog smještaja, bilo to na Žnjanu ili možda negdje drugdje po Splitu - tvrdi Jakelić.
Prebacivanja palmi na Šetalištu Ivana Pavla II pokazalo se kao izuzetno kompleksan posao i radovi su se rastegnuli na skoro cijeli tjedan. Radnici "Jadra" su se pošteno namučili da sačuvaju korijenski sustav i da neoštećenu biljku prebace na drugu lokaciju.
Jakelić nam je rekao i da su u stalnom kontaktu s "Strabagom" i "Cestarom" oko koordinacije paralelnih radova te kako su im omogućili jedan poseban koridor da bi mogli obavljati svoje zahvate.
Građani se urazumili
A napokon se i smanjio broj građana koji ulaze na gradilište ili obavljaju svoje rituale tik uz granicu s gradilištem koje je odavno ograđeno i označeno.
- Slijedi još veći intenzitet radova i ovdje sada imamo možda dvadesetak kamiona i 5-6 bagera. Apeliram prema građanima da se čuvaju, vozači kamiona ih možda ne mogu ni vidjeti s visine i vrlo lako može doći do tragedije. No, važno je napomenuti da dosta manje ljudi zalazi na ovo područje - kaže nam voditelj.
Dok smo vodili ovaj razgovor u blizini nas su jurcali mnogobrojni kamioni, bageri su mljeli teren bez prestanka i koordinacija tolikog broja ljudi i strojeva na terenu bila je uistinu impresivna. Sve to opravdava optimizam našeg današnjeg sugovornika koji je uvjeren da ćemo ovim tempom doista već na ljeto iduće godine uživati u potpunom novom izdanju najvećeg gradskog kupališta.