Splitski vozači Ubera planiraju sutra laganom vožnjom u koloni s Poljuda krenuti prema trajektnoj luci, tijekom koje bi, bez zaustavljanja, napravili krug preko Bačvica i još jednom prošli kroz trajektnu luku, te trubljenjem izrazili svoje nezadovoljstvo zbog snižavanja cijene njihova rada uoči turističke sezone. Okupljanje je predviđeno u 9.30 na Poljudu, a lagana prosvjedna vožnja trebala bi trajati 45 minuta.
Njih trenutno oko 450 nezadovoljnih, okupljeno je u WhatsAp grupi koja poziva na štrajk, a podršku im unutar nje daju i Uber-ovi vozači iz drugih dijelova Hrvatske. U grupi je osvanula i objava u kojoj objašnjavaju razloge koji su ih nagnali na ovaj potez.
Polulegalan rad
"Obraćamo se u ime Uber vozača grada Splita, vezano za stanje na taxi tržištu s nadom rješavanja trenutnih problema, prije svega jako niskih cijena. Naime, hrvatska Vlada i nadležno ministarstvo prije osam godina dopustili su Uberu dolazak na naše tržište, ali, nažalost, to nije napravljeno na uređen, već na polulegalan način. Dopustili su Uber aplikaciji da preuzme kompletno tržište i da upravlja i dampira cijene. U inflaciji koja nas je zatekla u posljednjih godinu dana kada su sve cijene i troškovi života porasli za 40-50 posto Uber je u protekla dva tjedna smanjio cijene za 30 posto i doveo u neugodnu situaciju vozače do granica izdržljivosti. Stoga pozivamo Uber i nadležno ministarstvo da se urazume i postave normalne prihvatljive cijene i za vozače i za korisnike kao u svim normalnim zemljama Europske unije. U subotu u 10.00 sati ćemo održati mirni prosvjed u trajanju od 10-15 minuta u trajektnoj luci kako bi skrenuli na probleme u kojima se trenutno nalazimo s nadom da će nas čuti oni koji bi trebali nešto promijeniti", objavljeno je u WhatsAp grupi splitskih vozača Ubera.
Današnje jutro je bilo vruće, dok su se vozači pripremali za prosvjed i tražili odgovore na svoje zahtjeve od šefova Ubera u Hrvatskoj (centrala tvrtke je u Americi), mi smo dobili njihove odgovore na jučer im postavljene upite.
Zašto je ovih dana ukinuta mogućnost ‘Van‘ vozila u Uberovoj aplikaciji (8+1), te je sada moguće naručiti vozilo za max. 6 ljudi?
Uber redovito prati ocjene, komentare i prijedloge svojih korisnika i partnera vozača prema čemu razvija svoje usluge i ponudu. Usluga Uber Van nije ukinuta već je u Hrvatskoj preimenovana u UberXL čime se automatski u opisu usluge smanjio broj putnika s velikom prtljagom koji se može jedino voziti u jednom vozilu tog kapaciteta. Na ovaj način Uber proizvodi funkcioniraju u većini europskih država i kao takvi su visoko ocijenjeni od naših korisnika. Nakon završetka testne faze te povratnih informacija s terena od partnera vozača i korisnika, donijet ćemo najoptimalniju odluku za hrvatsko tržište, a imajući u vidu sve njegove specifičnosti.
Koliko vozača trenutno vozi za Uber na području Splita? Koliko ih je bilo uključeno u aplikaciju na splitskom području tijekom visoke turističke sezone (od lipnja do rujna) tijekom prošle i godinu ranije? Koliko, u postotku, više vozača vozi za Uber tijekom ljetne špice na splitskom području?
Tržište taxi prijevoza je promjenom ZPCP-a liberalizirano 2018. godine čime je svima koji su kvalificirani od strane nadležnih institucija omogućeno da zarađuju vožnjom taksija, u obliku primarne ili sekundarne djelatnosti. Broj vozača partnera na području Splita značajno varira te prati povećanu potražnju za taxi uslugama čime Uber osigurava da svaki zahtjev za vožnju bude ispunjen. U visokoj sezoni riječ je o više stotina aktivnih partnera vozača, a brojka primarno ovisi o faktorima poput potražnje gostiju, raznim događanjima, vremenskim uvjetima i slično. Također, broj Uber vozača odnosno vozila u određenoj destinaciji sukladan je i porastu broja turista koji raste iz godine u godinu u određenoj destinaciji.
Kolika je potražnja korisnika usluge vožnje u sezoni na području Splita? Koliko još ima prostora za rast?
