Prošlo je još jedno adventsko razdoblje u Splitu, a mogli smo svaki dan pisati o brojnim nespretnostima i nelogičnostima prilikom organizacije predblagdanske manifestacije.
Bilo da je riječ o kasnoj nabavi adventskog nakita, kićenju Narodnog trga svega desetak dana prije Božića, praznim gradskim ulicama ili pak činjenici da su Splićani odbijali biti dio gradskog Adventa i radije su sjeli u auto i potegnuli do susjednih gradova.
Unatoč tome, splitski dogradonačelnik Bojan Ivošević uporan je u želji da ovogodišnji Advent prikaže kao nekakvu uspješnicu, pa se zbog toga uhvatio tablica i okomio se na ostale dalmatinske gradove.
- Hvalospjev se može platiti, ali nisu ljudi ovce – napisao je dogradonačelnik podrugljivo aludirajući da su susjedni gradovi priču o svom uspjehu vjerojatno gradili preko plaćenih kampanji.
- Nakon što su svi gradovi i općine u Dalmaciji proglasili najbolji advent u svemiru evo i konkretnih podataka – piše Ivošević iznoseći brojke iz eVisitora Hrvatske turističke zajednice prema kojima Split ima najveći broj noćenja i dolazaka u prosincu prošle godine.
Promašena logika
Naravno, suhoparne brojke bez konteksta ne govore cijelu priču, a broj noćenja kao mjerilo uspjeha adventskog programa je jako tanka priča, što su Ivoševiću i napomenuli u komentarima.
- Povezivati Advent s ovom brojkom je kao da spajaš čarape i sandale, jednostavno izgleda čudno. Advent neće zbog ovih brojki magično biti bolji, svi smo ga vidjeli. Sorry, nije top - piše jedna pratiteljica, dok se drugi nadovezuju kako nije ništa čudno da najveći dalmatinski grad s najvećim ležajnim kapacitetima ima najveći broj noćenja.
- U ovu priču ipak treba ubaciti i veličinu grada i broj stanovnika da bi to imalo nekog smisla. Nije isto 33 tisuće noćenja na Rovinj i 46 tisuća na Split. Razlika je nebo i zemlja - nižu se komentari na koje Ivošević odgovara da ljudi tamo ne idu zbog Adventa i dočeka, da je drugi đir i kako treba uzeti u obzir geografiju.
Advent rastjerao goste?
A da broj noćenja ima malo i nimalo veze s adventskim programom objasnila je i Tamara Visković, splitska koordinatorica u Možemo! Split koja veli kako je ovakvo povezivanje podataka potpuno neosnovano.
- Potegla se tema kako je Split imao turistički najuspješniji rezultat u Dalmaciji u prosincu, što je od strane gradske uprave predstavljeno kao dokaz da je Advent u Splitu bio famozan.
Činjenica da se neka dva podatka pojavljuju u istom trenutku ni na koji način ne znači da su kauzalno povezani - objašnjava bivša gradska pročelnica i detaljno objašnjava zašto je to tako.
- Broj turističkih dolazaka u adventskom prosincu bio je niži od broja dolazaka u neadventskom studenom, pa, ako ćemo ovako povezivati što god nam paše, možemo reći i da nam je Advent rastjerao goste - kaže Visković koristeći dogradonačelnikovu logiku.
Naglašava da ljudi za blagdane putuju i da će uvijek biti turista u vrijeme praznika i kako je veliko pitanje ima li to ikakve veze s time kako je lokalno okićen neki grad i tko pjeva na montažnoj bini.
- Najbolji po brojevima u konkurenciji Dalmacije nije bogznakakvo čudo. Split u gotovo svim mjesecima ima najviše brojeve u Dalmaciji, jer je daleko najveći. To je pogotovo činjenica izvan ljetne sezone, kada manja mjesta, u koja se dolazi zbog mora, sunca i ljetovanja, nisu atraktivna. S Adventom ili bez njega.
Visković zaključuje svoj osvrt komentarom kako se gradska vlasti potencijalnim gostima i posjetiteljima adventskih događaja reklamirala slikama starim četiri godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....