Skupila se svita od Zagreba do Split na kupalištu Željezničar na Bačvicama kako bi ceremonijalno otvorili gradilište za radove kojim će se odvodnja južnog sliva Grada Splita prespojiti s Katalinića Briga na uređaj za pročišćavanje Stupe odakle će se pročišćene otpadne vode ispuštati u more Bračkog kanala. Njime su obuhvaćeni stanovnici Bačvica, Ovčica, Firula, Trstenika i dijela Žnjana, Visoke, Mertojaka te područje južno od Vukovarske ulice. Projektom je predviđena i dogradnja podmorskog ispusta Stobreč.
Projekt će prije svega zahtijevati strpljenje o čemu smo pisali ovog tjedna. Zbog radova će na Bačvicama i Zenti biti promijenjena prometna regulacija do 20. ožujka, a na Firulama i Žnjanu do 20. travnja.
Na Bačvicama kod hotela "Briig" i "Žbirca" jednosmjeran promet postaje dvosmjerni, od Ljetnog kina Bačvice do teniskih terena na Firulama nema parkiranja i samo će stanari na cesti kod Šumice moći proći prema Firulama. Promet je zabranjen od sportske lučice Zenta do ulaza na plažu Trstenik gdje se pješačka i trkaća zona pretvara u cestu za bagere, a na Žnjanu od križanja Velebitske i Šetališta Ivana Pavla II zatvara se cesta za promet.
Kako će to izgledati, već smo se i sami uvjerili ovog tjedna. Problem će biti s parkingom: ili ga nema ili će se opet parkirati na jedno od dvije trake, na Trsteniku neće biti jogginga, vožnje biciklom iako se može prošetati, a u lučici Zenta strahuju da će ih odvojiti od ostatka Splita. Ukratko, očekuje nas kaos, a Splićani su zabrinuti!
U četvrtak se nisu rezale crvene vrpce ili stavljala zlatna lopata u zemlju, ali su se političari i javni dužnosnici izmjenjivali pred mikrofonima i diktafonima kako bi pohvalili jedni druge. Vrijednost svih ugovorenih radova je 52.220.106,40 eura, a planirani rok završetka svih radova je 33 mjeseca.
Radovi obuhvaćanju izgradnju 15 kilometara kanalizacijskih cjevovoda, 5,6 kilometara cjevovoda podmorskih ispusta, 6,4 kilometara vodoopskrbnih cjevovoda, 4,3 kilometara kabelske kanalizacije kojom će se upravljati na daljinski te izgradnju 1,7 kilometara obalnog nasipa od Duilova do Stobreča s plažom na prvih 120 metara nasipa te javnom rasvjetom, urbanom opremom i hortikulturnim uređenjem.
Sanirat će se crpna stanica Katalinića brig i izgraditi nova stanica baš kao i na Trsteniku i Duilovu te će se rekonstruirati i dograditi ona na Šinama.
Direktor "Vodovoda i kanalizacije" Miroslav Delić najavio je nove projekte i priznao kako će projekti biti problematični zbog čega će biti potrebno strpljenje građana mjesecima i godinama po pitanjima, primjerice, pristupa svojim kućama ili plažama.
- Vodoopskrba i odvodnja na području Žrnovnice i Korešnice, sjevernog sliva Grada od Kopilice do Kamena, to je sustav daljinskog upravljanja od izvora rijeke Jadro do crpne stanice na Ravnim Njivama. Sam obalni pojas nije problematičan, ali svi ostali projekti će biti. Svi građani moraju biti svjesni da će kvaliteta života u Splitu biti bolja. Idućih mjeseci i godina će biti potrebno malo strpljenja. Kraj radova se očekuje 2027. godine – kazao je Delić.
Ovi su radovi dio „Projekta poboljšanja vodno-komunalne infrastrukture Split – Solin“ kojim će 4000 ljudi spojiti na javnu vodoopskrbu a 8000 na javnu odvodnju na području aglomeracije Split-Solin, kazao je Zoran Đuroković, generalni direktor Hrvatskih voda.
- Na sustav javne vodoopskrbe je u Hrvatskoj trenutno spojeno 86 posto stanovništva dok smo, što se tiče sustava javne odvodnje na oko 58 posto - izjavila je Elizabeta Kos, ravnateljica Uprave vodnog gospodarstva i zaštite mora pri Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja.
Gradonačelnik Ivica Puljak i župan Blaženko Boban su se zahvalili investitorima, dok se župan zahvalio bivšem direktoru ViK-a Tomislavu Šuti. On je sazvao konferenciju za medije pola sata prije čitavog događaja na istom mjestu. U pozivima Šuta nije bio najavljen kao jedan od govornika koji će dati izjavu za medije. Puljak je samo kratko poručio kako je novi direktor napravio više u šest mjeseci nego Šuta u šest godina.
Zakuhalo se. Zasukali su se rukavi. Osjeća se miris kampanje u zraku. Opojan.