Istraživanja HAKOM-a zadnjih nekoliko godina otkrivaju koliko su mobitel i pristup internetu postali neizostavan dio svakodnevice u Hrvatskoj. Gotovo svi građani koriste mobilne mreže za pozive – čak 98 posto, dok 82 posto koristi internet, na kojem više od 80 posto svakodnevno provodi vrijeme – prateći društvene mreže, čitajući novosti i obavljajući razne druge online aktivnosti.
Zanimljivo, više od trećine Hrvata barem jednom mjesečno nešto kupi online, dok ih četvrtina to čini nekoliko puta tjedno. Oboružani ovim informacijama napravili smo đir po gradu kako bismo saznali što naši sugrađani najčešće rade na svojim mobitelima. Neki odgovori će vas iznenaditi...
Splićani i Splićanke otkrivaju
U istraživanju o navikama korištenja mobitela u Splitu, otkrili smo kako mobilni uređaji nisu samo alati za komunikaciju i društvene mreže – postali su centralno sredstvo za obavljanje svakodnevnih obaveza uključujući online kupovinu.
Tina, studentica ekonomije kaže nam kako joj je mobitel glavni alat za obveze, društvene mreže i sve vrste pretraga.
– Koristim ga za komunikaciju, pozive i poruke putem WhatsAppa, ali i za Instagram i TikTok, koje scrollam svaki dan. Na fakultetu mi služi za sve – od preuzimanja materijala do odgovaranja na mailove i općenitih pretraga po internetu, a tu ima svega – smije se Tina.
Njezin kolega Ivan ima sličan pristup kao i ona dok mobitel još koristi za gledanje filmova i serija online. Osim toga, mobitel im je postao glavni alat za online kupovinu, a kako možete i zamisliti, ona je zaista svestrana...
– Rijetko idem fizički u trgovine. Preko mobitela kupujem sve, od kozmetike do robe i tehnologije, a redovno navečer naručim i hranu kad me uhvati želja za ‘street foodom‘ – priznaje nam.
– Ja kupujem i „spizu”. Tko će još do dućana kad su gužve – dodaje Ivan.
Online kupovina im, objašnjavaju nam, baš olakšava stvar.
– Mogu usporediti proizvode brzo preko mobitela, pogledati recenzije i pronaći najjeftiniju opciju, a onda i konkretno kupiti sam proizvod – govori mladi student.
Ali, to nije sve što Splićani pretražuju i kupuju putem mobitela. Ana (30) i novopečena mama, otkrila nam je da joj je mogućnost online kupovine znatno olakšala život.
– Muž mi radi na terenu i često je odsutan, pa mi je mobitel glavna veza s njim. Koristim ga za videopozive kako bi mogao vidjeti bebu. A, kad smo već kod toga, sve što mi je bilo potrebno od baby stvari pretraživala sam na mobitelu i odmah kupila na internetu pa nisam trebala šetati po trgovinama – pojašnjava nam te dodaje i da svu svoju odjeću, obuću i kozmetiku kupuje online.
Anina svakodnevica se, uvelike promijenila.
– Čak i kad je riječ o hrani, naručujem sve putem mobitela – ne mislim na pizze i burgere, nego na pravu kućnu nabavku u trgovinama i drogerijama. Ovo mi je, sad kad imam malo dijete, stvarno spas – pojašnjava.
Starije generacije našle su također nove načine kako iskoristiti mobitel. Tonči, 70-godišnjak iz Splita, objašnjava nam kako je ova opcija pravo olakšanje otkako ga je unuka podučila osnovama online svijeta.
– Sve račune plaćam preko mobitela. To bih izdvojio kao najbolju stavku! S obzirom na gužve i redove koje nas prate na svakom koraku, ovo je za gospodina u godinama kao što sam ja ludilo – priča nam Tonči.
Za 42-godišnjaka Marija, mobitel mu je alat za kupovinu i gledanje utakmica...
– Mobitel koristim za sve, od poruka i poziva pa do mailova. Redovno gledam sportske utakmice na mobitelu, a kad kupujem, najviše naručujem stvari za kućanstvo i tehniku. Više ne moram ići ‘lijevo-desno‘ po dućanima – sve mi stigne na vrata – ističe.
Duje, 29-godišnji zaljubljenik u motocikle, kaže da mu mobitel koristi za traženje i naručivanje opreme, odjeće i igrica za Playstation.
– Ne sjećam se kad sam zadnji put nešto išao kupiti u fizički u trgovinu. Na mobitelu najviše gledam memeove, reelove, i razne kanale na YouTubu – otkriva nam.
Najviše se kupuje...