Potražnja za Uber kao i taxi uslugama općenito ovisi o raznim faktorima, a primarni je povećanje broja gostiju koji godišnje dolazi u Split, a što je posljedica razvoja turizma. Tome uvelike pridnosi i rast broj smještajnih kapaciteta, broja avionskih linija, proširenje turističke ponude te produljenje sezone. Uber je globalni brend i potvrđeno jedna od najsigurnijih i najoptimalnijih opcija prijevoza koja svojom pozicijom na tržištu značajno doprinosi turističkoj ponudi destinacija i Hrvatske općenito. Podaci potvrđuju da je Uber omiljena opcija prijevoza turistima iz cijeloga svijeta. Tijekom ljetnih mjeseci prošle godine Uber je zabilježio rast vožnji od 55 posto u usporedbi s istim razdobljem godinu prije. Već tradicionalno, Uber su tijekom ljetnih mjeseci u 2023., uz domaće korisnike, najviše koristili gosti iz Ujedinjenog Kraljevstva, SAD-a i Australije, a među top 10 su se našli Francuzi, Poljaci, Nijemci, Nizozemci, Portugalci, Kanađani i Španjolci.
Specifično tržište
Kako komentirate razloge, a sigurno ste s njima upoznati, zbog kojih splitski vozači Ubera namjeravaju ići u štrajk? Što namjeravate poduzeti po tom pitanju?
Sve naše poslovne odluke usmjerene su na zadovoljstvo naših korisnika i naših partnera vozača. Kontinuiranim razvojem usluga i ponude te ulaganjima u kvalitetu usluga, a tome u prilog govore i rezultati anketa koje kontinuirano provodimo među našim korisnicima i partnerima vozačima, osiguravamo zadovoljstvo vozača, a našim korisnicima pružamo kvalitetnu, pouzdanu te transparentnu i cjenovno pristupačnu uslugu prijevoza na zahtjev. Kontinuirani rast broja domaćih korisnika potvrda su kako i domaće stanovništvo najviše koristi Uber zbog kvalitetne usluge te transparentne i cjenovno pristupačnu uslugu prijevoza.
Zašto ista pravila u poslovanju, poput kategorizacije vozila, ne vrijede u Hrvatskoj kao u drugim zemljama EU u kojima djelujete?
Vozila dostupna u Uber ponudi u Hrvatskoj se kategoriziraju na transparentan način, prema postavljenom zakonskom okviru te potrebama korisnika. Svako tržište na kojem Uber posluje ima svoje specifičnosti, od regulative do kategorizacije vozila. S nedavnom promjenom ponuđenih usluga smo uvidjeli kako je hrvatsko tržište specifično i kako se ne može uvijek voditi praksama iz drugih europskih zemalja stoga smo dužni prilagoditi proizvod kako bi odgovarao zahtjevima lokalnog tržišta.
Je li trenutno krajnji cilj Ubera u Hrvatskoj, u svrhu veće zarade, uključiti što veći broj vozila na platformu u špici sezone u popularnim turističkim destinacijama bez obzira na kvalitetu usluge i zadovoljstvo kako korisnika tako i vozača koji surađuju s Vašom tvrtkom?
Primarni cilj Ubera je zadovoljstvo, cjenovna transparentnost i pristupačnost usluga te sigurnost korisnika i partnera vozača. Uber platforma svim svojim partnerima vozačima nudi potpunu fleksibilnost u radu. Partneri vozači sami biraju vrijeme u kojem obavljaju vožnje te sami odlučuju jesu li im vožnje isplative i zadovoljavajuće što se tiče prihoda. Ističemo kako nam je sigurnost naših korisnika kao i naših partnera vozača iznimno važna. Svaki vozač koji se prijavi za rad putem Uber platforme prolazi visoku razinu provjere svih sigurnosnih potrebnih podataka dok su u aplikaciji dostupne brojne funkcionalnosti kojima se povećala sigurnost korisnika i vozača dok kontinuirano radimo i na novim opcijama.
Namjeravate li uskoro (u prvoj polovici lipnja), kao lani, podići cijene vožnji Uberom ili će se aktualnim zahvatima u kategorizaciji ponude vozila potencijalnim lipanjskim podizanjem cijena situacija zapravo vratiti na staro - prije ukidanja do prije koji dan najoptimalnije ‘Van‘ opcije 8+1?
Cijene Uber vožnje ovise o ponudi i potražnji, udaljenosti, trajanju vožnje te dobu dana. Uber algoritam unutar aplikacije kontinuirano ‘prati‘ situaciju te prema potrebama predlaže najoptimalnije rješenje i za korisnike i za partnere vozače. Također, svakodnevno se prilagođavamo situaciji na tržištu i trudimo se omogućiti svakom korisniku najkvalitetniju, najbržu i najsigurniju uslugu prijevoza uz pristupačnu i transparentnu cijenu zbog čega je Uber prvi izbor kako među turistima tako i među lokalnim stanovništvom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....