StoryEditorOCM
Splitne znaju propise

Splićani u šoku komentiraju suludu lokaciju kontejnera, prometni stručnjak ‘izribao‘ ‘Čistoću‘: ‘Ako dođe do nesreće...‘

Piše Tanja Gattin
11. ožujka 2024. - 10:16

Nakon upozorenja našeg čitatelja da bi lokacija pokraj zavoja ispod zgrade "Fregata" o Ulici Ivana pl. Zajca, gdje je "Čistoća" postavila polupodzemne spremnike za otpad, mogla biti opasna za odvijanje prometa, stiglo je još reakcija.

Naime, čitatelj je s pravom pitao je li se pri izboru te lokacije mislilo o sigurnosti osoba u vozilu koje naiđe tuda dok kamion "Čistoće" prazni polupodzemne spremnike za otpad, pa time i za sigurnost terenskih djelatnika tog komunalnog poduzeća koji u tom trenutku prazne spremnike. Odnosno, kako će "Čistoća" tamo prazniti spremnike a da to ne ugrožava promet.

U gradskoj tvrtki tada su nam odgovorili da se kod postavljanja polupodzemnih spremnika vodi računa o nizu faktora, a to su dovoljan prolaz na nogostupu za pješake, udaljenost od objekata, podzemne instalacije za telefon, elektroinstalacije, vodu...

image
Snimio čitatelj tijekom postavljanja polupodzemnih spremnika za otpad

– U ovom slučaju, zbog podzemnih su instalacija eliminirane lokacije koje su bile bliže zgradi Ruđera Boškovića 5-7. Što se tiče sigurnosnog aspekta prilikom pražnjenja, kad se kamion pozicionira kod prvog kontejnera, gledano iz smjera Zajčeve prema Poljičkoj, vidljiv je kad se dolazi s veće udaljenosti iz Zajčeve.

Također, pedesetak metara prije te pozicije postoji znak o ograničenju brzine na 30 kilometara na sat. Riječ je o prometnici s dva traka za vožnju automobila te zbog toga neće doći do zastoja u prometu – odgovorili su tada iz komunalne tvrtke.

Na takvo objašnjenje "Čistoće" reagirali su i drugi čitatelji. 

– Ovo je suludo! Čim sam u Slobodnoj Dalmaciji vidio fotografije lokacije na kojoj su postavljeni spremnici, gdje bi se trebao zaustaviti kamion "Čistoće" kako bi ih ispraznio, ostao sam šokiran – kazao nam je jedan Splićanin koji nas je nazvao u redakciju.

Drugi je poslao e-mail.

image
Sasa Buric/Cropix

– Ovdje bi se pražnjenju spremnika trebalo pristupiti na način da se to obavlja u noćnim satima, kad je manji intenzitet prometa, uz pratnju vozila sa žutim rotacijskim svjetlom koje bi bilo 50 metara iza vozila koje obavlja istovar tereta, uz obavezno ograđivanje nogostupa s obje strane kako bi se promet pješaka privremeno ograničio do kraja pražnjenja, radi sigurnosti – među ostalim je naveo naš čitatelj.

Zbog zabrinutih građana, o sigurnosti prometa na toj lokaciji dodatno smo kontaktirali Gradski kotar Trstenik, policiju i vještaka za promet. Evo odgovora koje smo do sada dobili.

– Nismo imali nijedan upit od građana Trstenika o navedenom pitanju. Vjerujem, ako je struka tako odlučila, da je uzela u obzir sve okolnosti. Svakako ćemo pratiti situaciju i, ako bude potrebno, reagirati – rekao nam je Damir Barbir, predsjednik Gradskog kotara Trstenik.

image
Sasa Buric/Cropix

Stanko Smodlaka, sudski vještak za cestovni promet, upozorava:

– Prema Zakonu o sigurnosti na cestama, vozilo se ne smije zaustavljati na prijevoju, zavoju i nepreglednim mjestima. Stoga, ako zaustavljeni kamion ometa preglednost, vozač čini prekršaj na temelju navedenog zakona. 

Ako se dogodi prometna nesreća, kazneno mogu odgovarati vozač, pravna osoba i odgovorna osoba. Po mojem mišljenju, tu spremnicima nije mjesto i treba ih premjestiti ili izgraditi ugibalište da se kamion može nesmetano zaustaviti i obaviti pražnjenje kontejnera. Ovdje ih izgraditi i montirati, to može samo onaj tko ne poznaje propise - zaključio je Smodlaka

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. studeni 2024 22:29