Po svemu što smo saznali sve generacije, od mladih do starijih, preferiraju kupovinu putem mobitela zbog brzine i praktičnosti koju mobilne aplikacije pružaju. Omiljeni artikli? Odjeća i obuća drže prvo mjesto, a slijede ih predmeti za kućanstvo i elektronički uređaji. Novi trendovi na listi su prehrambeni proizvodi te gaming oprema i elektronika, što pokazuje kako su navike online kupovine dobile novu dimenziju.
E-kupci, možemo zaključiti, sve više naginju osnovnim očekivanjima – besprijekornoj kupovini, brzoj i pouzdanoj dostavi, praćenju paketa, fleksibilnosti u odlučivanju o vremenu i mjestu isporuke. Ove preferencije potrošača zahtijevaju stalno praćenje tržišnih trendova i prilagodbu poslovanja. U uvjetima izazovne ekonomske situacije, online kupnja sve se više percipira kao način uštede, a e-kupci ostaju izuzetno cjenovno osjetljivi.
Zagrebačka banka (Zaba) prepoznaje važnost ovih trendova i klijentima nudi inovativna rješenja koja pojednostavljuju upravljanje financijama putem mobilnih uređaja. Posebno je istaknuta migracija na nove Mastercard debitne kartice, koje korisnicima omogućuju brze, sigurne i fleksibilne online transakcije.
Bilo bi dobro da ovo znate... Niz korisnih opcija i pogodnosti, sudeći po navikama naših građana, može vam itekako olakšati svakodnevicu – bez obzira jeste li već korisnik ili tek razmatrate prednosti koje vam mogu koristiti...
Kartične pogodnosti
Korisnike Mastercard kartica Zagrebačke banke čeka niz bogatih pogodnosti, kako u našoj zemlji tako i u inozemstvu! Kupci dobivaju pristup pogodnostima poput MultiPlusCard nagrađivanja, svemirske popuste na eKupi, čak 50 posto popusta u trgovinama i na web shopu Harvey Norman, popuste u Meblu, Hespu, Zalandu, Woltu, popust na putovanja putem Crnog Jaja, filmske vikend pogodnosti, ali i besplatno odmaranje u odabranim svjetskim loungeovima prije ili između letova te mogućnost obročnog plaćanja bez kamata i naknada na odabranim prodajnim mjestima.
Posebna je i "Priceless Cities" pogodnost za korisnike Zaba Mastercard kartica omogućava ekskluzivne iskustva poput pristupa backstageu popularnih događanja, posebnih ponuda u fine-dining restoranima, te popusta u trgovinama koje često posjećujete.
Jedna od značajnih inovacija u aplikaciji m-zaba jest opcija naknadne podjele na rate jednokratnih transakcija. Korisnici tekućeg računa u eurima sada će moći u m-zabi podijeliti posebno označene transakcije od 30 do 300 EUR na dvije ili tri rate, uz naknadu od 1,23 eura po rati, a sve to putem brzog i jednostavnog postupka. Ova opcija dostupna je za kupnje na internetu i prodajnim mjestima te podizanje gotovog novca u Hrvatskoj i inozemstvu, kao i za plaćanje naloga. Naknada za prvu ratu naplaćuje se 30 dana nakon podjele transakcije, čime se dodatno pojednostavljuje praćenje troškova.
Ne zvuči niti malo loše... Ove pogodnosti mogle bi zanimati najmlađe korisnike kartica – studente. A kad smo već kod mladih nada našeg društva, unutar Paketa za mlade za nula eura dobivaju Mastercard Student kreditnu karticu i hrpu pogodnosti. Kartica omogućuje svim redovitim i izvanrednim studentima kupnju s odgodom plaćanja na milijunima prodajnih mjesta u svijetu i na internetu te podizanje gotovog novca na bankomatima i isplatnim mjestima.
Prilagođeno suvremenom životu
Danas je pravo olakšanje što mnogo obaveza možemo rješavati online i putem mobitela. Baš kako je Splićanin Tonči istaknuo – bez gužvi i velikih redova te putovanja, sve se može riješiti u nekoliko klikova pa tako i digitalno ugovarati usluge Banke što svakodnevno koristi više od 650 tisuća korisnika putem aplikacije m-zaba.
Korištenje Mastercard debitnih i kreditnih kartica Zagrebačke banke pruža korisnicima jednostavan, siguran i učinkovit način za upravljanje financijama online. Uz ovu tehnologiju, svakodnevne transakcije postaju brže i prilagođene suvremenom životu, omogućujući kupovinu i plaćanje u samo nekoliko klikova te vrhunsko iskustvo online bankarstva – u korak s modernim potrebama.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Slobodne Dalmacije i Zagrebačke banke.