StoryEditorOCM
Splitsve zbog uputnice

Pacijent ostao šokiran kad je dobio ‘čestitku‘ iz splitske bolnice; na pregled je čekao punih 13 mjeseci, a onda...

Piše Ivica Marković
31. siječnja 2024. - 19:24

Da ni crvena uputnica Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO-a) ne garantira baš uvijek besplatan pregled u javnozdravstvenoj ustanovi, na teži je način saznao jedan naš sugrađanin koji je trebao pregled u KBC-u Split.

Kako je čovjek imao zdravstvenih problema s vidom, bio mu je potreban pregled oftalmologa.

Još u prosincu 2022. godine zbog toga je otišao u svog obiteljskog liječnika koji mu je napisao uputnicu i naručio ga za pregled u tili čas. Termin je dobio u siječnju ove godine, dakle "samo" godinu i mjesec dana od trenutka kad je ispisana uputnica.

I junak naše priče je u zadani termin otišao u splitsku bolnicu, obavio pregled, bio zadovoljan bolničkom uslugom i s nalazom specijalista otišao kući.

image
Joško Ponoš/Ilustracija/Cropix

No nakon nekoliko dana u poštanskom sandučiću našao je "čestitku" od KBC-a Split s cijenom koju mora platiti za obavljen pregled na oftalmologiji.

Nakon neugodnog iznenađenja počeo je "kopati" kako bi saznao zbog čega mu je splitska bolnica poslala račun i saznao da mu je crvena uputnica koju mu je još u prosincu 2022. godine napisao njegov liječnik u trenutku pregleda bila nevažeća. Istekao joj je "rok trajanja" pa je dobio račun na 60-ak eura.

image
Duje Klarić/Ilustracija/Cropix

Zašto nije obnovljena?

Na sreću, neće morati platiti račun. Samo treba kontaktirati svog izabranog liječnika i zatražiti da se bolnici pošalje nova uputnica.

- Kada nova uputnica bude u sustavu, ova stara, zbog koje je dobio obavijest o računu, bit će stornirana ili poništena i on ništa neće morati platiti - rekla nam je Kristina Bitanga, glasnogovornica KBC-a Split.

image

Krsitina Bitanga

Paun Paunović/Cropix

Eto, "šok" iskustvo našeg sugrađanina i ova kratka priča mogu biti korisni i drugim pacijentima koji ne moraju znati da neka uputnica ima svoj rok trajanja i da bi zbog toga mogli doći u nepriliku.

Naravno, postavlja se i logično pitanje zašto liječnik ili liječnica koji su napisali uputnicu nisu istu obnovili nakon nekoliko mjeseci, kako joj rok trajanja ne bi istekao. No, to je neka druga priča.

image
Tom Dubravec/Cropix

- Uputnici je rok trajanja 90 dana da se pacijent na nju može naručiti na pretragu/pregled. Onoga trenutka kada se pacijent naruči na pregled/pretragu rok trajanja te uputnice je šest mjeseci i ako on ne napravi željenu pretragu ili pregled u šest mjeseci, ta je uputnica nevaljala i treba nova.

image
Matko Biljak/Ilustracija

Ja obnavljam uputnice svojim pacijentima vrlo često jer se zna dogoditi da službenice na bolničkom šalteru ne mogu u kompjutorskom sustavu pronaći željenu uputnicu - rekla nam je dr. Vikica Krolo, liječnica opće medicine i zamjenica predsjednika Hrvatske liječničke komore.

image

Vikica Krolo

Željko Puhovski/Cropix

I tko je sada kriv za šok i neugodnost koju je morao doživjeti i proživjeti naš sugrađanin?

Ma nitko nije kriv, kao i obično. Kriv je sustav, jer da sustav funkcionira kako bi trebao funkcionirati, tada bi liječnik ili liječnica, koji su i napisali uputnicu, trebali upozoriti našeg junaka da će mu morati napisati novu uputnicu jer će mu ova napisana, po kojoj je i zakazan pregled, "ostarjeti", odnosno isteći će joj rok trajanja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 10:57