Centralni zdravstveni informacijski sustav RH (CEZIH) jutros je opet pao. Taj "svemirski sustav" iz tjedna u tjedan, iz mjeseca u mjesec radi probleme svima onima koji rade ili koji imaju potrebu od zdravstvenog sustava 21. stoljeća.
Samo od 19. srpnja ove godine, dakle u posljednjih 56 dana CEZIH je "pao" najmanje šest puta. "Padao" je on 19. i 30. srpnja, 2., 12. i 26. kolovoza i 13. rujna.
Svaki put kada bi "pao" službena obavijest o razlozima njegovog "pada" je bila da je u pitanju "nadogradnja sustava" i da zbog toga može doći do problema u radu. Iz tih razloga je CEZIH dosadio i "Bogu i đavlu" i lIječnici, ljekarnici odlaze sa strahom na posao, kao i korisnici sustava koji ne znaju hoće li ili neće moći u ljekarni ili kod liječnika obaviti ono po što su došli.
- Jako je teško raditi kada ne znate da li će sustav stalno podržavati taj vaš rad. Eto jutros u 8.03 sata uredno mi je prošla jedna uputnica, ali već za jednu minutu mi nije prošao jedan recept uz pomoć kojeg je pacijent trebao podignuti lijek u ljekarni. Sve je bilo u crveno, što znači da CEZIH nije u funkciji - kazuje nam splitska liječnica obiteljske medicine, koja je željela ostati anonimna.
Nakon što je postala svjesna da je CEZIH "crko" naša je sugovornica nazvala svoju Korisničku podršku.
- Nije mi se nitko javio od operatera, već se javio govorni automat, što znači da nije problem u programu u kojem ja radim (liječnici u RH rade u više programa), već je problem na državnoj razini, odnosno u cijeloj Hrvatskoj, kazuje liječnica.
Zanimalo nas je kako liječnici u ordinacijama uopće rade i što kažu pacijenti.
- Ja napišem sve recepte i sve uputnice dok je sustav u crveno. Ukoliko on "zazeleni" dok meni traje radno vrijeme ja sve te napisane recepte i uputnice tada pustim u "promet". No, ukoliko je CEZIH u "crveno" tijekom čitavog mog radnog vremena, završetkom radnog vremena odem kući i vratim se poslijepodne kada i ako CEZIH proradi i onda "pustim" recepte i uputnice - kazuje liječnica.
Što kažu pacijenti?
- Negoduju, a što će ljudi, nije im lako. Ima puno starijih ljudi kojima i nije jednostavno doći kod liječnika ili otići u ljekarnu. Naravno, mogu ja njima i papirnato isprintati recept ili uputnicu, ali u tom slučaju moraju doći kod mene to predići, kako bi otišli u ljekarnu ili u bolnicu na neku pretragu ili pregled. I sada zamislite 80-godišnjeg pacijenta ili pacijenticu, koji žive na Brdima i koji su jučer imali zakazanu pretragu u bolnici i koji moraju doći kod svoje obiteljske liječnice da preuzmu papirnatu uputnicu, jer im ona nije u mogućnosti zbog "kvara" CEZIH-a poslati elektronsku uputnicu. Nije im lako, a još bi im bilo teže to napraviti za predići lijek u ljekarni. Zastojima u radu CEZIH-a vraćamo se 15-20 godina u prošlost, u "srednji vijek" kada još nije bilo elektronskih uputnica i recepata i kada je sve bilo "manualno", zaključuje splitska liječnica obiteljske medicine.
O razlozima ponovnog "ispadanja" CEZIH-a uputilo smo i pitanje Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje (HZZO) i čim dobijemo njihov odgovor objaviti ćemo ga.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....