Nezadovoljna odnosom prema pacijentu, članu svoje obitelji, na Hitnom internom prijemu splitskog KBC-a i dugotrajnom višesatnom čekanju, koje u konačnici nije ni urodilo liječničkim pregledom, javila nam se čitateljica (podaci poznati redakciji), iznijevši nam svoju priču. Problem se dogodio njenom 83-godišnjem djedu, srčanom i onkološkom bolesniku, koji je dan nakon primanja novog turnusa kemoterapije počeo osjećati nelagodu u prsima, žarenje oko srca i neizmjerni zamor u mirovanju.
Na šalteru Hitnog internog prijema njegove su dokumente zaprimili u 21.20, no do 23 sata, navodi unuka, nitko ga nije pregledao, izvadio mu krv ili na bilo koji način liječnički obradio. Objasnio im je kako ga boli i da nije u stanju stajati na nogama, nakon čega su mu ponudili kolica. Vrijeme je prolazilo, nitko mu se od osoblja nije obraćao. S obzirom na to da je bol postajala sve neizdržljivija, u 23.50 sati opet se obratio osoblju tražeći da ga se primi, pomogne. Na to mu se obratila liječnica, barem je tako pretpostavio, i rekla mu da legne na kolica u hodniku. I pričeka svoj red.
- Petnaest minuta nakon ponoći, nakon tri sata čekanja, moj djed je opet otišao do sestre na šalteru i zamolio može li ga se primiti. Rekao joj je kako više ne može izdržati od bolova i da samo moli da ga doktor pogleda. Rekla mu je da čeka. Zamolio je potom može li dobiti potvrdu vremena predavanja zdravstvene iskaznice na šalter, kao i onu njegova zadnjeg obraćanja i ukazivanja na problem. Sestra je rekla da ne može i on je u bolovima otišao kući. Dok je ležao na hodniku, doktori su prolazili pokraj njega, pričali o ocjenama i koeficijentima i na njegovu molbu da ga samo pogledaju, usputno su mu odgovorili da treba čekati – ispričala nam je njegova unuka.
Ni krv mu nisu izvadili
Zapitala se kako je moguće da mu više od tri sata nisu izvadili krv, napravili EKG, već ga tako neljudski pustili da čeka. Na povratku kući uzeo je nitroglicerin, te tablete za smirenje kako bi izdržao stres kojem se drugačije nije mogao oduprijeti.
- Razmišljam što bi bilo da su ga na kraju ipak pregledali unutar još pola sata. Na ona tri koliko je tu boravio trebalo bi onda nadodati i čekanje rezultata analize krvi i procjenu liječnika. Na kraju bi se njegov boravak na Hitnoj sveo na nekih 6,5 sati čekanja. To nije hitna pomoć. To razdoblje obuhvaća radno vrijeme jednog čovjeka. A ovaj čovjek, moj djed jedva hoda. Nažalost, nakon ovakvog iskustva i stresa, ne postoji način da ga se odvede opet na to mjesto. Ne želim od ove priče raditi patetiku, namjera mi je bila samo jasno ukazati na problem koji se može dogoditi i drugima. A ne bi smio nikome. Nadam se da nikad i neće – veli naša čitateljica.
Odgovor KBC-a
S pitanjem što se tu večer dogodilo na Hitnom prijemu obratili smo se nadležnima u splitskom KBC-u. Njihov odgovor prenosimo u cijelosti:
- Klinički bolnički centar Split ne smije u javnosti komunicirati o pojedinačnim slučajevima naših pacijenata, osobito iznositi podatke o njihovom zdravstvenom stanju. Upoznati smo s pritužbom pacijenta za kojeg nas pitate, i Ministarstvu zdravstva smo poslali očitovanje o njegovom slučaju.
Pacijent je na Objedinjeni hitni bolnički prijem zaprimljen prema svim pravilima struke s obzirom na red njegove hitnosti, ali o daljnjem tijeku njegove obrade nismo u mogućnosti govoriti. KBC Split svakodnevno radi na poboljšanju kvalitete pružene zdravstvene skrbi i žao nam je zbog subjektivnog nezadovoljstva svakog pacijenta - naveli su iz KBC-a Split.