Na našem portalu jučer je objavljena vijest o neugodnom iskustvu koje je novinarka doživjela u poznatom splitskom restoranu.
- Jedna od nas ljubazno kaže starijem konobaru kako je ponašanje krajnje neprimjereno za jedan takav krasan objekt i lokaciju, te da će doći zima, ali mi npr. više nećemo dolaziti na čaj i kolače. Njegov odgovor bio je: vi domaći nam uopće i ne trebate dolaziti! - opisala je novinarka što se dogodilo u svojoj objavi na društvenim mrežama.
Povodom toga odlučili smo posjetiti nekoliko poznatih splitskih restorana u centru grada koji rade kroz cijelu godinu kako bi provjerili kako gledaju na domaće goste, te smatraju li da im oni uopće ne trebaju dolaziti.
- U četvrti mjesec će nam biti 10 godina ovog restorana. No, mi ništa ne bismo postigli da nas prvo nije prepozna domaći svit. To je po meni jedna vrlo bitna stavka jer svaki gost dolazi i ide tamo gdje jedu lokalci. I mi svi kada odemo u bilo koju zemlju pokušavamo doći tamo gdje jedu i piju domaći. Znači, naš gost je po meni važniji od bilo koje druge nacije, ne da njih sada omalovažavam nego upravo iz tog razloga.
Smatram da smo uspjeli zato što smo radili cijelu godinu, te zato što kada te čovik u Splitu vidi da se trudiš, on te i podrži. Tako tijekom sezone u restoranu imamo i domaćih gostiju. Pogotovo ako je neka utakmica, tada dolaze ljudi iz cijele Dalmacije i mi znamo da smo za obidom puni.
A radimo cijelu zimu i moram priznat kako su ove dvi zadnje bile dosta teške zato što domaćeg čovika više uopće nema u gradu. To je jedan drugi problem zbog kojeg postaje sve teže radit zimi. Mi se još uvijek ne damo, ali bojim se nastavi li se ovako da će možda doći i do situacije nekakvog zatvaranja u nekom određenom dijelu godine - kazao nam je Danijell Nikolla, vlasnik restorana “Corto Maltese”, koji je komentirao neugodnu situaciju koju je u restoranu doživjela novinarka.
- Vjerujem da tu sigurno nije bila riječ o nekakvim uputama ili stajalištima vlasnika restorana vezano uz domaće ljude jer njemu je sigurno cilj privući goste, a ne ih tjerati. Zato mislim da se radilo samo o jednoj potpuno neprimjerenoj reakciji konobara. A mogu reći kako je u današnje vrijeme, dobrog konobara postalo skoro pa nemoguće naći - zaključio je Nikolla.
S tom tezom se slaže i predsjednica Udruženja ugostiteljskih djelatnosti HGK-a Jelena Tabak.
- Naši konobari trebaju prestati gledati goste kao bankomate. Ima puno onih koji smatraju kako su došli samo odraditi sezonu i zaradit će dosta novaca, pa mogu raditi što hoće. No, to nije istina jer vjerujte mi, takav se konobar neće dugo zadržati. Moramo cijeniti i domaće i strane goste jer ako ih ne cijenimo, onda ćemo ih izgubiti - poručila je Tabak.
Posjetili smo i restoran "Bajamonti" te o ovoj temi razgovarali s voditeljem Domagojem Ćurkovićem.
- Nama domaći gost sigurno znači. No, bitno je da se sjedne na točno mjesto. To govorim zato što preko ljeta kada naš cijeli vanjski dio radi kao restoran zna biti domaćih ljudi koji sjednu tu i žele piti kavu što nije moguće. Za to imamo prostor unutra, te nakon sezone i vani odvojimo dio prostora za kavanu, ali ne možete sjesti u restoran i naručiti kavu.
Što se tiče broja domaćih gostiju tijekom sezone, njih je kod nas baš jako malo. Praktički cijelu sezonu ne morate reći ni riječ na hrvatskom jer su gosti skoro pa uvijek stranci - kazao je Čurković.
A mjesto koje tijekom sezone, a i poslije nje ima dosta domaćih gostiju zasigurno je "Antique Bar" kojem, kako nam je otkrio, Hrvoje Vrvilo, oni posebno znače.
- Sigurno nam znače domaći, pa rekao bih po omjeru da mi u sezoni imamo skoro pa jednako domaćih i stranih gostiju što možemo vidjeti po rezervacijama. Uvijek smo ih cijenili, te mislim da zato i dolaze kod nas u ovako velikom broju jer su to prepoznali - zaključio je Vrvilo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....